Strana 1 z 2

Ako radiť?

Napísané: Sobota, 15. Decembra 2012, 13:23
od Hrskn
Ahoj, na ktorých otáčkach akú rýchlosť dať, ak chceme mať najdokonalejšie zrýchlenie?
Ja mám 320xDrive 177k - zdá sa mi najlepší moment niečo cez 3200 - 3400 - 3500 ako ktorá rýchlosť, ak niekto vie kde najlepšie prehodiť nech poradí. Moj osobák na 100km/hod je 9,2s. Predpísaných mám 8,2, tak to chcem dať.. . Ono max Nm mám na 3000, ale zas ide aj o to, z akých sa zbiera a ako ďalšia rýchlosť... .

Re: Ako radiť?

Napísané: Sobota, 15. Decembra 2012, 13:47
od Patkola1
Prvý fakt suchá kvalitná asfaltka, letné pneu s dobrým dezénom.
Musíš sa pohýnať z jednotky pri zvýšených otáčkach takže púšťaš spojku do vyšších otáčok. Samozrejme aby si nestrácal tak by si podla mňa mal podržať to tlačítko dsc a vypnúť tk. a potom radiť na hranici červeného poľa a celkom dobré s medziplynom cez preraďovanie.

Nie som expert len si myslím že by to v tejto kombinácii malo byť lepšie

Re: Ako radiť?

Napísané: Sobota, 15. Decembra 2012, 22:39
od vreco
Načo medziplyn keď radíš hore, pri synchronizovanej prevodovke ? :-k

Re: Ako radiť?

Napísané: Sobota, 15. Decembra 2012, 23:51
od IGLA003
silny ciel:)treba ist na motokary radsej takto ti moc dlho spojka nevydrzi

Re: Ako radiť?

Napísané: Nedeľa, 16. Decembra 2012, 13:56
od blavak1
Na dieslu červené pole ti je na nič... Keby si mal graf vykonu motora tak podľa toho by bolo najlepšie.

Re: Ako radiť?

Napísané: Nedeľa, 16. Decembra 2012, 16:04
od Hrskn
to s tym grafom,to je dobrý nápad idem googliť, či tam vbude priebeh pre každú rýchlosť. Ak sa mi podari nieco najst, tak to tu dam.. Podobne by ste mohli aj vy zavesit nieco tak ak to mate..

Re: Ako radiť?

Napísané: Nedeľa, 16. Decembra 2012, 18:01
od Le Gend
Motory sa zvyknu tak ladit a cervene pole tak nastavovat, ze naozaj plati, ze po preradeni pri cervenom poli klesnu otacky do oblasti s rovnakym vykonom..
Nemalo by zmysel ladit spicku vykonu (na krivke) priliz blizko k obmedzovacu a ani by nemalo zmysel posuvat obmedzovac priliz vysoko do oblasti kde uz motor vobec nema tah.

Re: Ako radiť?

Napísané: Nedeľa, 16. Decembra 2012, 18:26
od Patkola1
Myslím že by sa tým mohlo kúsok dopomoct turbu aby neprestávalo tlačiť tak agresívne či? Neviem nemám ani šajnu

Re: Ako radiť?

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 03:54
od BMW530dE60
Ja mam 530d e60 a ked sme si dali take male stretko s kamarami a sprintovali sme 1-dnotku som skoro vobec netocil do maxima mozno len do 3 tisic,pretoze je dost kratka na diesli, a mam pocit ze je zbytocne ju tocit dalej.
mam manual ,je tam chip na cca 250koni a auta nad ktorymi som vihral sprint napriklad...
e30 325i-manual
E36 325i-manual
e39 530d-automat
e39 528i-manual
e46 330d-manual
e46 330d-nad jednou som prehral-neviem preco:D
e39 540i -manual
e65 745i-automat-logicky:)

takze 1-tka len dat do otacok,pouzit na rozbeh,tak aby sa kolesa nepretacali samozrejme,hned 2-jka atd tocil som potom do 4.tisic ot/min,viac nie,v technicaku pise maximalny vykon pri 4000ot./min preto nevidim dovod to presvihnut lebo uz stratis cas si myslim,,a pred cielom uz nepreradzovat zbitocne dalsi rychlostny stupen -naco na par metrov,-strata
-a treba radit velmi rychlo.
-takto som to robil ja.....na 19 palcovych diskoch 245/35 r19 vpredu vzadu su 275/30 a gumy Yokohama advan sport:)

Musim poznamenat este ze ta e65 745 mala 245kw/333ps ALE mala nieco s 8valcom trosku dymela-vraveli ze treba vymenit piestne kruzky,isiel aj olej -papkala,totizto ten co tu sedmu predal kamaratovy bol kokot dnuka smrad ako hranolky rozliata kava tam bola, a olej bol pri vymene ako vazelina "ledva tiekol"musel mat prisam bohu aspon 70 tisic nabehane,-cize sa jej zbavil:(

Re: Ako radiť?

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 08:09
od Le Gend
BMW530dE60 napísal:
tocil som potom do 4.tisic ot/min,viac nie,v technicaku pise maximalny vykon pri 4000ot./min preto nevidim dovod to presvihnut lebo uz stratis cas si myslim,,
Ked mas max vykon pri 4000, urcite by si mal tocit este trochu dalej. Este hodny kus za 4000rpm mas vykon vyssi nez pri 3000rpm (kde sa ocitnes po preradeni).

Re: Ako radiť?

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 14:40
od Hrskn
BMW530dE60 napísal:
1-dnotku som skoro vobec netocil do maxima mozno len do 3 tisic
Nad tým tiež už dávnejšie premýšľam, že kam... ale keď ten zvuk cez 4k je tak nejak magnetický.... :-({|= síce 4v torchu iné, ale iné :bmwball: . Mám pocit akoby sa mi z tých hlbších otáčok zbieral pomalšie napriek tomu, že je na max Nm.. to je od 1700 do 3000, no a keď preradím na 3000 tak sa dostanem na 1900 / 2200 ako kde, no ale nepríde mi to tak, alebo, že by ma to tak ovplyvňoval ten zvuk ](*,) Dnes mokro klzko 11,2 :oops:

Re: Ako radiť?

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 17:31
od blavak1
Keď sme mali ML 280CDI tak auto malo 4800 a to vôbec nešlo a pri preradený pekne ťahalo. Nemal tam už taký výkon ako na vyššiom stupny. Aj tak mi to je ukradnuté... radšej benzín :)

Re: Ako radiť?

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 17:41
od JessyJezz
ide o to ako auto dávkuje výkon.... diesly majú svoju stenu niekde pri 3.5 závysý od prevodovky. sám musíš cítiť kedy auto prestane naplno zaberať....
skuus to sledovať. a radšej počkaj na leto. motory idú naj ked je mierne vlhko.... o tom už uvidíš aj v TOP GEARE.

letné gumi
málo v nádrži
vyložit zbytočnosti
sledovať stenu
rýchle radenie

Re: Ako radiť?

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 17:52
od vreco
V lete je možno vlhko ale vzduch je teplejší tj. v objeme nastého vzduchu je menej kyslík tzn. menej spáleného paliva čo sa rovná menšiemu výkonu.

Re: Ako radiť?

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 20:36
od JessyJezz
skôr neakých 0-5 c . len potrebujes suchú vozovku :-) alebo si ho daj na valcove meradlo :-) a tam ti zistia aj koľko koníkov ti z motora odcválalo :-)

prosto potrebujes "husči" vzduch:-)