E91 330d náhle vypnutie motora pri 3tisíc otáčkach
Napísané: Pondelok, 4. Augusta 2025, 19:30
Ahojte,
kúpil som si e91 330d m57 ročník 2005. Problém je, že vypína motor náhle bez “dôvodu”. Boli menené: lambda sonda(skratovala), snímač vačkového hriadeľa, čerpadlo v nádrži.
Motor má pekný chod, nežerie olej ani vodu, štartuje bez problému za studena či tepla, vstreky majú krásne hodnoty, neklepe ani nebúcha.
Prvý krát mi auto vyplo v kopci, keď som šiel na rezerve. Tak sme si mysleli, že len málo nafty v nádrži. Doplnili sme prešli sme 1km a zas zdochlo. Zdochynanie nemalo žiadnu pravidelnosť, niekedy vedelo držať otáčky aj po vykrútení do otáčok a niekedy hneď po štarte. Vymenili sme čerpadlo v nádrži, lebo na diagnostike ukazovalo chybu plaváka.
Po výmene auto pekne vie jazdit kľudnou jazdou, ako náhle som mu v 2-3ke uťal tak pri 3tisíc otáčok zdochlo. Vypíše len problém s aktiváciou vstreku 1 až 6, nič iné. S mechanikom sme pozerali cez diagnostiku tlaky turba aj tie su vzdy také aké majú byť. Pozerali sme či sa na vstreky nedostala voda, tiež nič.
Šli sme sa previesť na rovinke, v 2jke sme uťali a zas okolo 3tisíc otáčok auto zdochlo. Po tomto sme sa pohrali s konektorom 5teho vstreku. Znova sme auto zobrali auto na rovinku, tento krát to z 10x pokusov spravilo len raz a aj to len na chvílu a potom zas naskočilo, len tak trhlo a šlo ďalej.
Otázka je, že čo to môže spôsobovať. Dočítali sme sa, že jeden chlap mal podobný problém a musel vymeniť vstrek č. 6 lebo vracal prebytočnú naftu do vysokotlakového čerpadla. Ďalšia teória je, že je zlá palivová mapa, lebo zjavne bola menená riadiaca jednotka.
Tak len či ste sa náhodou nestretli s niečím podobným. Ďakujem
kúpil som si e91 330d m57 ročník 2005. Problém je, že vypína motor náhle bez “dôvodu”. Boli menené: lambda sonda(skratovala), snímač vačkového hriadeľa, čerpadlo v nádrži.
Motor má pekný chod, nežerie olej ani vodu, štartuje bez problému za studena či tepla, vstreky majú krásne hodnoty, neklepe ani nebúcha.
Prvý krát mi auto vyplo v kopci, keď som šiel na rezerve. Tak sme si mysleli, že len málo nafty v nádrži. Doplnili sme prešli sme 1km a zas zdochlo. Zdochynanie nemalo žiadnu pravidelnosť, niekedy vedelo držať otáčky aj po vykrútení do otáčok a niekedy hneď po štarte. Vymenili sme čerpadlo v nádrži, lebo na diagnostike ukazovalo chybu plaváka.
Po výmene auto pekne vie jazdit kľudnou jazdou, ako náhle som mu v 2-3ke uťal tak pri 3tisíc otáčok zdochlo. Vypíše len problém s aktiváciou vstreku 1 až 6, nič iné. S mechanikom sme pozerali cez diagnostiku tlaky turba aj tie su vzdy také aké majú byť. Pozerali sme či sa na vstreky nedostala voda, tiež nič.
Šli sme sa previesť na rovinke, v 2jke sme uťali a zas okolo 3tisíc otáčok auto zdochlo. Po tomto sme sa pohrali s konektorom 5teho vstreku. Znova sme auto zobrali auto na rovinku, tento krát to z 10x pokusov spravilo len raz a aj to len na chvílu a potom zas naskočilo, len tak trhlo a šlo ďalej.
Otázka je, že čo to môže spôsobovať. Dočítali sme sa, že jeden chlap mal podobný problém a musel vymeniť vstrek č. 6 lebo vracal prebytočnú naftu do vysokotlakového čerpadla. Ďalšia teória je, že je zlá palivová mapa, lebo zjavne bola menená riadiaca jednotka.
Tak len či ste sa náhodou nestretli s niečím podobným. Ďakujem