Trasenie autom po zohriatí a taktiež trhanie pod záťažou
Napísané: Piatok, 13. Decembra 2024, 19:34
Zdravím páni,
Mám také 2 menšie ? problémy ktoré by som rád vyriešil.
Auto E91 M57N2 325D manuálna 6st prevodovka.
Prvý problém je že keď sa auto zohreje a je naštartované v neutráli tak ním začne triasť. Dá sa to zvláštne opísať, je to ako keby ho triaslo v smere hodinových ručičiek z pohľadu šoféra do takého oválu. Deje sa to iba keď je auto zohriate a stojí v neutráli, ak pridám plyn a otáčky sa dvihnú tak trasenie prestane. Taktiež za jazdy auto netrasie . Nemení sa to ani či je zapnutá klimatizácia alebo nie. Nie je to dáko kritické že by hádzalo autom úplne ale je mi to nepríjemné....
Druhý problém je ktorý sa začal objavovať posledné 2-3 týždne je že keď je auto v zábere tak mi náhodne ním ako keby šklbne alebo skôr na milisekundu vynechalo ťah a hneď zase ťahalo. Nedeje sa to vždy pri zábere, je to ako keby náhodné a je to jedno či je to v rýchlostiach od 0 do 50 alebo od 50 do 100 alebo od 100 do 130km/h
Čo bolo zatiaľ odkedy auto mám menené :
Rozvodová reťaz ( nerobilo to pred ani po výmene ) cca 20 tis km.
Vstreky ( nerobilo to pred ani po výmene ) cca 8 tis km.
Separátor oleja SWAG ( doteraz to nerobilo, vymenil som ho opäť pred týžďnom za originál BMW odkedy to začalo robiť - bez zmeny )
Snímač tlaku na rampe a regulátor tlaku na rampe ( nerobilo to pred výmenou ani po nej ) cca 10 tis km.
Silentbloky motora originál BMW ( robilo obe veci pred výmenou aj po výmene )
Sanie bolo vyčistené + výmena gumičiek nerobilo to pred ani po čistení cca 12 tis km.
Výmena spojky + 2hmotného zotrvačníku LUK - trasenie robilo pred výmenou , neprestalo po výmene , trhanie nerobilo pred výmenou až cca 5-6 tisíc po výmene
výmena Hardy spojiek Meyle HD pri prevodovke a pri diferáku, trasenie robilo aj pred aj po výmene, trhanie nerobilo ani pred ani po výmene.
Výmena uloženia prevodovky , trasenie pred aj po , trhanie nebolo doteraz
Vymenená vodná pumpa , termostat, hlavný a servo remeň continental , napínacia kladka, vodiaca kladka INA, nerobilo pred ani po výmene, som po výmene cca 20 tisíc KM
Hlavná remenica nebola menená, kontrolovali sme ju, zapáčili nemá vôlu
Vykuchané DPF, zaslepené EGR obe odkódované, nerobilo pred ani po úkone cca 15 tisíc KM.
Vymenené žhaviče + kábel k RJ , nerobilo to ani pred ani po cca 20 tis KM
Menené neboli ešte podtlakové hadice - viete mi odporučiť č dielu ktoré všetky treba vymeniť ?
Menené nebolo ešte turbo - zatiaľ myslím že ťah má dobrý, nepíska
Menené neboli ojničné ložiská - chcel by som ich vymeniť preventívne za Kolbenschmidt ale zatiaľ sú nedostupné, čo si myslíte o Glyco ? + viete mi povedať presne ktoré číslo dielu mám hladať ? lebo je tam viac čísel pri nich a rôzne mm napr 45 mm, 44,25 mm + 0,75 mm atď ...
Môže to byť prevodovka ? je to 6st manuál, olej v prevodovke netuším kedy bol menený.
Za každú radu na čo sa pozrieť budem vďačný.
PS keď je auto zohriate, mám pocit že motor má trochu iný zvuk ako keď nie je zohriate , je to vtedy keď sa objavuje trasenie.
PS 2. diagnostika ista je čistá , jediné 2 chyby sú Auxilary water pump ( to je tam odkedy som auto kúpil a nerobilo to doteraz , je to obeh vody pri stlačení tlačidla REST ) a 004B0B - DDE presupply pressure sensor , signal - ktorý som riešil v inej téme a ešte ho nevyriešil. Tá chyba je tam vyše roka a doteraz autom netriaslo ani netrhalo.
Auto má dobrý ťah, dobrú spotrebu ( teraz v zime palubák ukazuje 6.1 l, v lete okolo 5,7l )
Ďakujem
Mám také 2 menšie ? problémy ktoré by som rád vyriešil.
Auto E91 M57N2 325D manuálna 6st prevodovka.
Prvý problém je že keď sa auto zohreje a je naštartované v neutráli tak ním začne triasť. Dá sa to zvláštne opísať, je to ako keby ho triaslo v smere hodinových ručičiek z pohľadu šoféra do takého oválu. Deje sa to iba keď je auto zohriate a stojí v neutráli, ak pridám plyn a otáčky sa dvihnú tak trasenie prestane. Taktiež za jazdy auto netrasie . Nemení sa to ani či je zapnutá klimatizácia alebo nie. Nie je to dáko kritické že by hádzalo autom úplne ale je mi to nepríjemné....
Druhý problém je ktorý sa začal objavovať posledné 2-3 týždne je že keď je auto v zábere tak mi náhodne ním ako keby šklbne alebo skôr na milisekundu vynechalo ťah a hneď zase ťahalo. Nedeje sa to vždy pri zábere, je to ako keby náhodné a je to jedno či je to v rýchlostiach od 0 do 50 alebo od 50 do 100 alebo od 100 do 130km/h
Čo bolo zatiaľ odkedy auto mám menené :
Rozvodová reťaz ( nerobilo to pred ani po výmene ) cca 20 tis km.
Vstreky ( nerobilo to pred ani po výmene ) cca 8 tis km.
Separátor oleja SWAG ( doteraz to nerobilo, vymenil som ho opäť pred týžďnom za originál BMW odkedy to začalo robiť - bez zmeny )
Snímač tlaku na rampe a regulátor tlaku na rampe ( nerobilo to pred výmenou ani po nej ) cca 10 tis km.
Silentbloky motora originál BMW ( robilo obe veci pred výmenou aj po výmene )
Sanie bolo vyčistené + výmena gumičiek nerobilo to pred ani po čistení cca 12 tis km.
Výmena spojky + 2hmotného zotrvačníku LUK - trasenie robilo pred výmenou , neprestalo po výmene , trhanie nerobilo pred výmenou až cca 5-6 tisíc po výmene
výmena Hardy spojiek Meyle HD pri prevodovke a pri diferáku, trasenie robilo aj pred aj po výmene, trhanie nerobilo ani pred ani po výmene.
Výmena uloženia prevodovky , trasenie pred aj po , trhanie nebolo doteraz
Vymenená vodná pumpa , termostat, hlavný a servo remeň continental , napínacia kladka, vodiaca kladka INA, nerobilo pred ani po výmene, som po výmene cca 20 tisíc KM
Hlavná remenica nebola menená, kontrolovali sme ju, zapáčili nemá vôlu
Vykuchané DPF, zaslepené EGR obe odkódované, nerobilo pred ani po úkone cca 15 tisíc KM.
Vymenené žhaviče + kábel k RJ , nerobilo to ani pred ani po cca 20 tis KM
Menené neboli ešte podtlakové hadice - viete mi odporučiť č dielu ktoré všetky treba vymeniť ?
Menené nebolo ešte turbo - zatiaľ myslím že ťah má dobrý, nepíska
Menené neboli ojničné ložiská - chcel by som ich vymeniť preventívne za Kolbenschmidt ale zatiaľ sú nedostupné, čo si myslíte o Glyco ? + viete mi povedať presne ktoré číslo dielu mám hladať ? lebo je tam viac čísel pri nich a rôzne mm napr 45 mm, 44,25 mm + 0,75 mm atď ...
Môže to byť prevodovka ? je to 6st manuál, olej v prevodovke netuším kedy bol menený.
Za každú radu na čo sa pozrieť budem vďačný.
PS keď je auto zohriate, mám pocit že motor má trochu iný zvuk ako keď nie je zohriate , je to vtedy keď sa objavuje trasenie.
PS 2. diagnostika ista je čistá , jediné 2 chyby sú Auxilary water pump ( to je tam odkedy som auto kúpil a nerobilo to doteraz , je to obeh vody pri stlačení tlačidla REST ) a 004B0B - DDE presupply pressure sensor , signal - ktorý som riešil v inej téme a ešte ho nevyriešil. Tá chyba je tam vyše roka a doteraz autom netriaslo ani netrhalo.
Auto má dobrý ťah, dobrú spotrebu ( teraz v zime palubák ukazuje 6.1 l, v lete okolo 5,7l )
Ďakujem