Strana 1 z 2

Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 09:08
od Mpaketko
Ahojte,

Chcel by som sa opytat ze ked nepozerame na vymenu turba a vstrekov aku zivotnost ma BMWe90 320d. Aktualne mam nabehane 251,300 na aute bola zatial menena prevodovka+spojka/zotrvak, starter, brzdy a pravidelne olej, filtre. Pytam sa takto ne-standardne lebo mi povedal jeden servisak ze sa mi neoplati plasti dip a upravy do M Paketu lebo ze auto je blizko zivotnosti ?.

Dikes Vopred

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 09:18
od Patricius
Budme optimisti, životnosť by mala skončiť spolu so zárukou...

Koľko skutočne konkrétne auto vydrží závisí od ochoty(peňaženky) majiteľa udržovať auto v požadovanom stave, a v neposlednom rade aj od toho či sa auto vydarilo už na výrobnej linke.

A ktomu servisákovi, s kľudom gentlemana ho vymeň :thumbup:

Moja polovička jazdí na uberaute, samozrejme ftédéíčku r.v.1999 na budíku svieti 360.000km a tento rok som jej kúpil akurát zímné gumy, idem meniť olej, filtre, na pláne je predné pravé ložisko a občas troška počuť lavý homo kĺb- pri plnom ľavom a rozbiehaní sa. Inak fachá jak dobře namazanej stroj, nie nadarmo sa hovorí "kto maže ten jede"

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 10:45
od Michaell_1
Cawko nejdem urážať mechanika ale ma nejaký divný odhad... Sú tu aj e90 ktoré majú veselo cez 300 000 a behajú denne, kým tvoj bawor nemá cez 500 000km tak takéto reči ani nerieš. Sám som vlastnil passata b5 ktorý som kupoval s 230 000 a teraz ma 300 000km auto dostalo čo potrebovalo (kĺby, nápravu, rozvody) a beha, momentálne ho derie môj brat. Okrem prevodovky si menil iba spotrebak ktorý sa časom opotrebuje. Ak más pravé km, nemáš sa čoho báť inač XY ľudí behá so stiahnutými km a neriešia žiadnu životnosť auta, treba pravidelne meniť oleje, filtre a veselo behaj upravuj

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 11:11
od cptObvious
:mrgreen:
mnozstvo klubakov ani netusi, kolko ich e90 v skutocnosti nabehane ma.
V nemecku idu e90 s najazdom 300 - 400 000km za ceny 5000-9000eur. A nemaju problem napisat top zustand...vsetko je to o pravidelnej starostlivosti.

Ja nemam dovod neverit 20D motoru, ze zvladne tieto porcie s prstom v nose, ak sa o to nalezite postara kvalifikovany servisak a vodic nie je uplne trdlo a vie ako s hocijakym ofenovanym motorom jazdit.

napr. tento kusok uz len caka aby bol dovezeny na sk a stoceny na prijatelnych 190kkm :lol:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... age=300000

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 11:27
od dibarbora
Podla r.v predpokladam, ze mas M47 motor tj este motor z e46 monotovany aj do E90. Na tento typ by som povedal, ze tych 250tkm urcite pri rozumnej udrzbe nie je konecna stanica. Servisak asi myslel, ze tam mas uz novy motor n47, akurat ako servisak by to mal rozoznat. V pripade tej N47 je pravdepodobnost konca aj pri dobrej udrzbe podstatne vacsia, holt modernejsie technologie.

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 11:32
od cptObvious
dibarbora napísal:
Podla r.v predpokladam, ze mas M47 motor tj este motor z e46 monotovany aj do E90. Na tento typ by som povedal, ze tych 250tkm urcite pri rozumnej udrzbe nie je konecna stanica. Servisak asi myslel, ze tam mas uz novy motor n47, akurat ako servisak by to mal rozoznat. V pripade tej N47 je pravdepodobnost konca aj pri dobrej udrzbe podstatne vacsia, holt modernejsie technologie.


Bla bla bla...ak sa udrzba nezanedba a servisuje sa ako ma, nema vaznejsie problemy. Dobry servis spozoruje problem vcas a vyriesi. Netreba chodit k menicom nahradnych dielcov.

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 15:48
od cayman
Suhlas s cptObvious - keby ludia mali realne tachace, tak polovici ludom u nas by svietili cisla 300.000+. 250.000 nie je na ten motor vela, AK SA SRARAS. A okrem toho - aj keby mal motor odist, vymenis motor a ides dalej. A to plati nie len o motore ale aj o inych suciastkach, auto sa da drzat pri zivote aj ked ma milion km. Staci menit suciastky a hotovo. Potom ide uz len o to, ci sa oplati davat vela penazi za servis, alebo je lacnejsie kupit nieco nove. :smile:

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 18:06
od Mpaketko
Tak auto kludne kuknite na Seka alebo inde kde sa kontroluju km, BA-713-VC. Mal som E46 MPaket II 318d BL-375-ET kde autu uplne svihalo od zaciatku a som ho mal dovezene z DE so 174,230. Teraz planujem vymenit podvozok lebo pri spomalovacoch robi zvuky podvozok. Co vsetko mam menit spolu s tlmicmi? Na E46 som menil nasledovne Capy, Ramena, Ticky, Sylemblok,Dorazy,Ulozenie.

Mate njaky tip odkial to objednat za dobru cenu? Ja som mal z DS Auto a Tlmice z AutoKelly


Dikes

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 21:45
od oci
Toho servisaka by som nepodcenoval! On mozno vie kolko to auto naozaj ma najazdene, lebo ho doviezol, alebo pozna niekoho kto ho doviezol ](*,) Ak mu stiahli 200 000 km (co je pre slovenských zmrov len bežné "omladenie") tak je ozaj na hranici. Ak ma skutocných 250 tak je este hrubo v pohode.

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Pondelok, 8. Decembra 2014, 21:56
od PeqpeK
Rolko ked sa o to auto budes dobre starat, tak bude jazdit este dlhe roky...hlavne treba vybrat klapky pre dobry spanok a potom pohoda

EDIT: a k tomu podvozku, kludne ho vymen cely, mechanik sa len potesi :D

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Piatok, 9. Januára 2015, 11:19
od xlukas.cz
ja mam pocit, ze i kdyz mam tesne pod 200 tis., tak je moje auto na konci zivotnosti, protoze se porad neco sere.
kdyz ne remenice, tak pruzina nebo ted turbo a bojim se toho, co to bude priste.
naprosto vazne zacinam litovat toho, ze sem kupoval zrovna bmw. auto sem si koupil na jezdeni a ne na to, abych sponzoroval servisy. mozna plati to, ze cim drazsi auto, tim min spolehlive, protoze se predpoklada, ze jeho majitel ma na drahy servis. male a levne auta si kupuji (jako nove) min majetni spoluobcane, tak se da predpokladat, ze nemaji moc volnych prostredku na opravy, protose mozna vic hlida kvalita.

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Piatok, 9. Januára 2015, 11:58
od badbat329
xlukas.cz napísal:
ja mam pocit, ze i kdyz mam tesne pod 200 tis., tak je moje auto na konci zivotnosti, protoze se porad neco sere.
kdyz ne remenice, tak pruzina nebo ted turbo a bojim se toho, co to bude priste.
naprosto vazne zacinam litovat toho, ze sem kupoval zrovna bmw. auto sem si koupil na jezdeni a ne na to, abych sponzoroval servisy. mozna plati to, ze cim drazsi auto, tim min spolehlive, protoze se predpoklada, ze jeho majitel ma na drahy servis. male a levne auta si kupuji (jako nove) min majetni spoluobcane, tak se da predpokladat, ze nemaji moc volnych prostredku na opravy, protose mozna vic hlida kvalita.


co by si cakal pri 200tkm? az na tu pruzinu sa meni aj viac veci pri tvojom najazde, ak si nevedel, ze to auta po 200tkm budes musiet investovat, tak si asi troska mimo kamarat.

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Piatok, 9. Januára 2015, 12:09
od PeqpeK
kokos ja ked vidim jak ludia idu setrit 2eura za jeden zhavic pripadne 10euro na chladiacej kvapaline pri aute co ma hodnotu 8k, tak mam dost...
jednemu chlapcovi robim e90 320d, ma najazdene 250 a vyzera lepsie ako hocktora co ma 120+ ;) panovi poviem co by bolo vhodne vymenit a neriesi lebo chce aby mu to auto vydrzalo

to ze ti odchadzala remenica a turbo by ti v servise pri beznej prehliadke zistili...na to su aj v autorizaku tzv. visual inspection...lenze ked si niekto kupi jazdenku a servisuje to len ked sa nieco dodrbe tak potom tu vsetci vyplakavaju
servis je proste sucastou auta...a ak si kupil stocene/zhumplovane auto a nedal si si ho pred kupou dobre skontrolovat, tak potom sa niet comu cudovat

treba si uvedomit, ze toto nie su stare lady

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Piatok, 9. Januára 2015, 21:09
od dibarbora
to xlukas: jazdene auto si za predpokladu seriozneho a dlhodobejsieho pouzivania zakonite nejake investicie vypyta. Treba to chapat tak ze vyrobca dimenzuje prislusenstvo motora na menej km ako samotny motor. Netvrdil by som, ze drahsia znacka ako bmw je menej spolahliva. V poslednej dobe sa samozrejme prisposobili trendu znizovania nakladov ale stale to je v porovnani s lacnejsimi znackami nadstandart samozrejme zaplateny. V principe budes potrebovat investovat do akejkolvek jazdenky bez ohladu na znacku (kazi sa vsetko). V tomto smere vela sposobuje aj stacanie km, kde vela ludi sermuje ze jeho 5-6 rocneBMW ma 200 tkm, u 80% aut nezmysel. V pripade, ze povieme realne cislo cca 300tkm, tak tie investicie zacinaju mat aj svoju logiku. Btw. vymena retaze na n47 motore, dovolim si tvrdit, ze 250tkm mozeme povazovat za realne pomenovanie bezudrzbovosti. To iste v pripade vw 1,2 tsi znamena, ze kolega ma po 65tkm uz tretiu retaz...... . Az tak cierno by som to nevidel.:-)

Re: Zivotnost BMW 320d rv 2005

Napísané: Streda, 14. Januára 2015, 12:02
od xlukas.cz
nooo, pro uroven bmw jsu asi mimo.
snazil sem si najit maximum informaci nez sem ho koupil - proto sem hledal s motorem m47 a ne n47.
stocene kilometry budou maximalne o jednotky desitek tisic ne o stovky, ale podle udaju na STK maji km souhlasit. ano, nic neni jiste, proto se za tento udaj nehadam. jenom vim, ze ja jsem najel za 2 roky resp. 19,5 mesicu co bylo auto pojizdne 53 tis. km.

vim, ze se opakuju, ale ... pred bmw jsem mel (a mam) smarta 0,8 cdi. kupoval sem ho pri 65 tis. v 82 sem ho nechal cipnout ze 30 na 42 kw, tahal sem za nim nalozene voziky s vecma, k balatonu 300 km jedna cesta s karavanem (550 kg), to same do belgie 1000 km na jeden zatah tam a potom zase zpatky. auto me nikdy nikde nenechalo. za 6 roku sem s nim najel 254 tis. km a nikdy me nikde nenechal. menil sem diky nasim silnicim pouze dily podvozku (loziska, cepy, 1x tlumice), proklepany intercooler, remenice alternatoru, olej, pneumatiky a lil naftu. suprove auto, nedam na neho dopustit. bohuzel sem podlehl tlaku, abych si na takove cesty co jezdim koupil vetsi auto a taky sem se rozhodl, ze preventivne v 319 tis. km vymenim dosluhujici spojku, coz byl prozatim konec auta, protoze sem se s tim nemohl domluvit.

akorat pochopte zase vy, ze bmw mne prijde stejne atraktivni znacka a auto jako vam, takze jsme na stejne lodi.

v pondeli, kdyz si ho servisak odtahoval, tak mne rikal, ze meli zakaznika, ktery dorazil do servisu s relativne novym bmw se 100 tis.km a ze kdyz se ho zeptali, kdy menil olej, tak se na ne dival sokovane, ze jestli to se musi ... ze ho nikdy nenechal menit.

kdybych nebyl v tak blbe zivotni situaci, kdy ziju od vyplaty k vyplate a nemam penize na rozhazovani, tak bych to urcite videl uplne jinak.