Strana 1 z 2

E34-dlhy start HLP

Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 16:32
od Dusík
Pri rannych startoch, teplota okolo O st. celzia mi nepravidelene startuje. Po Tretom nazhaveni je to OK. Hladam problem, kedze mam uplne nove zhavice, a motor aj tak zle startuje. Mam 525TDS. Napatie na zhavicoch je OK. Poradte. [-o<

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 20:46
od BJS
Nepadá ti niekde nafta? Prepadové hadičky, tesnenia na vstrekovacom čerpadle?

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 21:24
od Majo bmw
pravdepodobne to bude tou naftou...niekde pada, alebo len tazko dochadza do vstrekovacieho cerpadla, takze moze byt chyba aj v podavacom cerpadle v nadrzi....skus nahodit ten jednosmerny ventyl proti padaniu nafty....znamemu to na 318tds pomohlo....

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Utorok, 8. Decembra 2009, 07:24
od Dusík
skus nahodit ten jednosmerny ventyl proti padaniu nafty - :?: mozes mi to blizsie specifikovat?. Uste uvediem jeden detial, pri teplote nad 8 st. je ranny start bez problemovy. "rano ked idem nastartovat, tak len 3x zhavim bez startera, a potom len raz startujem a chyti okamzite." Dakujem za vsetky postrehy. [-o< ](*,) [-o<

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Utorok, 8. Decembra 2009, 14:24
od Majo bmw
Dusík napísal:
skus nahodiť ten jednosmerný ventyl proti padaniu nafty - :?: mozes mi to blizsie specifikovat?. Uste uvediem jeden detial, pri teplote nad 8 st. je ranny start bez problemovy. "rano ked idem nastartovat, tak len 3x zhavim bez startera, a potom len raz startujem a chyti okamzite." Dakujem za vsetky postrehy. [-o< ](*,) [-o<

No ten ventil sa presne vola Spätný ventil a je to taká mala somarina, ktorá sa zapojí niekde do prívodu nafty-najlepšie pred čerpadlo, resp palivový filter a pusta naftu iba jedným smerom-čiže zabráni vytečeniu nafty z filtra,resp.čerpadla do nádrže.... ale je zaujímavé že od 8st.C ti to štartuje aj keď AŽ po tretom žhavení,čo je divne keď vravíš že máš nove žhaviče... ja som ešte žhaviče nemenil a sú asi ešte origo a štartuje to na prvú šupu aj keď je vonku -20st.C = Studený štart mam lepši ako teplý....

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Utorok, 8. Decembra 2009, 19:02
od Dusík
...neviem ci to ma vyznam zapajat sp. ventil. Nemyslim si ze za noc by sa vsetka nafta z pal.filtra vratila do nadrze. Oprav ma ak sa mylim. :-k

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Utorok, 8. Decembra 2009, 20:12
od Majo bmw
Dusík napísal:
...neviem ci to ma vyznam zapajat sp. ventil. Nemyslim si ze za noc by sa vsetka nafta z pal.filtra vratila do nadrze. Oprav ma ak sa mylim. :-k

...tak to ta teda opravujem.....aj ked sa moznoze nevrati az do nadrze ale proste padne z cerpadla alebo filtra a uz ju nevladze potom natlacit naspat hore tak rychlo...takze tento ventil tomu zamedzi..a podla mna to stoji za skusku-ved to nieje take drahe-myslim okolo 15,-Eciek...skus a uvidis...

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Streda, 9. Decembra 2009, 06:33
od Dusík
potom je velmi dolezite, kde ho mam presne umiestnit. :idea: (privod z nadrze-filter);(filter-cerpadlo);(cerpadlo-vstriky) #-o Vdaka. Este jedna otazocka: aku ulohu pri padani nafty zohravaju prepadove hadicky???

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Streda, 9. Decembra 2009, 11:30
od Majo bmw
no neviem presne kde by mal byt,ale kamos na 318tds ho ma tesne pred filtrom,ciže medzi privodom z nadrze a filtrom...a pomohlo mu to....a co sa tyka tych prepadovych hadiciek tak to ti nebudem vediet poradit :( ....

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Streda, 9. Decembra 2009, 13:52
od luky2208
Ak je vonku +8 stupnov ako pišeš a motor naskočí na šupu,tak je zbytočne riešiť spetne ventyly a podobne veci ktore kladu odpor podavaciemu čerpadlu a to skor odide :( . Ak nastava problem pri poklese teploty tak ako prvé skontrolovať čidlo teploty nafty a čidlo teploty chladiacej kapalyny. Podla tychto teplot pripravuje RJ motora štartovaciu davku a predvstrek. Skontrolovať sa to da na diagnostyke,alebo vymeniť za druhé čidla. Ak nepomože tak zmerat kompresiu vo valcoch. :wink:

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Streda, 9. Decembra 2009, 16:16
od Majo bmw
luky2208 napísal:
Ak je vonku +8 stupnov ako pišeš a motor naskočí na šupu,tak je zbytočne riešiť spetne ventyly a podobne veci ktore kladu odpor podavaciemu čerpadlu a to skor odide :( . Ak nastava problem pri poklese teploty tak ako prvé skontrolovať čidlo teploty nafty a čidlo teploty chladiacej kapalyny. Podla tychto teplot pripravuje RJ motora štartovaciu davku a predvstrek. Skontrolovať sa to da na diagnostyke,alebo vymeniť za druhé čidla. Ak nepomože tak zmerat kompresiu vo valcoch. :wink:

.... konečne sa vyjadril Pan odbornik..... =D> =D> =D> ..ja som vychadzal len zo skusenosti ineho a tam to pomohlo pri takych istych priznakoch....ale podla mna by nedal nic za to vysksat to

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Streda, 9. Decembra 2009, 16:25
od luky2208
Trošku som ta nepochopil "dusik" . To ked ti to štartuje "akože" bez problemov to je vtedy ked rano sadneš do auta a 3x nažhavýš ??? :shock: Ak je to tak,tak spolu zo žhavením sa zapina aj podavacie čerpadlo v nadrži a to by mohol byť problem aj v tom padaní nafty ! :-k Takže pre istotu pozri aj tie prepadove hadičky na vstrekoch. Ak som ta zle pochopil tak ma oprav :wink:

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Streda, 9. Decembra 2009, 18:50
od Dusík
asi by bolo najlepsie, keby som sa u teba zastavil. Nemam to tak daleko do Matejoviec. Mozes mi poslat na mail tvoj kontakt??? Dakujem za konstruktivnu radu. =D> aj ostatnym .

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Streda, 9. Decembra 2009, 21:38
od luky2208
Dusík napísal:
asi by bolo najlepsie, keby som sa u teba zastavil. Nemam to tak daleko do Matejoviec. Mozes mi poslat na mail tvoj kontakt??? Dakujem za konstruktivnu radu. =D> aj ostatnym .

OK maš PM :wink:

Re: E34-dlhy start HLP

Napísané: Streda, 9. Decembra 2009, 22:01
od PATO_SN
mne ráno dakedy chytí na šupu a dakedy tak že na prvý krát len pretočím a na druhý chytí hned =D mám nato systém =DD=D