Strana 1 z 1
BMW 524td, E34
Napísané: Sobota, 16. Januára 2010, 16:28
od ROBO BMW
Nazdar. Hoši potrebujem radu. Bracho má 524 td a je na ňom zopár chýb. Takže potrebujem helfnúť. Včera som volal s XREMOM a dal mi typa na LUKYHO 2208 , že sa vyzná do BMW. Máme podobný problém ako Xtreme. Motor na volnobehu ide ako hodinky, neklepe, netrhá s ním / je tam kompletná nová hlava nabehané už cca 2000km z BMW/. Keď je zohriaty a dám mu na 1500 - 2000 otáčok ani nevieš či je diesel alebo benzín. No poďme k problému. Otáčky za jazdy tak 3000 až 3500 a rýchlosť 140 - 150 km. Z toho čo som vyčítal od Xtrema auto je v núdzovom režime. Čo tam môže byť podrbkané? Ja viem, že najlepšie ho napojiť na diagnostiku, no tu v okolí Lipt.Hrádku nikto nemá ten konektor / zásuvku /.Majú na novšie BMW.
A ďalšia vec. Hocikedy vypadnú na budíkoch otáčky, ekonomer a tiež tie ledky na servisnú kontrolu. Raz to ide a raz nie. V prístrojovke pod budíkmi sú 2 baterky. Bolo mi povedané, že chyba je v nich. Tak som ich vymenil a nič. Čím to môže byť, že to vypadáva?
Hoši poraďte. Dík.
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Sobota, 16. Januára 2010, 22:36
od luky2208
Prečital som si to asi 5x ale prepač nepochopil som čo maš ža problém.

Vadí ti že otačkomer ukazuje 3500ot a ideš "len" 150 ??? Alebo to už je strop a viac ako 150 to nejde ???
Ak to druhé,tak to môže byť viac vecí.
1-upchatý palivový filter
2-upchatý vzduchový filter
3-upchatý vyfuk alebo katalyzátor
4-vadná hadička ku snimaču tlaku turba alebo samotný snímač
5-ak je zaseknuté/zavreté/vyradené EGR-ko (u E34ki) motor sa nedá vytočiť do otáčok
Včul si môžeš vybrať

Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 11:33
od ROBO BMW
luky2208 napísal:Prečital som si to asi 5x ale prepač nepochopil som čo maš ža problém.

Vadí ti že otačkomer ukazuje 3500ot a ideš "len" 150 ??? Alebo to už je strop a viac ako 150 to nejde ???
Ak to druhé,tak to môže byť viac vecí.
1-upchatý palivový filter
2-upchatý vzduchový filter
3-upchatý vyfuk alebo katalyzátor
4-vadná hadička ku snimaču tlaku turba alebo samotný snímač
5-ak je zaseknuté/zavreté/vyradené EGR-ko (u E34ki) motor sa nedá vytočiť do otáčok
Včul si môžeš vybrať

Čavko Luky.
No takto. Otáčky idú max. 3000-3500. Rýchlosť je tiež maximálna tých 140-150 km. Palivový filter je nový je na ňom spravené cca 5000 km.Vzduchový je čistý. Brachove auto čo som pozeral podľa knihy a BMW fans.info, tak má výfuk bez katalyzátora. Hadičky som dával nové - aj zo snímača do sacieho a aj na turbe kde je ten podtlakový ventil čo otvára klabku na výfukovom potrubí. Môže to byť potom ten snímač. Ak sa ti bude dať pošli mi prosím ťa nejaké foto /obrázok /toho snímača, aby som presne vedel ktorý to je. A aj obrázok alebo presnejší popis čo je to EGR. A ešte som si spomenul na toto. Brácho vravel, že mu na prístrojovke svietila nejaká kontrolka trisky. Pozeral to v knihe a tam bolo napísané, že to miesto na prístrojovke, kde bola tá žiarovka má byť prázdne. Tak žárovečku vybral. Z toho čo som vyčítal na fóre som pochopil, že je to kontrolka riadiaceho vstriku na 4 válci a robí sa pomocou nej tiež autodiagnostika. Je to tak? Čo sa týka tej prístrojovky, nevieš na čo sú tam tie 2 baterky? A ak sa ti dá, pošli mi aj nejaké foto - obrázok čidla na kľuke / ktoré to je/ lebo podľa toho čo som z fóra vyčítal, tak to čidlo má na starosti otáčkomer a ekonomer a tie tiež blbnú. Zatiaľ dík, čav.
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 11:49
od xtreme
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... g_contact/cislo 1 je to cidlo na kluke.. nachadza sa pod starterom..
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ntrol_agr/ten snimac predpokladam ze je cislo 1
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ts_diesel/do tohto isli tusim tiez tie uzke hadicky, ale neviem veru na co to je..
neviem ci poznas tuto stranku..
www.bmwfans.info das si tam poslednych 7cisel vin, potom browse parts, a pozeras si ako mas auto poskladane..

Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 14:13
od ROBO BMW
xtreme napísal:
Čaves Peťo.
Tú stránku poznám, pozeral som na nej presne bratove auto, dal som tam VINko. Popis obrázkov je v Angličtine, tek som si dal v Googli prekladač a popis dielov mi preložilo.Ten snímač na obr.1 ten ide k zotrvačníku a s tím sa štelovali otáčky. Ten elektromagnetický ventil na obr. 2 ja nemám lebo to je na BMW s katalyzátorom a ja kat. nemám. Skôr to bude ten na obr.3 a na tom som vymenil tu hadičku čo ide do sacieho ale môže byť poškodený po elektronickej stránke.Chalani na fóre o ňom písali / dávnejšie/ ale nik už nenapísal či chybu odstránil a či to bolo tým senzorom/ čidlom vstrekovania.
Ťažko odskúšam keď druhý nemám a naslepo kupovať to ti asi nie je lacná vec. Chcelo by to niekoho, kto má také isté auto/ dobré/ a skúšať prehadzovať. Alebo diagnostiku
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 14:36
od luky2208
Takže podla všetkeho predpokladám že odišiel riadiaci vstrek a tým padom motor ide len na 60%. Ta žiarovka tam ma byť na 99%. Ak maš na 4tom valci vstrek s káblom tak tam ma byť ta žiarovka na 100%
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 19:20
od ROBO BMW
luky2208 napísal:Takže podla všetkeho predpokladám že odišiel riadiaci vstrek a tým padom motor ide len na 60%. Ta žiarovka tam ma byť na 99%. Ak maš na 4tom valci vstrek s káblom tak tam ma byť ta žiarovka na 100%
Nazdar Luky.
Hej na 4 valci mám vstrek s káblom. Čo sa týka tých bateriek a prístrojovky nevieš? Ty si z Popradu?
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 19:28
od BJS
Tá žiarovka tam má byť na 101%. Nemá tam byť osadená žiarovka na MOŽNÝ ŠTART.
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 20:14
od ROBO BMW
BJS napísal:Tá žiarovka tam má byť na 101%. Nemá tam byť osadená žiarovka na MOŽNÝ ŠTART.
No čaves BJS.
Podľa toho čo som čítal, tak tam tá žiarovka má byť.No neviem čo to potom za blbosti píšu v tej knihe. Je to tá kniha čo má aj XTREM / ako na to BMW 5.../ Čo to je za žiarovka MOŽNÝ ŠTART a kde má v prístrojovke byť? Lebo v knihe o nej nič. Máš dáke foto- obr.? Počkať - možný štart nie je tá zelená šípka v tvare kolieska vedľa žhavenia?
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 20:54
od ROBO BMW
ROBO BMW napísal:
No čaves BJS.
Podľa toho čo som čítal, tak tam tá žiarovka má byť.No neviem čo to potom za blbosti píšu v tej knihe. Je to tá kniha čo má aj XTREM / ako na to BMW 5.../ Čo to je za žiarovka MOŽNÝ ŠTART a kde má v prístrojovke byť? Lebo v knihe o nej nič. Máš dáke foto- obr.? Počkať - možný štart nie je tá zelená šípka v tvare kolieska vedľa žhavenia?
Ak sa ti dá pošli mi tie kódy na ten test s pedálom. Nikde som to nenašiel alebo som to prehliadol.
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 23:20
od xtreme
tusim ze aj v tej knihe to je, ale na tds..
ak ti ta kontrolka trysky na pristrojovke svieti stale tak je to ten vstrek..
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 05:43
od ROBO BMW
xtreme napísal:tusim ze aj v tej knihe to je, ale na tds..
ak ti ta kontrolka trysky na pristrojovke svieti stale tak je to ten vstrek..
Bude to asi ten vstrek ale po elektronickej stránke. KeĎ sme dávali s bratom novú hlavu, dali sme všetky vstreky premerať a boli dobré - aj ten s káblikom. Uvidíme rysuje sa diagnostika, tak som zvedaví čo všetko ukáže. Tá prístrojovka nič, nikto nevie čo s tým môže byť?
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 11:18
od luky2208
ROBO BMW napísal:
Bude to asi ten vstrek ale po elektronickej stránke. KeĎ sme dávali s bratom novú hlavu, dali sme všetky vstreky premerať a boli dobré - aj ten s káblikom. Uvidíme rysuje sa diagnostika, tak som zvedaví čo všetko ukáže. Tá prístrojovka nič, nikto nevie čo s tým môže byť?
Ta pristrojovka typujem že bude niekde studený spoj skôr ako tie baterky. Ak su vtahu baterky tak je problém z vymazaním inšpekcie a oleja pokial sa nemýlym.

Re: BMW 524td, E34
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 13:32
od ROBO BMW
luky2208 napísal:Ta pristrojovka typujem že bude niekde studený spoj skôr ako tie baterky. Ak su vtahu baterky tak je problém z vymazaním inšpekcie a oleja pokial sa nemýlym.

No nové poznatky.
Založil som tu žiarovku vstreku.Urobil som autodiagnostiku. Šlapol som prvý krát a kontrolka vstreku zablikala 3x, potom som šlapol druhý krát a blikla 9x. Čo to znamená?
Zaujímavé je, že sa rozsvietili aj tie diódy servisného intervalu. Keď som naštartoval tak išli aj otáčky a ekonomer. Vypol som motor a keď som znovu otočil kľúč tak zas tie diódy nesvietili.Ale keď som naštartoval tak išli aspoň otáčky - ekonomer nešiel ani diódy. Tak som spravil znova autodiagnostiku, žiarovka zablikala a rozsvietili sa aj diódy.Je zaujímavé, že otáčky niekedy idú ale ekonomer a diódy nesvietia.Ale keď svietia tie diódy tak ide všetko. Proste to blbne a blbnem už aj ja.
Ešte som spravil to mazanie intervalov, lebo už svietila červená ledka a inšpekcia.Tak ako som to našiel v popise tu na BMW klube. Inšpekciu mi zmazalo ale mi ostalo svietiť tých 5 zelených lediek. Nemala by svietiť 1 zelená a postupne viacero až do červenej?
A skúšal som aj ten kontrolný vstrek s káblikom. Keď som nechal otočený kľúč v zapalovaní / kontrolky svietili / a rozpojil som ten konektor na tu trysku a naspäť ho spojil začalo bzučať čerpadlo. Myslím , že keby bolo niečo s tým vstrekom / káblik preseknutý/, tak by čerpadlo nereagovalo. Xtrem skús či ti to ide tiež takto.
Na čo slúži v prístrojovke Kódovací modul? Je v zadu a keď som ho vybral a otočil kľúčom svietili všetky ledky ale nešli ani otáčky ani ekonomer. Má to niečo s tými intervalmi servisu? Tu je foto toho modulu a aj tých bateriek v prístrojovke.
Peťo /Xtrem/ neviem či náhodou nejaké kódy namáme v našej knihe na str.102. Ta kontrolka mi na prvý krát blikla 3x to tam v tej tabulke je. Ale na druhý krát mi blikla 9x a to tam veru nikde nieje. Som z toho jeleň. Dole foto tabuľky.
Re: BMW 524td, E34
Napísané: Utorok, 19. Januára 2010, 01:42
od rasto524
ROBO BMW napísal:No nové poznatky.
Založil som tu žiarovku vstreku.Urobil som autodiagnostiku. Šlapol som prvý krát a kontrolka vstreku zablikala 3x, potom som šlapol druhý krát a blikla 9x. Čo to znamená?
Zaujímavé je, že sa rozsvietili aj tie diódy servisného intervalu. Keď som naštartoval tak išli aj otáčky a ekonomer. Vypol som motor a keď som znovu otočil kľúč tak zas tie diódy nesvietili.Ale keď som naštartoval tak išli aspoň otáčky - ekonomer nešiel ani diódy. Tak som spravil znova autodiagnostiku, žiarovka zablikala a rozsvietili sa aj diódy.Je zaujímavé, že otáčky niekedy idú ale ekonomer a diódy nesvietia.Ale keď svietia tie diódy tak ide všetko. Proste to blbne a blbnem už aj ja.
Ešte som spravil to mazanie intervalov, lebo už svietila červená ledka a inšpekcia.Tak ako som to našiel v popise tu na BMW klube. Inšpekciu mi zmazalo ale mi ostalo svietiť tých 5 zelených lediek. Nemala by svietiť 1 zelená a postupne viacero až do červenej?
A skúšal som aj ten kontrolný vstrek s káblikom. Keď som nechal otočený kľúč v zapalovaní / kontrolky svietili / a rozpojil som ten konektor na tu trysku a naspäť ho spojil začalo bzučať čerpadlo. Myslím , že keby bolo niečo s tým vstrekom / káblik preseknutý/, tak by čerpadlo nereagovalo. Xtrem skús či ti to ide tiež takto.
Na čo slúži v prístrojovke Kódovací modul? Je v zadu a keď som ho vybral a otočil kľúčom svietili všetky ledky ale nešli ani otáčky ani ekonomer. Má to niečo s tými intervalmi servisu? Tu je foto toho modulu a aj tých bateriek v prístrojovke.
DSC01485.JPG
Peťo /Xtrem/ neviem či náhodou nejaké kódy namáme v našej knihe na str.102. Ta kontrolka mi na prvý krát blikla 3x to tam v tej tabulke je. Ale na druhý krát mi blikla 9x a to tam veru nikde nieje. Som z toho jeleň. Dole foto tabuľky.
pocuj odkial si???? ja som z Vazca kedze pises ze LH a okolie tak to urcite vies kde to je.........mam ten snimac nahradny....a aj budiky mam nahradne..........ozvi sa mozeme pokecat............mam toho vela......lebo jednu 524ku som uz vrakoval........