Strana 1 z 2
AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Nedeľa, 10. Júla 2011, 12:00
od Jarino65
Ahojte,viete mi niekdo poradit ake kupit letne pneu na rozmer 205/55/16 mam teraz tento rozmer runflaty a celkom sa mi pozdava ale neviem ci radsej nezobrat niake kvalitne 17 na elektronoch ale nie runflat
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Nedeľa, 10. Júla 2011, 21:17
od afro
tvrdu zmes odporucam ak chces jazdit divejsie a nezodrat to hned za sezonu, ak vam tam vela prsi, odporuca sa vzor V, sice troska huci... no a teraz vazne :) jedine co sa oplati je zobrat na 17" alu runflaty :))
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 06:42
od Jarino65
prave 17kam som sa chcel vyhnut lebo elektrony chcem kupovat az dalsi rok a asi kupim 16, jazdim skorej ekonomicky auto som kupoval kvoli spotrebe ale ked tak kazdy chvali runflaty tak ich necham
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 07:21
od Didymus
Ja mam na 320d 18" runflaty, ale veru zuby mam vyklepane z BA ciest riadne :)
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 09:01
od Zemo
Ja som mal runflaty 16" pol sezony a hned sli prec... na nase cesty to fakt nieje vhodne, znicis si seba aj auto... este k tomu maju problemy s nerovnomernym opotrebenim a stoja podstatne viac aj gumy aj prezuvanie...
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 09:24
od Jarino65
ale preco ich tam bmw dava od vyroby neviem tak co tam dat obycajne pneu? a preco davat 17 neni lepsie dat tie normalne 16 runflat
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 09:38
od afro
17" preto aby to lepsie vyzeralo :) pripadne ja mam 325d a tam mensie ako 17 nedam koli brzdam. na slabsich modeloch su tie brzdove strmene mensie, preto tam davaju 16" - je to komfortnejsie a su aj 205 takze uspornejsie. Runflaty davaju preto ze nemas rezervu... tak neviem ci by sa ti chcelo niekde ostat vysiet prave vtedy ked to najmenej ocakavas.., odporucam runflat.
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 10:24
od voMacK
bez runflat-on je auto o dost komfortnejsie...je tam ale ten problem, ktory nastane ak dostanes defekt..ale..aj to sa da jednoducho osetrit, ked si kupis sadu na opravu pneu [nejaky kompresor so sajrajtom, co ti naplni prasknutu gumu a veselo mozes dojst na tom do servisu]
vela ludi tu na fore to tak ma riesene...run-flat su fakt tvrde ...komfort ide s nimi dost dole :)
inak run-flat sa dost blbo opravuje..ak je poskodenie uz vacsie, tak ju mozes rovno zahodit a kupovat novu...
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 11:44
od salat
presne ako pisu chalani, aj z mojho auta isli RFT po 20km dole... skoro mi zuby vypadali

(M-podvozok) Teraz tam mam 17" non-RFT a je to neporovantelne lepsie.
no a preco ich tam BMW dava?
Ad1 - laickemu uzivatelovi to znie ako high-tech a ma radost ze dostal drahsie gumy
Ad2 - BMW setri. Hmotnost a naklady. Drbnu ti tam 16" RFT, ktore su v maloobchode drahsie o cca 200EUR na sade. BMW ich ma isto za inu cenu, tak povedzme ze ich to stoji o cca 100EUR na auto viac. Lenze, vyberu ti z auta zdvihak (€100) a nedaju ani rezervu (dalsich €100-€200, podla verzie).
Cakum prask, BMW usetrilo vyrobne naklady, vyzeraju este premiovejsie ako konkurencia a zakaznik sa na prvy pohlad tesi. "Win-Win" scenario
Az na to ze casom zakaznik opusta RFT s nadavkami na nekomfortnost, kupuje bezne pneu a k tomu lepiacu sadu (u BMW nieco cez €100)...
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 12:11
od Zemo
To s tym defektom moze byt fakt neprijemne ostat niekde viset. Ale treba si uvedomit, ze ani runflat ta nemusi zachranit, ten pomaha len pri obycajnych defektoch. Ak sa poskodi bocna stena mas smolu, takisto ak sa poskodi disk.
A runflaty by sa nemali opravovat vobec. V nemecku je to napr. zakazane. Takze pri kazdom defekte nova guma. To inac plati aj ked sa uz raz pouzije ta spominana sada na opravu pneu. Takze ked si to zratam vsetko dokopy tak mi vide vyhodnejsie mat tu sadu, a podla potreby zavolat raz za 5 rokov co mam defekt nejaku asistencnu sluzbu.
Na druhej strane treba pochvalit BMW, ze na rozdiel od inych vyrobcov, ktori nedavaju rezervu to maju aspon nejak vyriesene. Keby sme mali cesty ako v nemecku tak s tymi RFT nieje az taky problem. Ale aj niektori nemci na ne nadavaju, s tym ze tie najnovsie generacie RFT uz su vraj lepsie co sa tyka komfortu.
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Pondelok, 18. Júla 2011, 21:23
od Martin46
realna skusenost je ze 16" runflaty su tvrdsie ako 19" nerunflaty - otestovane na jednom a tom istom aute. Pouzivatel oro na 320xd. Jazdil som aj pred aj po...
osobne som runflaty dal prec a kupil sadu kompresora. Urcite nelutujem. Ci uz jazdne vlastnosti a komfort vsetko sa zlepsilo. M-ka taktiez RFT nemaju - a to este nehovorim o cene pneu
M.
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Utorok, 19. Júla 2011, 21:33
od kuco
nechcem zakladat koli tomu novu temu ale chce sa opýtať aka je stredova diera disku na E90tke?? dik
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Streda, 20. Júla 2011, 08:21
od Jarino65
takze ste ma presvedcili na normalne pneu co som aj rad lebo cenovo su o dost.dostupnejsie ale rozhodujem sa medzi DUNLOP.FASTPREME ALE CONTINENTAL CONTISPORT2 kto mate skusenosti s niakymi pneu dajte sem vediet prosim dakujem za radu...
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Streda, 20. Júla 2011, 08:38
od voMacK
contisport2 su vyborne..
kukni si nejake testy na stranke ADACu a budes mudrejsi...co sa tyka premiovych znaciek pneu, neda sa v podstate kupit zle :)
Re: AKE PNEU NA 320d 120kw
Napísané: Streda, 20. Júla 2011, 08:51
od salat
dunlop SP sport fastresponse? no co ja viem, ked som vyberal gumy, rozdiel medzi fastresponse a sport maxx TT bol nejakych 10EUR... to sa ozaj oplati zobrat tie TT, lebo rozdiel na ceste je 100 a 1. (TT je asymetricky dezen, SP sport je symetricky)