Strana 1 z 2
Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Pondelok, 5. Novembra 2012, 18:03
od Manoj
chalani, prosim o radu.
mam e91, 320d, momentalne je obuta takto:
8x17 vorne 225/45R17
8,5x17 hinten 255/40R17
pouzite disky: sternspeiche 286
uvazujem, ze aj v zade by som pouzival 8x17 nakolko pneu 255 runflat su priserne drahe a mne vydrzia kratko.
riesil niekto tento problem ?
dakujem
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Utorok, 6. Novembra 2012, 07:58
od Le Gend
Manoj napísal:riesil niekto tento problem ?
Nevidim ziaden problem na riesenie..
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Utorok, 6. Novembra 2012, 10:58
od salat
mam uplne rovnake disky a rozmer pneu. Nechapem prco chces davat dozadu uzsie... tie 255 drzia famozne :)
Ak sa ti zdaju pneumatiky drahe, tak neries RFT, kup si normalne a k nim sadu na opravu defektu do kufra a si vysmiaty. Zlepsi sa komfort, jazdne vlastnosti a ani gumy ta nebudu stat take strasne hrachy.
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 13:58
od Manoj
ANO, vystihol si to - tie 255 drzia famozne !
Mne, vydrzia 1 leto a 500 EUR je prec

Tie disky su nadherne, je ich tazke zohnat za rozumnu cenu.
Nove su v rozmedzi 280 EUR - 320 EUR. Aj tak uvazujem prechod na 225.
Ake pouzivas obutie na zimu ? Dakujem
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 14:58
od cretino
..na 8,5 palcovy disk mozes kludne obut rozmer 225/45 R17, ziadny zadrhel v tom nie je

inak, asymetrickymi pneu sa nazyvaju take, co nemaju lavu stranu behuna zrkadlovo otocenu od pravej.. symetricke pneu su zrkadlovo otocene, napriklad pneu so sipovym vzorom..

Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Štvrtok, 8. Novembra 2012, 10:18
od Creoon
Manoj napísal:ANO, vystihol si to - tie 255 drzia famozne !
Mne, vydrzia 1 leto a 500 EUR je prec

Tie disky su nadherne, je ich tazke zohnat za rozumnu cenu.
Nove su v rozmedzi 280 EUR - 320 EUR. Aj tak uvazujem prechod na 225.
MamMICHELIN Pilot Sport 2 255/35 R18 90 W . Je to pekne ale riadenie je tuhe posilovac sa trapi , ramena ani nehovorim. a ta gumaa ide dole rychlo..
Stacia mi 225 pripadne 235 co budem riesit na rok..
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Štvrtok, 8. Novembra 2012, 13:28
od salat
zimne mam na 16", 225/50 r16, styling 283 (boli k autu), Conti WinterSport 830P.
Akoze ano, rozdiel oproti 255 vzadu je na ceste citit a hlavne aj spotreba je ina. Tie letne zeru o 0,5litra na 100km viac. (ale to je aj tym ze s nimi clovek tomu viac slapne na krk)
Creoon- tie 255 mas ale vzadu, co s tym ma potom posilovac a tycky riadenia? Vpredu moze mat E9x maximalne len 225 pokial viem a riadeniu je teda jedno ci mas 225/225 alebo zmiesane 225/255.
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Štvrtok, 8. Novembra 2012, 15:10
od Miro Kovačik
Kludne prejdi na 225 ja mam rovnake v predu aj v zadu, (ale aj disky mam rovnako široke) a držia super, odoručil by som bez RF a kúpiť si opravnú sadu z kompresorom

Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 16:19
od SmartBastard
Čo robíte s tými gumami, že vám idú tak rýchlo dole?
Ja mám Yokohamy AD08 a majú za sebou viac ako rok, 6 dvojhodinových výletov na slovakiaringu, občas nejaký burnout (tým myslím asi tak 5-8 krát za rok) a stále tam je polovička profilu
Ale za to dávam robiť geometriu aspoň dva krát za rok, možno tam je problém?
Alebo skús prejisť na tvrdšiu zmes, ja by som určite nešiel do užších pneu, just my 2 cents.
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Streda, 28. Novembra 2012, 16:13
od potmehuth
Kludne chod do uzsich....podla mna Ti do zadu stacia aj 225 popripade 235 alebo 245 na 320d.
Dopredu by som volil tiez uzsie....ale rozhodnutie je na Tebe.
Nezabudni, aby Ti sedel pomer gum:
http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=16
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Streda, 28. Novembra 2012, 17:00
od salat
hlavne nezabudni aby ti to sedelo s dokladmi a nie nejakym kalkulatorom rozdielu obvodu. V technicaku je uvedeny presne rozmer co mozes pouzit a nie "vsetko od 205 do 255"

Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2012, 08:33
od mexican
SmartBastard napísal:Čo robíte s tými gumami, že vám idú tak rýchlo dole?
Ja mám Yokohamy AD08 a majú za sebou viac ako rok, 6 dvojhodinových výletov na slovakiaringu, občas nejaký burnout (tým myslím asi tak 5-8 krát za rok) a stále tam je polovička profilu
Ale za to dávam robiť geometriu aspoň dva krát za rok, možno tam je problém?
Alebo skús prejisť na tvrdšiu zmes, ja by som určite nešiel do užších pneu, just my 2 cents.
Kam chodíš dávať robiť geometriu? Origo BMW alebo nejaký noname servis?
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2012, 09:02
od SmartBastard
mexican napísal:
Kam chodíš dávať robiť geometriu? Origo BMW alebo nejaký noname servis?
Doteraz som chodil k známemu do servisu v Ivanke pri Dunaji (
http://www.dovozy.sk - nenechaj sa názvom odradiť), majú tam naozaj veľmi dobrú geometriu a vždy som bol spokojný s robotou. Zatažujú autá tak ako je k jednotlivým modelom predpísané, čo je väčšinou 80kg vodič, 80kg spolujazdec a 15kg kufor. Samozrejmosťou sú igelit (teda ten s kotúča, vždy čistý), aby ti niečo nezajebali a dofúkané pneu ako majú byť. Geometria je vždy robená presne do stredu a nie, že ti to dajú iba do zeleného a je. Takisto vedia vyhovieť individuálnym požiadavkám, ja som si napríklad, nechal robiť trocha iné nadstavenie ako je fabrické a iba s vodičom bez spolujazdca a kufra kvôli ringu. Treba však povedať, že keď im povieš aby bolo všetko eňo-ňuňo a je s tým veľa práce (mne napríklad raz nevedeli uvoľniť vzadu niečo a museli to nahrievať autogénom a kým bolo všetko nadstavené tak prešlo 1 a pol hodiny a tom som pri tom aute vkuse bol a naozaj tam chalan makal), tak ti naúčtujú extra, ale ceny sú celkovo fér.
Nejaké negatívne body:
- Ivanka pri Dunaji, takže trocha od ruky
- blba príjazdová cesta, veľmi rozbitá
- nemajú inertný plyn na plnenie pneu
- nemajú špeciálne BMW nástroje na geometriu (na nadstavovanie)
Teraz rozmýšlam, že skúsim pneu s.r.o. (
http://www.pneu-sro.sk), práve kvôli inertnému plynu, lebo so vzduchom to je vždy boj na trati. Kamarát k ním chodí s M-kom a je spokojný. Ja som si tam raz nechal vybrúsiť brzdový kotúč po tom čo som upiekol brzdy na ringu a menili mi tam platničky a všetko bolo okay. Vyzerajú byť celkom profesionálni, tak uvidíme ..
M
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2012, 09:12
od mexican
Keď to dáš robiť u nich, máš potom rovno volant?
Ja som si totiž pred časom dával robiť geometriu v pneuboxe. Robili to tiež so záťažou na sedadlách, v kufri atď.... ale zaboha sa nevedia trafiť tak, aby som mal rovno volant. Ešte 3 razy sa mi to snažili dorovnať ale volant stále nemám vycentrovaný a keď idem rovno, tak ho mám trochu doprava. Ten technik, čo to robil sa mi aj čosi snažil vysvetliť, že prečo je to u BMW strašný problém trafiť sa na stred. Hovoril niečo o tom, že tam niečo ostáva pod tlakom a potom sa to takto prejavuje, ale nechápem čo mi tam môže ostávať pod tlakom, keď mám elektrický posilovač a nie hydraulický.
Medzičasom som sa rozprával s jedným kamošom, ktorý robí v autorizovanom servise a ten mi hovoril, že do pneuboxu by som mohol ísť ešte aj 10 razy a aj tak je to strašná lotéria a že keď chcem mať volant rovno, tak mi neostáva nič iné, než si to nechať urobiť u nich.
Re: Prechod z asymetrických pneu na symetrické
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2012, 09:16
od Mi_t_is
ja nechapem dve veci:
1. ako dokaze 255 pneumatiky zodrať za jedno leto
2. prečo nekupi obyčajné lacnejšie pneumatiky a nie predražené Runflat pneu