Strana 1 z 3
M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel? [Motory 18d, 20d]
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 00:24
od madxface
Som pred kúpou e91 318d/320d 2006-2009 a dopočul som sa o vyrazných kvalitatívnych rozdieloch M47/N47 motorov.
Ak by ma niekto z Vás vedel informovať, aké tie rozdiely sú a ktorej rade sa radšej vyhnúť, budem rád.
Ďakujem
FYI
M47 bol použitý do roka 2006/2007 zvyčajne WBAXXxxxxxKxxxxxx
N47 bol použitý od 2007-2011 zvyčajne WBAXXxxxxxAxxxxxx
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 07:14
od upir156
Treba Ti M47, N47 mali problémy s reťazou.
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 09:03
od madxface
týka sa to všetkých motorov N47, alebo len jednej rady, resp. výroby niektorého roku?
napr. posledné tri auta, čo som pozeral
A620151 N47D20U0 - 2,00l (105kW) 2008
A560797 N47 - 2,00l (130kW) 2008
A628553 N47D20U0 - 2,00l (105kW) 2009
Možno sa hlúpo pýtam ale je / nie je to všetko to isté?
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 11:21
od Dejvo
podla toho co mi napisali v mojej teme tu
bmw3-e90-e91-e92-e93/bmw-320d-rozvody-t87629.html , by mali byt vsetky tie motory co si sem napisal nachuja :)
madxface napísal:týka sa to všetkých motorov N47, alebo len jednej rady, resp. výroby niektorého roku?
napr. posledné tri auta, čo som pozeral
A620151 N47D20U0 - 2,00l (105kW) 2008
A560797 N47 - 2,00l (130kW) 2008
A628553 N47D20U0 - 2,00l (105kW) 2009
Možno sa hlúpo pýtam ale je / nie je to všetko to isté?
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 13:11
od madxface
Ano, asi mas pravdu.
Co som sa teraz docital na zahranicnych forach su to vsetko motory dvojlitrove N47 montovane od 03/2007 do 03/2011. Podobny problem sa objavuje aj v trojlitri N57, nie vsak v takom rozsahu.
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 13:49
od Dejvo
ja som par dni dozadu kupil dvojliter ani som o tomto probleme nevedel, nastastie ze som nemal viac penazi a nekupil som novsi rocnik, mal by som tym padom asi problem

vsetko zle je na nieco dobre

Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 18:27
od Martin46
moj znamy ma auto 320d Efficient Dynamics - N47 - 300 000km.. akurat mu odisla remenica... inac nic
(samozrejme jedno auto je malo na posudenie spolahlivosti) - zase az take hrozne to nie.
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 18:30
od Michaell_1
Zdravim tiez riesim tento sakra velky problem, chcem sa zbavit mojho prednohrabu a pred letom kupit e90, rozpocet bude cca 10 000-11 000e za take penize kupovat auto z roku 2006 sa mi moc nepozdava uz bude mat 8rokov:-( ale zasa kupit nieco okolo 2008 ked viem z ta retaz je na hovno, robil tu uz niekto vymenu retaze a napinakov kolko ho to vyslo a ci sa problem vyriesil???Auto chcem mat na dlhsie obdobie cca 5rokov a 6valec je pre mna zbytocny. Uz mam plne zuby passata aj ked je to dobre auto ale mal som e36 a e39 a bmw jednoducho chcem.
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 18:40
od badbat329
tiez mam N47 a ziadne hore spomenute problemy pri 200k km, riesenie rozvodov je ich vymena za 700€ (praca a material) staci si odsledovat priznaky a ako pise Martin 46 nema to kazde auto.
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 19:08
od dibarbora
Asi je to u týchto motorov aj o šťastí, pretože reťaz nemusí byť koniec problémov. Vyskytuje sa u nich ešte minimálne jeden vážny problém a to strata kompresie (zapečením krúžkov alebo popraskaním stien valcov - nejaká supermoderná technológia). V takomto prípade je motor na odpis, početnosť neviem posúdiť ale jedna E90 v mojom najbližšom okolí takto odkráčala cca. po 270tkm a prakticky týždeň po výmene rozvodov a spojky - prejavovať sa to začalo odrazu bez varovania (problematické štarty s trasením a dymením studeného motora). Čo som mal info od človeka, ktorý sa špecializuje na opravy BMW tak ten problém údajne úplne zriedkavý nie je.
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 22:02
od TT-SIMIK
Vsetky motory montovane po roku 2007 a to zhavne N47 su na hovno.Normalne sa divim ze koncern ako BMW si take nieco moze dovolit,tolko omylov,tolko chyb....Dobre stare M47N a M57N!!!!Z benzinov M54 a N52 o tych ostatnych by sa dalo polemizovat....
Inak mne co pride 9/10,N47 hrkoce retaz......
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 22:13
od badbat329
TT-SIMIK napísal:Vsetky motory montovane po roku 2007 a to zhavne N47 su na hovno.Normalne sa divim ze koncern ako BMW si take nieco moze dovolit,tolko omylov,tolko chyb....Dobre stare M47N a M57N!!!!Z benzinov M54 a N52 o tych ostatnych by sa dalo polemizovat....
Inak mne co pride 9/10,N47 hrkoce retaz......
vidis bmw koncern myslel aj na teba ... 9/10 N47 u teba necha min 700€, bez N47 by si sa asi doma nudil
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel?
Napísané: Pondelok, 13. Januára 2014, 22:32
od TT-SIMIK
:)Radsej urobim 10 M47N ako jednu N47.......))
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel? [Motory 18d, 20d]
Napísané: Streda, 15. Januára 2014, 09:27
od zip2150
Ja na N47 nedám dopustiť. Od 1.km k dnešným 312.000km. S autom som nemal jeden jediný problém. Ročník 2008. Ako spomínal Martin46 som skôr jeden z mála, ktorý problém s rozvodmi nemal... i ke´d mám auto moomentálne v servise, kde mi ich menia (začal šelest, radšej sa poistím).
Je pravda, že problémom trpí aj nová generácia 137kW v F10 a F30 atď...
Až na daný neduh mi auto za celú životnosť nevytvorilo jediný problém. Samozrejme, START-STOP mám deaktivované a vypínal som ho od začiatku, ešte keď nik nevedel o problémoch s rozvodmi.
N47 je pri dobrej starostlivosti (mením olej vždy max 15.000km) výborný motor s úžasným záťahom a spotrebou.
Pri kúpe, ako vždy a všase, treba samozrejme počúvať a dôkladne preveriť, č je všetko v poriadku.
Pozor na lacné kusy...
Re: M47 vs N47 v e91 kvalitatívny rozdiel? [Motory 18d, 20d]
Napísané: Streda, 15. Januára 2014, 17:20
od martinovic
na druhu stranu N47 je kulturou chodu a priebehom vykonu uplne inde ako M47