Strana 1 z 2
E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Utorok, 17. Septembra 2013, 07:48
od fritolko
Takže bratovi sa stala na aute e91 LCI 320d Xdrive nasledovná vec. Minulý rok mu odralo gumy na vnútornej strane kolies tak sa dala spraviť geometria, pri ktorej som bol prítomný ja, zbiehavosť sa nastavila podľa predpísaných hodnôt a odklony to isté. Vymenili sa pneumatiky za Runflat Brigstone Potenza ročník 2012: predok 225/45 disk 8J, vzadu 255/35 disk 8,5J.
Po roku používania ( na pneumatikách bolo najazdené okolo 35 tisíc kilometrov) sme zistili že zadné pneumatiky sú vydraté len na dvoch centimetroch z vnútornej strany (ešte na menšej šírke ako u starých pneumatikách Nonrunflat s rozmerom 255/35 pred geometriou). Jazdili sa cesty vačšinou po Orave, a raz za mesiac diaľnice do Nemecka a späť.
Je možné že tie pneumatiky boli vydraté takýmto spôsobom kôli spevneným bočniciam a vysokým rýchlostiam?
Pretože tie kolesa vypadajú jak keby sa jazdilo na brutálnych odklonoch ale na geometrii bol odklon do minimálny.
Podotýkam že geometria sa robila aj so záťažou na mieste vodiča,spolujazdca , zadných sedadlách a v kufri.
Ďakujem za každú možnosť.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Utorok, 17. Septembra 2013, 08:31
od salat
pozri sa na to logicky, to ze sa gumy odrali len z vnutornej strany znamena ze geometria nebola v poriadku. Netvrdim ze v case nastavenia nebola OK, ale pocas uzivania nebola.
Ako pises, robila sa so zatazou podla predpisu. Moja otazka, jazdilo sa s rovnakou zatazou aj pocas prevadzky? Lebo ak ti hrabli na sedacky po 60kg, plna nadzr (cca 50kg) plus dalsia zataz v kufri ci na sedadlach cca 50-60kg tak si mal geometriu nastavenu spravne pre jazdu s automobilom vezucim 220-230kg nakladu. Ak jazdil tvoj brat 90% casu sam a pripadne s poloprazdnou nadrzou, tak jasne ze geometria sa ti zmenila a je mozne ze odlahcenim vozidla sa gumy "postavili" na vnutornu hranu. K tomu mierne nedofukane gumy a mas vystarane.
Preto vzdy tvrdim ze sa clovek nesmie slepo riadit predpisom, ale rozmyslat co je za nimi. Ak jazdis v prazdnom aute a sam, nerob si geometriu s nakladom a zas naopak, ak vozis rodinku a plny kufor, nenastavuj si ju na prazdne auto.
PS- v tvojom pripade je mozny aj opacny pripad, ze sice to bolo nastavene na nejaku priemernu zataz, ale ak jazdi pretazeny, zas to nesedi.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Utorok, 17. Septembra 2013, 08:56
od fritolko
Praveze pretazene to auto nejazdilo. Viacmenej bez nakladu len sofer a spolujazdec. Ta pneumatika je ohlodana dva centimetre od okraja a to by ta zbiehavost alebo odklony museli byt fakt extremne.
Ja si uvedomujem ze to vypada v tomto pripade na tu geometriu. Len sa mi tomu nechce verit a preto som sa spytal ci tam nemoze byt aj ina zavada.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Utorok, 17. Septembra 2013, 18:02
od Igmaus
Mám tento istý problém čítal som o tejto problematike na zahraničných forach hlavne na e90post a po prečítaní viacerých skúseností som prišiel k záveru, že to robí väčšina BMW kvôli agresívnemu nastaveniu geometrie kolies a použití run flat pneu na viacerých forach bolo povedané že to robia hlavne Bridgestone re050 ktoré sú na toto veľmi háklivé novšie modely runflat pneu by to nemali robiť a non runflat už vôbec pokial je správne nastavená geometria toto som si nevymyslel ale dosť som toho počítal a väčšina názorov sa zhoduje na tomto. Ak chceš tak si o tom počítaj. daj si do google vyhľadať bmw e90 uneven tyre wear je o tom dosť popísané aj veľa fotiek...
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Utorok, 17. Septembra 2013, 19:36
od salat
no ja som pomerne haklivy na dobru geometriu a chodim ju dat nastavit vzdy ked citim ze nie je dokonala. Tak cca 4 krat rocne... (rocny najazd mam cca 30-35tis km). Mal som tam zadne 255/40 Bridgestone RE50 s RFT a takto dopadli. (sorry ze fotka je rozostrena)
Najviac zjazdene boli v strede. Je to mozno kvoli tomu ze jazdili ku koncu mierne prehustene a stred bol tak vyduty.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Utorok, 17. Septembra 2013, 20:43
od Igmaus
Ja som bol tiež za túto zimu na geometrii 3x vďaka našim skvelým cestám naposledy som bol na jar teraz plánujem ísť keď prezujem na zimné pneu.
Ja mám zadné zjazdené presne tak isto a mal som ich nahustené správne riešili sme to v inej téme a že vraj je to bežné opotrebenie širokej pneu. Moje majú v strede asi 1 mm a na krajoch asi 4 mm. Rozmer 255/40/17
Predné mi zas derie z vnútra cca tak 2-3 cm od vnútorneho okraja už nemám skoro dezén možno 1 mm a zbytok pneu má cca 4,5 - 5 mm.
Na pneumatikách je najazdené cca 35 000 km. Jedná sa o Bridgestone re050
Zatiaľ boli na aute odjazdené dve sady letných gúm obidve tento istý model. Budúcu sezónu budem kupovať nové pneu skúsim nejakú inú značku tak som zvedavý čo to spraví ale určite ostanem pri runflatoch.
Pridávam ešte foto čo spravilo s gumou kamošovi na 335xi včera bol na geometrii a geometria úplne v poriadku... Opäť Bridgestone re050. Vychádzajú mi z toho len dve možnosti buď budú nahovno tie pneu alebo autá

Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Streda, 18. Septembra 2013, 12:09
od fritolko
Tie jeho maju oznacenie Bridgestone potenza 050AI a su vydrate len na tom kusku tak ako v pripade tvojho kamarata. Ja mam jazdenku Bridgestone potenza 050A (r.v. tusim nejak okolo 2009) a vobec nieje tak vydrata a ja som na nej najazdil asi 10 tisic km (ten isty styl jazdy a viacmenej tie iste trasy pri tych istych rychlostiach na e46 320d), viem že je to rozdiel ale ani najmenší náznak takého opotrebovania.
Sak kuknite na tie fotky, sak to vypada jak keby sa jazdilo na brutalnych odklonoch. A ani zbiehavost to takto nemozem vydrat.
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Streda, 18. Septembra 2013, 17:35
od salat
Pfuuu, wtf? Tak take vydratie to je teda problem! Nechapem, zlou geometriou mas vacsinou zjazdene vacsie plochy ako len tu hranu. Na tej druhej foto vidno vydrate plosky ako tak mnohouholnik po obvode a to je obycajne sposobene starymi tlmicmi.
Ok, popytam sa kamosa co geometrie robi, ze co si o tom mysli.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Streda, 18. Septembra 2013, 20:35
od Igmaus
Opytaj sa budem len rad lebo ma dost zaujima tato problematika
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Streda, 18. Septembra 2013, 20:57
od salat
BTW, uz viem kde som take vydratie rohu videl. Bolo to na aute co mao RFT a na defekte preslo asi 500km. Guma sa proste zohla, behun nic neniesol a na bocniciach bola cela vaha.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Streda, 18. Septembra 2013, 21:38
od fritolko
Na tie pneumtiky by sa ani nebolo prislo teraz ale az pri prehadzovani za zimne, len cistou nahodou sa stala mensia nehoda do zadneho naraznika a toto sa pri tom zistilo...
Iste to nikoho nepotesi ked vie pri akych cenach sa tie penumatiky predavaju.
Kazdopadne auto pojde na zdvihak. Len som sa chcel spytat ci niekto nemal tento problem a nejakym sposobom sa mu to podarilo vyriesit lebo toto fakt nikto v okoli nevidel.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2013, 08:27
od RACERMAN
Hlavne treba robit geometriu na dobrych pneu...na co niekde kaslu len zoberu peniaze.
Cize obut dobre pneu nevydrate a potom geometriu.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2013, 12:59
od Le Gend
Jazdim tie iste Bridgestony, rozmer 255/35/R18, RFT, no u mna sa zatial ziaden problem neukazal.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Štvrtok, 3. Októbra 2013, 08:20
od tvaroh
U mna vyzerali 255/40 R17 presne takto, ze stred zjebany,
a 224/45 R17 zasa zjebal vnutorny okraj
dnes sa robi geometria po vymene podvozku takze uvidi sa co dalej kazdopadne je to aj pneumatikami, lebo predosla majitelka mi auto odovzdala s 2mesacnymi continentalmi vonkajsi okraj 8mm vnutry do snurky zodrate co mne sa na dalsich pneu nestalo, samozrejme robila sa aj geometria ale nebola vobec tragicky rozhasena
salat napísal:no ja som pomerne haklivy na dobru geometriu a chodim ju dat nastavit vzdy ked citim ze nie je dokonala. Tak cca 4 krat rocne... (rocny najazd mam cca 30-35tis km). Mal som tam zadne 255/40 Bridgestone RE50 s RFT a takto dopadli. (sorry ze fotka je rozostrena)
Najviac zjazdene boli v strede. Je to mozno kvoli tomu ze jazdili ku koncu mierne prehustene a stred bol tak vyduty.
Re: E91 LCI 320dXdrive Nerovnomerne zodrate pneu
Napísané: Štvrtok, 10. Októbra 2013, 16:07
od fritolko
ale tam niesu stredy zodrate ale vnutorne kraje....(zodrate pneu v strede su nasledkom prehustenia)
Rozhodnutie padlo take ze do zadu pojdu rovnake disky 18" 8J a pneu 225/40(45). Možno Xdrive a rozne rozmery penumatiky nejdu k sebe. Uvidime
