e90 - kontrola stavu
Napísané: Streda, 9. Januára 2013, 09:49
caute, mam e90 (325dA) cca 1 rok a som mega spokojny, auto ide perfektne, zatial ziadne opravy ani ine investicie. Ale...
asi 2 tyzdne dozadu ma iDrive pocastoval spravou ze si mam dat checknut DPF. Tak som postudoval fora a skusil najprv prebehnut auto po dialnici, zial nic. Mezditym som bol este na lyzovacke a po nej som dal auto do servisu na diagnostiku. Ta ukazala, ze su zle 2 zhavice - to moze byt dovod preco sa DPF neregeneruje. Co ma ale zarazilo je ze technikom sa "zdalo, ze sa motor dobre nezohrieva" - to je tiez dovod preco DPF neregeneruje. Tak mi vymenili aj 2 termostaty a nakoniec aj chladiacu kvapalinu, lebo vraj aj ta "mala nejaku zvlastnu farbu". Po vynutenej regeneracii sa filter precistil a vsetko vyzera byt ok.
Comu sa chcem ale vyhnut v buducnosti je ze sa mi nieco v aute dodrbe kvoli tomu ze nezohrieva motor - to je celkom zavazna vec a zistit to az ked sa zapcha DPF alebo odide nieco ine je celkom fail. Takisto tie 2 zhavice nefunkcne - pri startovani som pocitil nejake male poklepanie motora, ale v -12ºC sa mi to nejavilo ako problem.
Viete mi dat niekto rady ako vy "kontrolujete" stav auta?
-pravidelne ho davat na diagnostiku? ako casto?
-da sa niekde v idrive skontrolovat teplota motora resp ine udaje? (viem ze nejakymi hackmi sa to da zobrazit ale nechce sa mi pocas jazdy 2 min klikat aby som to zobrazil a dalsi den to robit znova a znova)
-viem ze existuju nejake kable a softy ako si "skontrolovat" udaje z prevadzky aute na PC/NTB mate s tym niekto skusenosti? opleti sa do toho investovat resp co tym dokazem odsledovat?
Akekolvek ine (uzitocne) rady a nazory su vitane. Vdaka
asi 2 tyzdne dozadu ma iDrive pocastoval spravou ze si mam dat checknut DPF. Tak som postudoval fora a skusil najprv prebehnut auto po dialnici, zial nic. Mezditym som bol este na lyzovacke a po nej som dal auto do servisu na diagnostiku. Ta ukazala, ze su zle 2 zhavice - to moze byt dovod preco sa DPF neregeneruje. Co ma ale zarazilo je ze technikom sa "zdalo, ze sa motor dobre nezohrieva" - to je tiez dovod preco DPF neregeneruje. Tak mi vymenili aj 2 termostaty a nakoniec aj chladiacu kvapalinu, lebo vraj aj ta "mala nejaku zvlastnu farbu". Po vynutenej regeneracii sa filter precistil a vsetko vyzera byt ok.
Comu sa chcem ale vyhnut v buducnosti je ze sa mi nieco v aute dodrbe kvoli tomu ze nezohrieva motor - to je celkom zavazna vec a zistit to az ked sa zapcha DPF alebo odide nieco ine je celkom fail. Takisto tie 2 zhavice nefunkcne - pri startovani som pocitil nejake male poklepanie motora, ale v -12ºC sa mi to nejavilo ako problem.
Viete mi dat niekto rady ako vy "kontrolujete" stav auta?
-pravidelne ho davat na diagnostiku? ako casto?
-da sa niekde v idrive skontrolovat teplota motora resp ine udaje? (viem ze nejakymi hackmi sa to da zobrazit ale nechce sa mi pocas jazdy 2 min klikat aby som to zobrazil a dalsi den to robit znova a znova)
-viem ze existuju nejake kable a softy ako si "skontrolovat" udaje z prevadzky aute na PC/NTB mate s tym niekto skusenosti? opleti sa do toho investovat resp co tym dokazem odsledovat?
Akekolvek ine (uzitocne) rady a nazory su vitane. Vdaka