Strana 1 z 2
e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 17. Mája 2023, 12:23
od eniac
Ahojte
Po dlhej dobre, keď všetko fuguje ako má, mi nedávno počas jazdy vypísalo chybu DSC a 4x4.
Nič zvláštne tej chybe nepredchádzalo, išiel som po rovnej ceste okolo 80km/h.
Počas jazdy pri chybách som si nič zvláštne nevšimol, všetko fungovalo ako má.
Na parkovisku som vyčítal z idrive 2 chyby (našiel som ku nim aj popis):
CC-ID 351 4X4 and DSC Failure
CC-ID 354 Start Assist Inactive - (toto by mal byť systém pomoci rozjazdu do kopca, auto samo určitý čas brzdí)
Keď som auto naštartoval o pár hodín, žiadne chyby neboli prítomné a opäť všetko fungovalo.
Doma som cez diagnostiku vyčítal 3 zapísané chyby (v rovnakom čase a km):
00D359 DSC:F-CAN No message(SZL, C9)
0055C3 VTG:AWD limp-home control activated. No DSC specified nominal torque.
0062CE LDM:Overvoltage fault. VB=16.2V, 2x sa opakovala táto chyba, ostatné boli 1x zapísané
Vedel by mi niekto poradiť, čo skontrolovať alebo prípadne vymeniť? Stalo sa niečo podobné aj vám?
Viem sa s tým zastaviť v okolí TN-ZA ak by mi s tým niekto pomohol.
Ďakujem.
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 17. Mája 2023, 13:01
od eld
prebija ti alternator. treba sa na to zamerat, hlavne regulator.
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 17. Mája 2023, 13:45
od eniac
Ako prvé som meral som napätie multimetrom pri rôznych podmienkach:
- pred štartom 12.2V
- v okamihu štartu 9.0V
- po rozbehu motora 14.4 a postupne do 2min kleslo na 13.8V
- meral som aj počas jazdy či to nekolíše výsledok 14.0-14.8V
- Ani raz za celú cestu nezmeralo viac ako 15.0V
Z toho usudzujem že alternátor reguluje správne. Ale nevylučujem že, pri nejakej príčine vystúpi na 16V. Zistiť to ale nie je jednoduché.
Môže sa stať že teraz to zas pôjde mesiace v poriadku. Kontroloval som pripojenie batérie v kufri, to je dokonale čisté a všetko na fest pritiahnuté.
Skôr mi radili vybrať alternátor a na nejakom stroji ho zmerať cez celý rozsah otáčok a výkonu.
Myslíte že to má zmysel, keď sa to javí pri tomto jednoduchom merní napätia OK?
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 17. Mája 2023, 14:17
od H@wky
alternator nie je dynamo....ten uz na volnobehu pracuje tak ako ma
nema to zmysel
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 17. Mája 2023, 14:49
od PeqpeK
zmysel ma dat ho na repas skor ako ti odpali regulator
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Štvrtok, 18. Mája 2023, 21:36
od airbone
merat multimetrom to bude zbytocne, toto su tzv voltage spikes - kratkodobe a sporadicke prepatia, mozu sa stat len raz za den alebo aj menej castejsie. Multimetrom to nezmerias kvoli jeho zotrvacnosti (potreboval by si nato osciloskop) Vtedy to vie povypinat aj polku auta..... U E60 sa to stavalo casto a chyba bola takmer vzdy v regulatore. Regulator sa vymenil a problemy prestali.... Takze najprv by som zacal tym regulatorom.
tu je nejake info v akomsi cudzom jazyku ak mu rozumies :)
Perform troubleshooting in the case of overvoltage
This document provides the necessary information and instructions for troubleshooting on vehicles where overvoltage has occurred.
In the vehicle electrical system, the control units are configured in such a way that they should withstand short voltage peaks above the maximum supply voltage of 16 V without functional limitation. However, if voltage peaks while the vehicle is being driven exceed times of more than 300 ms, typically the following possible sporadic symptoms can be observed by the customer:
- the on-board computer goes dark.
- the interior lighting becomes brighter or flickers.
- failure of the ASC/DSC system and ASC+T/DSC indicator and warning light lights up in the instrument panel.
- failure of the steering column switch cluster: problems with windscreen wipers, turn indicators, etc.
The possible causes for sporadic occurrences of overvoltage are:- a load shedding on load-current consumer units or high-current consumer units due to loose contacts.
- a faulty alternator.
Procedure
- Allow read out of all fault memory with a vehicle test and display additional information such as kilometre reading and voltage values of all stored fault entries "overvoltage".
- Check battery contact at the positive and negative terminals: Are the connection terminals tight enough?
- Check earth points and earth connections.
- Check plug connections and contacts of the high-current consumer units of the vehicle:
- Electric auxiliary heater based on PTC principle, if installed.
- Combustion preheating control unit (diesel-engine car).
- electric fan.
- other high-current consumer units that might be installed in the vehicle.
- Check the alternator using the alternator diagnosis: function, plug connections and contacts, BSD line, etc.
- Try to find out whether the vehicle wasn't jump-started or charged by a 24-volt battery (e.g. lorry).
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Štvrtok, 18. Mája 2023, 21:48
od TT-SIMIK
0062CE LDM:Overvoltage fault. VB=16.2V
Toto su uz spicky kedy je regulator KO,-dost casto prerazi az alternator…..stava sa vedsinou pri prvej jazde v dni….Menil som ich tak 50ks….regulator uz nezachranis……Ideal vymenit alternator…
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Štvrtok, 18. Mája 2023, 22:17
od PetoK
Presne tak... Alebo dat urobit poriadny repas profikom, a pojde ako novy...
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Pondelok, 29. Mája 2023, 18:54
od eniac
Dal som na vaše rady. Bol som dať repasovať pôvodný alternátor. Vymenili na ňom ložiská, uhlíky a čo je podstatné aj regulátor (je súčasťou alternátora).
Bol som to skúsiť na ceste, a meral som počas celej jazdy napätie. Teraz to drží o dosť presnejšie. Celú cestu sa napätie pohybovalo v rozsahu 13.6-13.9V. Skoro cely čas ale držalo presne 13.8V. Pôvodne 14.0-15.0V a veľmi často to kolísalo. Z toho usudzujem, že repas by mohol pomôcť môjmu problému s nelogickými chybami riadiacich jednotiek.
Uvidím časom či sa chyby vrátia, zatiaľ to vyzerá dobre. Ďakujem za rady.
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 31. Mája 2023, 12:56
od eniac
Mám menší problém po výmene batérie.
Objednal som si pre istotu aj novú batériu a sám som ju vymenil, podľa postupu na internete. Zaregistroval som novú batériu rovnakej kapacity 90Ah. Ale nikde sa nedalo vybrať typ AGM. Tak som zvolil, že je neoriginálna.
Ale po naštartovaní mi vypísalo chybu dsc A 4X4. 0055c3, 005EBA. Po vymazaní týchto chýb sa mi opäť zobrazí chyba 4x4.
Nedá sa odstrániť? Mohlo sa niečo poškodiť? Alebo som nedodržal nejaký špecifický postup? Môžem na aute teraz ísť na cestu s touto chybou?
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 31. Mája 2023, 13:36
od PetoK
Daj to na riadnu diag, origo ISTA-D. Mas asi zly aj snimac uhla volantu v SZL, alebo mozno staci aj kalibracia...
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 31. Mája 2023, 15:42
od VegaVenture
Vytoč po nastartování volant úplně doleva a pak doprava (možná to budeš muset udělat několikrát po sobě) a chyba 4x4by měla zmizet.
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 31. Mája 2023, 16:26
od eniac
Chyba volantu z mizla keď som po naštartovaní potočil volantom ako si písal, 4x4 zostala.
Previezol som sa na tom na parkovisku a už zmizla aj chyba 4x4 z palubovky. Ale v diagnostike ešte bola zapísaná tak som ju odstránil a už nie je prítomná.
Prešiel som cca 20km a všetko funguje ako má, čiže asi sa to muselo nejako nakalibrovať počas jazdy. Už som si myslel, že som posral nejakú jednotku.
Zaujímavé je, že som videl asi 5 videí ako to ľudia rovnako urobili a žiadne chyby im to nevyhodilo. Ja musím na stále smolu... Ale hlavné že to už funguje.
Diagnostiku mám Ista D. Ale stále nerozumiem jednej veci, ako tam zapíšem tú AGM batériu. Aby profil nabíjania bol pre môj typ a to je AGM.
Ked vyberiem možnosť že zmeniť typ batérie (ponuka 3) spýta sa ma iba na to či je originál alebo nie. Dal som že nie a tým to skončilo.
V popise zaregistrovanej batérie vidím, že je normála, nie AGM. Ako toto zmením. Resp. môžem ju zaregistrovať ako originálnu a potom mi tú možnosť ponúkne?
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 31. Mája 2023, 19:55
od VegaVenture
Mně se chyba 4x4 a volantu zobrazí vždy jakmile odpojím baterii, takže nejsi sám.
S IstaD zkušenost nemám, ale druh a kapacitu baterie lze změnit přes NCSExpert, nebo Carly.
Zde něco k tématu
https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/programovanie-alebo-upgrade-baterie-t104812.html
Re: e91: 4X4 and DSC Failure, chyba nie je prítomná.
Napísané: Streda, 31. Mája 2023, 21:33
od jararak
kedze je to Eseria, cez IstuD takyto ukon nevies urobit, Fabricky nato musi byt IstaP kde zmenis typ baterie. samozrejme da sa to jednoducho cez ncsexpert a to bud zmenit VO auta a zapisat do vybavy a nasledne prekodovat jednotku CAS. ak si tam daval 90AGM tak by mal byt tvoj kod +A090 je mozne, ze teraz tam mas +B090 (to je klasicke olovo)
alebo mozes urobit len taku vec, ze si otvoris v ncsexperte jednotku CAS, das hladat baterku a vyberies is konkretne tvoju AGM 90AH