325xi n52b25 - voľnobeh, system too lean
Napísané: Pondelok, 28. Októbra 2024, 23:40
Ráno (alebo dlhšie stojí auto) je brzdový pedál tvrdý. Po naštartovaní má motor chaotický nábeh. Ihneď otáčky začnú padať a motor dusiť. Stalo sa už že ho aj udusilo. Preto mu pomáham plynom zopár sekúnd potom otáčky sa držia na 900 , po minúte otáčky klesnú predpokladám na svoj voľnobeh lenže nie v tomto prípade. Otáčky klesnú na 500 a začnú pomaly kolísať 500-600 a zvuk motora je lenivý. Keď auto beží na voľnobeh tak občas ma tendenciu neviem ako to nazvať, znie to ako missfire (otáčky z ničoho nič padnú pod 500 a motor zavrnci jednu, otáčky vyskočia k 1000 a zatrase autom,.potom klesnú znova k 500 a repete).
Pozor!!!! Keď je auto zohriate tak občas sa stane že voľnobeh ide bez problémov a motor krásne ide.
Keď je váha vzduchu odpojená motor má bezproblémový voľnobeh a všetko šlape ako má aj po dlhšom státí. Až kým sa nezačne jazdiť. Priklad: pri vjazde do kruhového objazdu musím dať prednosť, tak logicky zastavujem, lenže keď už už ide auto zastaviť motor začne extrémne dusiť, otáčky behajú hore dole, výfukový systém začne rezonovať. Pokiaľ motor nezdochne po zastavení, otáčky sa ustália. Keď je váha off a pri stojacom aute zatlačím brzdu, motor sa ide zblázniť (začnú drasticky kolísať otáčky).
Od kedy je chladné počasie, som si všimol že sa táto situácia začala diať bežne. Pri brzdení dosahujem nízku rýchlosť, až ku zastaveniu tak otáčky padajú k 500 a cítiť motor dusit.
ALE AKONÁHLE PRI ZASTAVOVANÍ MAM ZARADENY NEUTRAL, VOLNOBEH KRÁSNE PADNE A PRI ZASTAVOVANÍ OTACKY ANI MOTOR NIJAKO NEOVPLYVŇUJE IBA KED JE DRIVE.
Dvakrát sa mi stala situácia kedy mi to skapalo, raz pred kruhovým a raz v križovatke mi zablokovalo volant, ešte že som nešiel rýchlo.
Koloval som dlhom po internete a bimmer fórach a jedine že falošný vzduch a vinník bude posilňovač bŕzd alebo nejaká podtlakova hadička. K jednej aj mám čo napísať. Bývalí majiteľ pri nemení alternatora jak dával dole sanie poškodil podtlakovu hadičku od cerpadla do posilňovača a keďže nevedel zohnať nikde tak to jednoducho prelepil. Ja som to samozrejme prelepil lebo to už bolo v dezolatnom stave.
Bývalí majiteľ obviňuje váhu vzduchu a chcel by som ju najprv vyskúšať zameniť za nejakú čo na 100% funguje a vyskúšať či je naozaj vadna tá váha predtým ako ju kúpim a problém bude inde lebo nie je najlacnejšia a lacná alternatíva sa mi neosvedčila.
P.S. na YouTube som pridal video ranného štartu. Plynového pedálu som sa nedotkol.
https://youtube.com/shorts/JR9MwkZ3zfc? ... VFZ555Ll6w
Pozor!!!! Keď je auto zohriate tak občas sa stane že voľnobeh ide bez problémov a motor krásne ide.
Keď je váha vzduchu odpojená motor má bezproblémový voľnobeh a všetko šlape ako má aj po dlhšom státí. Až kým sa nezačne jazdiť. Priklad: pri vjazde do kruhového objazdu musím dať prednosť, tak logicky zastavujem, lenže keď už už ide auto zastaviť motor začne extrémne dusiť, otáčky behajú hore dole, výfukový systém začne rezonovať. Pokiaľ motor nezdochne po zastavení, otáčky sa ustália. Keď je váha off a pri stojacom aute zatlačím brzdu, motor sa ide zblázniť (začnú drasticky kolísať otáčky).
Od kedy je chladné počasie, som si všimol že sa táto situácia začala diať bežne. Pri brzdení dosahujem nízku rýchlosť, až ku zastaveniu tak otáčky padajú k 500 a cítiť motor dusit.
ALE AKONÁHLE PRI ZASTAVOVANÍ MAM ZARADENY NEUTRAL, VOLNOBEH KRÁSNE PADNE A PRI ZASTAVOVANÍ OTACKY ANI MOTOR NIJAKO NEOVPLYVŇUJE IBA KED JE DRIVE.
Dvakrát sa mi stala situácia kedy mi to skapalo, raz pred kruhovým a raz v križovatke mi zablokovalo volant, ešte že som nešiel rýchlo.
Koloval som dlhom po internete a bimmer fórach a jedine že falošný vzduch a vinník bude posilňovač bŕzd alebo nejaká podtlakova hadička. K jednej aj mám čo napísať. Bývalí majiteľ pri nemení alternatora jak dával dole sanie poškodil podtlakovu hadičku od cerpadla do posilňovača a keďže nevedel zohnať nikde tak to jednoducho prelepil. Ja som to samozrejme prelepil lebo to už bolo v dezolatnom stave.
Bývalí majiteľ obviňuje váhu vzduchu a chcel by som ju najprv vyskúšať zameniť za nejakú čo na 100% funguje a vyskúšať či je naozaj vadna tá váha predtým ako ju kúpim a problém bude inde lebo nie je najlacnejšia a lacná alternatíva sa mi neosvedčila.
P.S. na YouTube som pridal video ranného štartu. Plynového pedálu som sa nedotkol.
https://youtube.com/shorts/JR9MwkZ3zfc? ... VFZ555Ll6w