Strana 1 z 1
E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Utorok, 8. Februára 2011, 11:57
od Furby
Zaujímalo by ma či sa oplatí opravovať pridretý piest. Včera mi totiž pridrelo jeden piest, niektorý zo zadných (teplota ok, tlak oleja bol). Vie niekto či tam je nejaká vložka/nicasil čo by sa dalo vymeniť alebo je to monoblok? Naštartovať sa dá, len to strašne škripoce

Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Streda, 9. Februára 2011, 17:15
od kajo1
Si si istý, že je to pridretý piest?
Neviem si predstaviť, prečo by sa mal pridrieť, jedine ak zlomený piestny krúžok.
Aký je to zvuk?
Skús to hodiť na youtube
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Streda, 9. Februára 2011, 17:28
od Furby
no štartovať to už radšej nebudem - zvuk je to škripotavý vysoko prenikavý

Tlak oleja bol stále aj včera keď som to štartoval mechanikovi tak kľuka by mala byť ok. Presne čo je s tým budem vedieť keď sa do toho pustím. Keď to odchádzalo tak auto postupne strácalo výkon a začalo vydávať tieto škripotavé zvuky, pri zatlačení spojky otáčky klesli až motor úplne zhasol... Takže nevylučujem ani rozpadnutý piestny krúžok, len ktovie akú galibu stihol narobiť vo valci uvidíme keď rozoberieme...

Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Streda, 9. Februára 2011, 17:57
od kajo1
Tak hlava musí dole.
Ale tipujem, že to nebude piest.
Možno odpálená hlava ventilu alebo pridretý ventil.
Nejaká blbosť padnutá vo valci.
Uvidíme, napíš potom.
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Streda, 9. Februára 2011, 18:54
od luky2208
Pisal som ti sice PM ohladom toho čo si potreboval ale ešte ma teraz tak napadlo

mal si dole ventilové výko ??? ešte sa mohlo stať to že praskla niektorá hydraulika a potom ju rozbilo

už som sa stým stretol a vyhodou u tohoto motora je že na 80% ani neskrivilo ventyl lebo ide kolmo na piest. Skus pozrieť ešte pred rozoberaním ! Zaisti olejový španovak vrchnej retaze daj dole kolečko,vačku a potom poviberaj a poobzeraj tu hydrauliku

Hned aj uvydíš či nevisí volajaký ventyl.
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Streda, 9. Februára 2011, 23:03
od Furby
ďakujem za rady, všetko pozriem a priebežne budem informovať čo s tým je. už sa len k tomu dokopať...
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 16:39
od Furby
Takže najhoršie obavy sa potvrdili - piest ani krúžky to nie sú, ale je v prdeli ojničné ložisko a pravdepodobne aj na kľuke - 3. piest má nehoráznu vôľu, ventily aj krúžky sú ok...
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 17:08
od kajo1
Šok!
...že nesvietila kontrolka oleja.
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 17:14
od Furby
Nie nesvietila, ani dnes dokonca keď bol zložené víko od vačky - olej fŕkalo dobre takže tlak bol a nemal prečo svietiť, pravdepodobne ložiská na kľuke krúti ale ojničné sú v prdeli, piest má vôľu ajajaj...
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 17:39
od kajo1
Máš pravdu, zle som si prečítal.
Kľuka ok
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 17:44
od Furby
Nič to, teraz len dilema či opraviť, vymeniť celý motor alebo zošrotovať...

Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 19:56
od PetiE34
už si to rozobral ??? mal som taký motor čo nehorázne klepkal a na vine bol odtrhnutý zámok ojničného ložiska a ložisko sa točilo v ojnici a roztrepalo ojnicu kedže dlho bežal (viac hodín)tak zošrotoval aj klukovku
musíš rozobrať ináč nezistíš ako dopadla klukovka
Re: E34 TDS cviknutý piest
Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 20:05
od Furby
dnes sa zložila iba hlava lebo som dúfal že to bude ventil alebo zlomený krúžok - výsledok je že valce sú ako kvet len jeden piest akosi divne chodí oproti ostatným...
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)