Strana 1 z 1
funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Sobota, 2. Marca 2013, 18:56
od gassgeber
Čaute, mam E91 320d r.v. 2008 touringa...mal som teraz v zime s autom takýto problém: Išiel som zaparkovať do garáže a stalo sa mi toto

pravé kolesá boli na ľade a ľavé na betóne, chcel som sa pohnuť a začalo prehrabávať len to koleso, čo je na ľade!!! ľavé nič. Tak som najprv stlačil na 2 sekundy DTC a aktivoval ho, zasvietila kontrolka DTC a stále to isté...potom som to podržal ešte dlhšie až sa vypla funkcia DSC, taká kontrolka s kruhovou šípkou ponad A a aj tak prehrabovalo len to koleso čo je na ľade!!! Aby som sa pohol tak potrebujem logicky, aby mi zabralo to koleso čo je na betóne (pevnom povrchu) a nie to čo je na ľade....Ja som si myslel to že ak funkciu DSC vypnem tak mi budú jednoducho zaberať obidve kolesá a to by mi v tomto prípade pomohlo vyhrabať sa, takže tomu nechápem, doteraz som mal predný pohon a myslel som si že kolesa zaberaju jednoducho naraz obidve...
Prosím poradte, lebo tomu nerozumiem a poprípade vysvetlite, lebo po tomto mám pochybnosti či maju tie funkcie a ich zapínanie a vypínanie aj nejaký efekt pri zapadnutí v snehu (ľade)...
Re: funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Sobota, 2. Marca 2013, 19:25
od myzu
Funkcia DSC je automaticky zapnuta a jedna sa o kontrolu stability vozidla. Prvym stlacenim funkciu DSC vypnes a rozsvieti sa ti kontrolka upozornujuca, ze je DSC vypnute. Dlhym stlacenim tlacidla vypnes system proti presmykovaniu kolies. To co opisujes, ze ti koleso presmykuje ked stojis, s jednym na lade a druhym na povrchy s lepsou prilnavostou, sposobuje diferencial, ktory sa nachadza jak na prednokolke tak na zadnokolke. Primarnou funkciou diferencialu je umoznenie aby sa na hnacej naprave kolesa pri prejazde zatackou otacali rozdielnymi otackami. Pri prejazde zatackou sa koleso na vnutornej strane otaca pomalsie ako na vonkajsej. Ak by nebol na hnacej naprave diferencial, tak by automobil v zakrutach bol nestabilny a okrem ineho by dochadzalo k nadmernemu opotrebeniu kolies- jednoduche vysvetlenie diferencialu najdes na wikipedii. Ak dojde k situacii, ktoru si opisoval, koleso na klzkom povrchu sa otaca dvojnasobnymi otackami a druhe sa ani nehne- toto sa riesi uzavierkou diferencialu co pokial viem tvoje BMW nema. Da sa tomu pomoct ze zatiahnes trochu rucnu brzdu. Ale kazdopadne odporucam prestudovat princip diferencialu a tak minimalizovat situacie, ktore prekvapia a mozno aj nahnevaju:)
Re: funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Pondelok, 4. Marca 2013, 01:07
od gassgeber
Skvele vysvetlené! a preto už aj pochopené

díky
Re: funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Pondelok, 4. Marca 2013, 12:45
od chch
preckajte uvod, a pozrite si toto video, je to najlepsie vysvetlenie diferencialu ake som kedy videl
Re: funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Pondelok, 4. Marca 2013, 12:52
od salat
mizu- len poopravim, prvym kratkym potlacenim nevypnes DSC, ale deaktivujes kontrolu trakcie, kde DSC povoli presmykovanie zadnej napravy a nebude ti stahovat otacky motora ci ich pribrzdovat. (kontrola stability ale stale funguje) Obcas to presne v takychto pripadoch pomoze, ale zas nie vzdy. Az dlhym podrzanim deaktivujes kontrolu stability (DSC), to ale pri vyjazde ked ti presmykuje koleso vobec nepomoze.
Tak ci onak, na takyto pripad by si potreboval diferencial s uzavierkou, alebo by mozno obcas postacil aj samosvor.
Aj tak mi je ale zahadou preco nemozu pre taketo situacie pridat system elektonickej uzavierky diferencialu. Ono by totiz stacilo ak by auto pri takomto presmykovani na mieste zablokovalo presmykujuce koleso a vykon by tak isiel iba do toho kde je nejaka trakcia. Bez toho sa vdaka volnemu diferaku to koleso kde nie je odpor len volne pretaca...
Re: funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Pondelok, 4. Marca 2013, 13:07
od baskam
nenormalne dobra ucebna pomocka
Re: funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Pondelok, 4. Marca 2013, 13:13
od Le Gend
DTC je ako DSC, ale zasiahne az pri vecsom vykyve (vecsie natocenie volantu alebo vecsi smyk).
Tiez som zazil situacie, ked nejake koleso presmykovalo na mieste, no vtedy sa mi ozvali brzdy a to koleso sa pribrzdilo, cim sa sila preniesla na to stojace koleso. Tak by to malo fungovat v normalnom rezime DSC, ci ?
Re: funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Pondelok, 4. Marca 2013, 14:18
od PeqpeK
Le Gend napísal:DTC je ako DSC, ale zasiahne az pri vecsom vykyve (vecsie natocenie volantu alebo vecsi smyk).
Tiez som zazil situacie, ked nejake koleso presmykovalo na mieste, no vtedy sa mi ozvali brzdy a to koleso sa pribrzdilo, cim sa sila preniesla na to stojace koleso. Tak by to malo fungovat v normalnom rezime DSC, ci ?
presne tak, ale v kopci na lade to proste nie je sanca :)
Re: funkcia DSC a zapadnutie v zime
Napísané: Pondelok, 4. Marca 2013, 14:44
od salat
to ani na rovinke. Kolega mal problem ze ked bolo nasnezene mierne vliezol do snehu a auto mu trochu sadlo na brucho. Sprvu sa to aj pohlo, ale potom mu presmykli kolesa, vyhladili pod sebou sneh a hotovo. Skusali sme to roztlacit a podla toho odkial sme tlacili, raz mu presmykovalo prave, raz lave koleso... DTC on/off.. uplne jedno. Nic sa nepribrzdovalo, elektrika nic nerobila.
Pomohlo az ked som ho normalne vytiahol lanom...