E90 325xi '06 manual - divne chovanie motora/pohonu
Napísané: Pondelok, 18. Októbra 2010, 23:01
Zdravim vsetkych,
co je vo veci: auto mam skoro rok, jazdena z DE, servisovane v origo BMW v DE, preverene priamo v servise kde sa servisovalo. Dnes ma 208 000 km, za ten rok co ho mam ja som nabehal bez par drobnych 30 000km. V podstate uz cca od jari, zaciatku leta som zaznamenal take divnejsie chovanie auta. Motor je este 2,5L N52B25A (neskor boli 3,0L).
Pri starte mi skacu otacky asi na 10 sekund, niekedy az tak ze ked som nastartoval padli nasledne otacky ze az motor skapal. Niekdy to robi viac, niekedy menej, zalezi to hlavne od teploty. Posul som ze mierne potrasenie je pri tychto motoroch ok, ale mne to robi dost vyrazne.
Niekedy ked linearne pridavam auto sa niekededy chova ako keby malo turbo, proste zrazu ako keby sa viac vstreklo benzinu alebo nieco podobne a auto nelinearne zrychluje. Nestava sa to vzdy, niekedy je to takmer nespozorovatelne, inokedy je to viac patrne. K tomu sa kde tu z motoru ozyva nieco ako take mierne klepnutie pri vysokych otackach, niekedy je to tazko pocutelne, inokedy je to zretelne.
Dalsia vec, co s tym mozno suvisi, alebo mozno len s prevodovkou, je, ze idem napr dole miernym kopcom okolo 20-30 km/h, zaradena 2, brzdi si motor a pod cca 1700 otacok zacne auto cukat, niekedy menej vyrazne, niekedy viac vyraznejsie. Neviem ci to je spojkou, prevodovkou, alebo niecim inym v rozvode xDrive-u.
A posledne, strmy kopec, cca 60 km/h, zaradena 4, auto vladze v pohode, ked zosliapnem pedal viac ako na polovicu, ozyva sa z rovodu spod auta jednorazovy retazovy zvuk, a potom ak drzim plyn rovnako tak mierne klepanie ako keby retazove.
Pred cca 5000km sa menili komplet naplne v diferencialoch (oleje v pohode), v xDrive rozvodovke (z tade tiekol dost cierny olej) aj olej v prevodovke. Nemam pocit ze by to dako badatelne pomohlo ani uskudilo, daval som to menit pre istotu aj ked to nieje nutne.
Bol som s tym v dvoch servisoch, v podstate zaver taky, ze to mozu byt 3 veci - klapky, sanie komplet alebo katalyzator. Vsetko celkom zaujimave sumy a nejasne co z toho to moze byt, teda ci len jedna vec, alebo vsetko spolu.
A teraz bonus
Skusil som natankovat plnu VPower (bezne tankujem 95 iba Shell), startovalo bez problemov a auto islo proste patrne lepsie. No ako riesenie problemu, ze tankovat len VPower to neuznavam, jednak cena a jednak je to podla mna len zakryvanie priznakov, ktore sa mozu v buducnosti objavit a potom to bude este drahsie opravit.
Mate niekto skusenosti s akymkolvek predfaceliftovymi E90 xDrive manualmi? Alebo s tymto motorom? Viete poradit co pripadne vyskusat na odstranenie?
Ja osobne som ziadnu inu E90 manual s xDrive v rukach nemal, iba klasicke manual zadokolky 330i a 320d, mensie kilometre, ale ine chovanie pochopitelne kedze zadokolky. Neviem teda posudit ci niektore tie reakcie su normalne alebo nieco, nieco moze byt, ze ked si prepina pohon na predok ale niektore su asi chybne.
Akekolvek postrehy resp. rady sa cenia.
Dakujem vsetkym
co je vo veci: auto mam skoro rok, jazdena z DE, servisovane v origo BMW v DE, preverene priamo v servise kde sa servisovalo. Dnes ma 208 000 km, za ten rok co ho mam ja som nabehal bez par drobnych 30 000km. V podstate uz cca od jari, zaciatku leta som zaznamenal take divnejsie chovanie auta. Motor je este 2,5L N52B25A (neskor boli 3,0L).
Pri starte mi skacu otacky asi na 10 sekund, niekedy az tak ze ked som nastartoval padli nasledne otacky ze az motor skapal. Niekdy to robi viac, niekedy menej, zalezi to hlavne od teploty. Posul som ze mierne potrasenie je pri tychto motoroch ok, ale mne to robi dost vyrazne.
Niekedy ked linearne pridavam auto sa niekededy chova ako keby malo turbo, proste zrazu ako keby sa viac vstreklo benzinu alebo nieco podobne a auto nelinearne zrychluje. Nestava sa to vzdy, niekedy je to takmer nespozorovatelne, inokedy je to viac patrne. K tomu sa kde tu z motoru ozyva nieco ako take mierne klepnutie pri vysokych otackach, niekedy je to tazko pocutelne, inokedy je to zretelne.
Dalsia vec, co s tym mozno suvisi, alebo mozno len s prevodovkou, je, ze idem napr dole miernym kopcom okolo 20-30 km/h, zaradena 2, brzdi si motor a pod cca 1700 otacok zacne auto cukat, niekedy menej vyrazne, niekedy viac vyraznejsie. Neviem ci to je spojkou, prevodovkou, alebo niecim inym v rozvode xDrive-u.
A posledne, strmy kopec, cca 60 km/h, zaradena 4, auto vladze v pohode, ked zosliapnem pedal viac ako na polovicu, ozyva sa z rovodu spod auta jednorazovy retazovy zvuk, a potom ak drzim plyn rovnako tak mierne klepanie ako keby retazove.
Pred cca 5000km sa menili komplet naplne v diferencialoch (oleje v pohode), v xDrive rozvodovke (z tade tiekol dost cierny olej) aj olej v prevodovke. Nemam pocit ze by to dako badatelne pomohlo ani uskudilo, daval som to menit pre istotu aj ked to nieje nutne.
Bol som s tym v dvoch servisoch, v podstate zaver taky, ze to mozu byt 3 veci - klapky, sanie komplet alebo katalyzator. Vsetko celkom zaujimave sumy a nejasne co z toho to moze byt, teda ci len jedna vec, alebo vsetko spolu.
A teraz bonus

Skusil som natankovat plnu VPower (bezne tankujem 95 iba Shell), startovalo bez problemov a auto islo proste patrne lepsie. No ako riesenie problemu, ze tankovat len VPower to neuznavam, jednak cena a jednak je to podla mna len zakryvanie priznakov, ktore sa mozu v buducnosti objavit a potom to bude este drahsie opravit.
Mate niekto skusenosti s akymkolvek predfaceliftovymi E90 xDrive manualmi? Alebo s tymto motorom? Viete poradit co pripadne vyskusat na odstranenie?
Ja osobne som ziadnu inu E90 manual s xDrive v rukach nemal, iba klasicke manual zadokolky 330i a 320d, mensie kilometre, ale ine chovanie pochopitelne kedze zadokolky. Neviem teda posudit ci niektore tie reakcie su normalne alebo nieco, nieco moze byt, ze ked si prepina pohon na predok ale niektore su asi chybne.
Akekolvek postrehy resp. rady sa cenia.
Dakujem vsetkym