Strana 1 z 1

motor N53/N54 (325i,330i,335) + problem s čerpadlom a vstrek

Napísané: Pondelok, 29. Októbra 2012, 13:33
od kompre
Zdravim, naskytla sa mi možnosť dostať sa za velmi slušné peniaze k 325xi automat (75000km, koniec 2009, teda 3ojliter priamy vstrek). Auto som skúšal (cca 100km mesto, mimo mesta) šlapalo ako ma, sem tam som tomu prikotlil a vždy vyrazilo bez zavahania, žiadny čudný zvuk ani náznak nepravidelného chodu. Od pôvodného majiteľa viem, že sa mu v poslednej dobe občas stalo to, že auto nabehlo do nudzového režimu (po zhasnuti, naštartovaní zase určitú dobu šlapalo ďalej). Auto je v záruke BMW Basic 100000km/5 rokov

Viem že s tým bol v autorizovanom servise (neviem či bol aj na diagnostike, ale predpokladám že áno ináč by sa asi nevyjadrili tak presne) a bolo mu oznámené, že problém bude vo vysokotlakovom čerpadle a oprava bude cca. 800€. Problém je ten, že auto sa predáva tak ako je. Čo som prešiel niektoré zahraničné fóra, väčšinou boli spolu s čerpadlom v háji aj 1-6 vstrekovačov :) + niěčo dalšie. Niekedy sa komplet výmena mohla vyšplhať aj na 2-3000€. Takáto záležitosť by z toho auta razom robila niečo iné ako výhodnú kúpu.

Chcem sa teda spýtať majiteľov:
1. stretli ste sa s niečim podobným a pri akom nájazde km (najmä N53 - 325i), ako ste to riešili
2. problém sa týka dosť veľa vozidiel, aspoň čo som našiel a kľudne aj pri pár mesiacov starom voze s pár tisíc km = nebola na to nejaká zvolávačka? prípadne nemal by to servis vyriešiť v rámci záruky?

predpokladám že veľa majiteľov modelov 325i/330i s N53 motorom tu asi nebude ale skúsil som :)

Vďaka za každý postreh.

Re: motor N53/N54 (325i,330i,335) + problem s čerpadlom a vs

Napísané: Pondelok, 29. Októbra 2012, 15:03
od chch
Zial na HPFP fail nebola zvolavacka, iba na vstrekovace a cievky, napriek tomu ze tych cerpadiel sa najma v USA pokazilo tisice (!). Cerpadlo samotne bez prace stoji asi 250,- Eur. Ak vies VIN cislo vozidla, mozes zavolat do hocktoreho autorizovaneho servisu, a povedia ti, ze sa na to cislo vztahuje zvolavacka (najma na tie vstrekovace a cievky).

Precitaj si viac tu a tu.

Re: motor N53/N54 (325i,330i,335) + problem s čerpadlom a vs

Napísané: Pondelok, 29. Októbra 2012, 21:11
od kompre
Vďaka, pozriem sa na tie linky, ak by sa jednalo cisto len o vymenu cerpadla a mimo autorizovaného servisu, bola by to pohodicka, len dúfam že to menia za nejaký iný diel. Meniť čerpadlo každých 30K km nieje moc príjemná záležitosť.