Strana 1 z 2
ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 11:05
od Mishroom
Zdravím, mám 318d e90, sériovo 122k auto absolvovalo chiptuning teraz má 156k a 340 Nm, nakoľko by som sa chcel dostať s výkonom ďalej povedzme aspoň sa priblížiť hranici 200k, rozmýšľam čo ďalej. Ohľadom toho výkonu som rozmýšľal o prestavbe na 320d. Viem, že 320d 163k má inú riadiacu jednotku, väčšie turbo, a ďalej neviem viete mi niekto poradiť? A potom sa chipovaním 320d priblížiť k 200 k. Respektíve aké sú možnosti zvýšenia výkonu bez prestavby motoru na 320d? Ťahal niekto z nafty viac ako chiptuning? Ak áno ako? A posledná otázka je ako je to so spojkou v mojom aute unesie zvyšovanie výkonu? - myslím, že je na to dimenzovaná, že je rovnaká ako v silnejších verziách.
PS:Plánujem autu prideliť samosvor Quaife nech je s tým trochu viac zábavy, preto potreba výkonu.
Ďakujem
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 11:22
od Miloš_330i
Môžeš vymenuť turbo, vstreky, intercooler. Ale aj tak s tým nebude zábava ako napríklad s 325i. Nehnevaj sa ale dávať samosvorný difernciál na 318d mi príde minimálne zvláštne. Moj subjektívny názor. Ak nejazdíš extrémne veľa tak radšej došetri a kúp niečo silnejšie. Lebo úpravami a výmenami sa dostaneš pomaly na cenu silnejšieho auta. Bohužial som si to vyskúšal na vlastne koži

Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 11:32
od Mishroom
Nemôžem auto predať a čakať na vhodnú kúpu mám ho skoro dva roky a spravil som temer 70 000km, takže bez auta ostať nemôžem, keď som ho kupoval pozeral som na spotrebu aj tak som chcel 320d ale nič nebolo iba šerble tak som sa rozhodol, že 318d postačí. Tiež by som najradšej išiel do šesťvalcového benzínu 325i alebo 330i pretože už by mi spotreba bola ukradnutá, ale všetci čo ich predávajú chcú za e90 celkom dosť peňazí a z vonku sa kvôli ficodani nič neoplatí.
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 12:26
od PeqpeK
Mishroom napísal:Nemôžem auto predať a čakať na vhodnú kúpu mám ho skoro dva roky a spravil som temer 70 000km, takže bez auta ostať nemôžem, keď som ho kupoval pozeral som na spotrebu aj tak som chcel 320d ale nič nebolo iba šerble tak som sa rozhodol, že 318d postačí. Tiež by som najradšej išiel do šesťvalcového benzínu 325i alebo 330i pretože už by mi spotreba bola ukradnutá, ale všetci čo ich predávajú chcú za e90 celkom dosť peňazí a z vonku sa kvôli ficodani nič neoplatí.
vymen to za 325d 145kw
za to, co by si investoval do zvysenia vykonu(peniaze, cas, trapenie) si to druhe auto zozenies...a vydrzi ti dalsich 70k narozdiel od precipovaneho 18d na 200k, taky motor bude mat asi krute nizku zivotnost
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 12:29
od salat
tiez som nazoru ze naklady na zmenu su blizko nerentabilnej hladiny.
Prerabka: 320d ma oproti 318d nie len iny motor, ale napriklad aj inu prevodovku a zadny diferak, ale mozno aj dalsie komponenty na podvozku/pohone. Upravit len motor a nechat tak ostatne sa ti casom vymsti, hlavne pri 35tis km rocne.
Kompletnou prestavbou sa cenovo dostanes tam, co by ta stala vymena auta...
Nad Quaifom som uvazoval aj ja, ale nakoniec som sa na to vykaslal. Cena je cca 1200 EUR za material + dat to niekde urobit, lebo treba vymenit vnutro diferaku. Spravne nastavenie kuzeloveho sukolesia je ale hotova veda, ja sam to ovladam len teoreticky a nepoznam zatial ziadneho mechanika co by v tom bol ozaj odbornik. Pri zlom nastaveni medzizubovej vole ti ten diferak zacne po par km hucat a za par tisic ho dojebes.
V druhom rade, aj ked Quaife zlepsi vlastnosti auta aj pri beznej razantnejsej jazde, pri tychto vykonoch (318d) je to takmer zbytocne. Ak mas pocit ze mas v tvojej 318d privela vykonu a auto ti coolovo driftuje, kup si tam poriadne gumy a zistis ze to nema asi silu poriadne utrhnut. Ked som s 320d (135kW) jazdil na 225kach tak to obcas ako tak pekne dalo posmyknut... ale vymenil som to za 255ky dozadu a pomali si neskrtnem. Takze zabudni na quaife, daj tam poriadne gumy a uzivaj si prilnavost v zakrutach

Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 12:43
od Mishroom
Gumy mám obuté celkom poriadne 225/45 r17 Yokohama. Čo sa týka toho diffu ja poznám človeka čo s výmenou a nastavením nemá problém, ale asi naozaj sa vyseriem na celé trápenie malého diesela. Na druhej strane bola táto téma pozitívom istý klubák mi ponúkol vymeniť za jeho 330i Touring e90, takže ak sa dohodneme vyriešil som svoj problém s výkonom a diferák pôjde tam.
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 13:07
od salat

vidis, presne to je spravna cesta

Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 13:10
od Mishroom
No dúfam aj keď to auto má o 100 tisíc viac než moje
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 17:34
od donuzo
Sto ludi sto chuti,,ja by som diesel napr. nikdy nemenil,,a uz zrovna nie za 330i (olejnicka),,zivotnosti bmw motorov su diskutabilne,,hlavne porovnavat diesel a benzin...robil som viac extremnych uprav na diesloch a nikdy nebol problem so zivotnostou motora,skor komponentov okolo,kedze sa nemenili za silnejsie a dimenzovane (tak to pozadovali zakaznici),cize jedna sa vzdy o turbo a spojku,,,tieto dve veci ked sa vymenia na 318d (pokial sa bavime o commonrail motore)+ otvorit vyfuk,,sa da dostat ku 200ps ale rozdiel je v tom ze priebeh v strednych otackach je tak silny,,ze 330i urcite nebude stihat (kopec,slalom)...

Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Pondelok, 14. Októbra 2013, 18:41
od Mishroom
No vidím, že niekto našiel možnosti.
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Utorok, 15. Októbra 2013, 12:06
od TT-SIMIK
Možnosti su vždy.....len ich spravne využit.....))))mne tiež tych 280PS je už malo, takže určite pôjdem do úpravy turba a ine vstreky...))))
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Piatok, 18. Októbra 2013, 15:35
od Gti.s
330d je lepsi stim je vetší sranda ale pokud nebudes řešit spotřebu tak bych doporučil 330i
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Nedeľa, 17. Novembra 2013, 16:22
od marena
nejaka zástavba většího turba ? ma někdo upravenou e90 320d vice nez jenom chip ?
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Nedeľa, 17. Novembra 2013, 19:33
od riki18
Spojku mozes dat sachs performance, min pritlacak lozisko a lamelu konstruovanu na cca 540nm + 20%.
Mam vyskusane vsetky ich typy.
Vzdy zalezi na co chces vyuzivat a ako vyuzivat auto. CI len pre potesenie alebo aj nieco ine. Bud vymenit za silnejsie auto alebo prerabku u cloveka ktory sa tomu rozumie.
Re: ZVÝŠENIE VÝKONU PO ČIPOVANÍ - MOŽNOSTI
Napísané: Nedeľa, 17. Novembra 2013, 21:05
od marena
spojka zatím netřeba . zvlada to uplne v pohode. jde mi spise o hybridni nebo jinou zástavbu turba na tento motor. resil to uz někdo ? vi někdo kolik snese samotny motor když ho osadíme vetsim turbem a poradne ho nakrmíme ? co snese to plastove sani ? o IC se bavit nebudem to se vymeni za vetsi a odolnejsi vuci většímu tlaku .
zatím trochu sonduju . ve voze mam zatím chip ale nechci u toho zustat.