Strana 1 z 2
[EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Pondelok, 27. Marca 2023, 11:35
od 91bmwe91
Šiel som autom a zrazu stratilo výkon, ako keby prestalo tahať turbo. Žiadna kontrolka ani nič, jednoducho výkon bol obmedzený. Spravil som diag a boli tam chyby tykajúce sa egr tak som vybral filter box (rovno vymenil aj filter), hadicu k turbu (pre lepší prístup) a nakoniec egr ktoré som vyčistil a chyby premazal. Auto šlo zrazu dobre a znovu som jazdil a myslel som že problem vyriešený.
Po možno 100km rovnaká situácia, auto bez výkonu a žiadna kontrolka na palubovke. Po diagnostike sa objavilo hlásenie s egr, dpf a “charge hose air monitoring”. Keď som mal vypnuté radio tak mi pripadalo akoby som priliš počul fúkať turbo ako by bola hadica povolená. Skontroloval som to a povolená nebola (žeby som to zle skontroloval?..). ISTA ponúkla testy INTAKE časti avšak odporučanie bolo najskor spraviť DPF test kedže hodnoty môžu byť skreslené. Spravil som teda test spatných tlakov a boli skoro dvojnásobné tak som myslel že vynutim regeneraciu, ale nejak ju nechcelo spustit.
Šiel som sa previezť teda nech sa to zahreje. Znovu to stratilo výkon.. Po diag tam znovu bolo EGR a už tam bola chyba 00481A ktorú vyhodil aj BC.
Myslel som že nechám odkodovať EGR, ale neviem či mi to niekto spraví pokiaľ tam mám aj iné chyby. Predpokladám že to pripchaté DPF je dôsledok toho EGR. Neviem či je KO samotné egr, alebo regulator podtlaku, ale predpokladám že EGR kedže sensor je v ňom.
Mal by som pár otázok.Ako by ste riešili túto sitáciu?
Mám zatiaľ kúpiť egr, alebo to skúsiť dať rovno odkodovať ?Bolo by možné odkódovanie egr v takomto stave, že je tam nudzak a auto neťaha a svieti DPF?
Keď bude nové egr, pôjde spustiť dpf regenerácia, alebo treba dať DPF vyčistiť ?Spustí sa DPF regenerácia pokiaľ su nejaké chyby s EGR ?Môžem na tom prejsť do servisu aj keď tam je chyba 481A ?Mohol mi ten egr zaniest nejaké iné senzory ? Napr v saní, prípadne škrtiacu klapku?To “fúkanie” akoby turba, môže byť spojene s vyššími tlakmi, alebo bude niekde skôr derava hadica ?Prípadne vedel by to niekto v okolí žiliny pozrieť ?Ešte doplnim, že keď vypnem motor tak auto zatrasie. Deje sa to odkedy je tam chyba s egr.(postoval som aj na fb)

- image.png (346.74 KiB) 2555 zobrazení
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Utorok, 28. Marca 2023, 23:55
od 91bmwe91
[update] Auto začalo hádzať aj chyby spojene s MAF a tak kadejako všelijako chyby týkajúce sa sania. Po menšej inšpekcii som prišiel na to prečo počujem zvuk ako by niečo fúkalo. Sanie sa prepálilo. Podľa toho čo som čítal na internete tak sa zrejme zaseklo egr, alebo horúci plyn šiel cez nejaký bypass a to mi vypálilo dieru do sania... Takže budem zhánať nové sanie a snáď sa to vyrieši. A pravdepodobne dám rovno odkodovať egr keď vidím čo to narobilo... Mimochodom som dosť prekvapený že MAP senzor nevyhodil žiadnu chybu keď tam bola taká obrovská diera.
Pridám aj fotky sania a sacích kanálov. Je to celé dosť zakarbonované.
Vedel by mi to niekto odkodovať? ZA, KNM
(btw privítam každú radu :)
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Streda, 29. Marca 2023, 07:58
od Gašťo
Nazdar. Mal som presne tento isty problem. Je to sposobene vadnym EGRkom a vypalilo mi to dieru cca v tom istom mieste. Mozem pripnut foto ale je to tu tiez v podobnej teme z novembra 2021 cca. Dal som to nakoniec spravit Peqpekovi, EGRoff a odkodovanie je asi najlepsie a mal som to spravit hned. Najprv som to len tak dal do servisu, no nevedeli co sa stalo a cumeli na to ako puci. Odhadli, ze to bol len oslabeny material a jedine mi tam dali nove sanie, ale to ti do mesiaca zase prepali, ak sa s EGRkom nic robit nebude alebo sa to spravi zle. Tak len tolko, aby si zbytocne nevyhodil prachy za nove sanie, ktore ti znovu prepali, ak ti to s EGRkom nespravia dobre.
Moj problem bol, sa mi zda, zly EGR chladic. Ventil dobry a meneny asi 2 roky pred zavadou, ale vyfukove plyny mi nechladilo dostatocne dobre, tak ich teplota mi potom postupne nahlodala sanie. Ale samozrejme, nech poradia odbornici, ja som len nadsenec-amater, a az tak sa nevyznam, len pisem, co si myslim, ze je problem a co sa stalo mne.
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Streda, 29. Marca 2023, 08:58
od 91bmwe91
No problém je že zháňam niekoho v okolí žiliny. Najlepšie žeby som mu dal na benzín a spravil by to u mňa. Nech nezničí aj nové sanie. Aké si dal sanie ? Dal si s klapkami či bez ? to je u mna ešte veľká dilema. Počul som názory že klapky von, ale zas sa vraj stratí výkon v nižších otáčkach tak neviem no
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Streda, 29. Marca 2023, 09:16
od PeqpeK
zaslep egr, poskladaj a chod k niekomu co to vypne
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Štvrtok, 30. Marca 2023, 18:09
od 91bmwe91
Jasné spravím to tak. Už zháňam sanie. A taktiež všetko pretesním.
- tesnenia na sanie (to čo ide k motoru 4ks) už mám kedže som kedysi objednával sadu na zaslepenie klapiek. Aj keď teda neplánujem ich zaslepovať.
- tesnenia od airboxu k turbu
- tesnenie do a z intercooleru (prepuštaju jemne olej)
- tesnenie od intercooleru ku škrtiacej
- tesnenie od škrtiacej klapky k saniu
- tesnenia na egr rurke motor - sanie
Snáď som zahrnul všetky..
Ešte by som mal jednu otázku čo sa týka čistenia nasávacích kanálov v motore. Pozeral som videa a vždy mali 2 zatvorené a 2 otvorené a čistili tie zatvorené. Mne príde že na mojom motore mám 3 zatvorené a 1 otvorený, je to možné či sa zle dívam? Videl som že to aj otestuju že tam strieknu brzdovku a vidia že keď tam ostane tak je zatovrený ten ventil. Je teda možné že mám tri kanály zatvorené? Ventily maju len polohu zatovrený otvorený?
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Pondelok, 3. Apríla 2023, 13:51
od PeqpeK
vzdy mas otvorene ventily iba na jednom valci :)
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Pondelok, 3. Apríla 2023, 18:05
od TT-SIMIK
A co s tou brzdovkou ked pretece? Ako z valca von? Ci pretocime ked tam bude kvapalina? 🤣
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Sobota, 8. Apríla 2023, 11:33
od 91bmwe91
TT-SIMIK napísal:A co s tou brzdovkou ked pretece? Ako z valca von? Ci pretocime ked tam bude kvapalina? 🤣
No tak to hovoril "odborník" na youtube. Rozumenjšie by bolo asi trochu nafty. Tak super pozeral som teda dobre, len jeden sací kanál ma otvorené ventily. Ale rozhodol som sa že to ani čistiť nejdem. Nieje to až také zlé a myslím že mojim neodborným zásahom by som to mohol zhoršiť. Zohnal som sanie, zoženiem tesnenia, zaslepim egr, dám odkodovať a hotovo.
Mal by som skôr otázku k tomu saniu. Akurát ho čistím a plastové uloženia virívých klapiek majú vôlu. A taktiež je pri aktuatore (motorčeku) unik oleja a samozrejme určite tade uniká aj vzduch. Všimol som si že tam je nejaké koliečko s drobnými zubkami a jedno tesnenie. Viem že sa nedá dohladať podľa čísla dielu. Menili ste to niekto ? Je to možné? Rád by som sa vyhol zaslepovaniu tých klapiek. Osobne si myslim že tá vôla v uložení klapiek extra nevadí kedže su na tej hriadelke ktorá je dobrá, takže nemajú od nej ako zletieť.
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Nedeľa, 9. Apríla 2023, 09:30
od 91bmwe91
Premyslel som si to. Chcem mať od tých klapiek "navždy" pokoj. Idem kúpiť zrepasované, zosilnené sanie takže žiadne straty na aj tak chabom 2L motore sa nekonajú. Víde ma to pomerne draho kvôli tomu že moje staré sanie je KO. Ale tak poučenie. Na aute s motorom N47 hneď po kúpe treba EGR off. A poriešiť rovno aj virive klapky.. Takže toto dám dokopy a snáď to chvílu pojazdí, kým mi odíde palivové čerpadlo

Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Nedeľa, 9. Apríla 2023, 13:46
od mitocross
Sanca, ze ti tvoj plan vyjde je tak cca 50:50 (vlastna skusenost s repasovanymi saniami). Oni ti Poliaci totiz repasuju stare sania, ktore beru kade-tade a v kadejakm stave poskodenia, tzn. kludne z toho moze byt po namontovani slusna olejnicka. Ak to bude fungovat ok, tak to "zosilnenenie" neviem co prinesie, lebo u Nkovych motorov uz nie je problem ten, ze by sa klapky ulamovali a lietali do motora, ale ze sa to rychlo zanasa a brani hladkemu otvaraniu/zatvaraniu. Zosilneny motorcek, ktory by dlhsie odolaval odporom, veru nedostanes...
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Nedeľa, 9. Apríla 2023, 14:10
od 91bmwe91
mitocross napísal:Sanca, ze ti tvoj plan vyjde je tak cca 50:50 (vlastna skusenost s repasovanymi saniami). Oni ti Poliaci totiz repasuju stare sania, ktore beru kade-tade a v kadejakm stave poskodenia, tzn. kludne z toho moze byt po namontovani slusna olejnicka. Ak to bude fungovat ok, tak to "zosilnenenie" neviem co prinesie, lebo u Nkovych motorov uz nie je problem ten, ze by sa klapky ulamovali a lietali do motora, ale ze sa to rychlo zanasa a brani hladkemu otvaraniu/zatvaraniu. Zosilneny motorcek, ktory by dlhsie odolaval odporom, veru nedostanes...
Práveže som čítal že aj z týchto sa odlamujú a preto to ľudia dávajú preč. Neviem k tomu by sa mohol vyjadriť nejaký človek ktorému už prešlo pár tých aut rukami. Ja mám to auto prvý krát a chcem aby to fungovalo ako má, preto zvažujem to sanie "reinforced". A naviac okolo toho motorčeka mi tečie olej. Niesom si istý či stačí len vymeniť to guferko pri tej hriadlke bronzovej či ako...Teraz je sviatok zatiaľ som to neobjednal, ale ak ma nikto od toho neodhovorí tak to objednám. Ono to sanie čo som teraz kúpil, použité tak klapky maju na tyčke jemnú vôlu. Ale hlavne samotná týčka, alebo uloženie tých klapiek má pomerne veľkú vôlu tak neviem no.
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Nedeľa, 9. Apríla 2023, 15:39
od mitocross
Kde presne si to cital?
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Nedeľa, 9. Apríla 2023, 17:28
od 91bmwe91
Ja sa do aut moc nevyznám. To je vidno aj skrz moje otázky. Zložitejšie veci nechám na servis. Rád si nechám poradiť a vedomosti vačšinou čerám tu z klubového fóra, alebo zahraničné fóra a taktiež youtube. Klapky rozhodne nechcem vyhadzovať kedže majú svoju funkciu a som ochotný zaplatiť za to aby som mal auto v poriadku a snáď tu nikto nezačne písať trápnosti o opici a banánoch ako to videam na fb. Nuž zrejme ma chceš vyškoliť o tom že klapky nasávali len M47, M57 a iné motory kde mali klapky samostatné "hriadelky". Ja rozumiem tomu že na N47 sú klapky na velkej hriadelke ktorá ide cez celý kolektor sania. Napriek tomu som videl na fórach a facebookoch názory tkz. vybíjačov... hneď klapky off, egr off, dpf off a podobné názory (s egr off súhlasím). Takže zrejme bol ten problém s klapkami aj na N47.
Tak sa teda pýtam tu skúsenjších ľudí, bol problém s klapkami aj na N47? Nezožerie mi to tie klapky keď má hriadeľka vôlu a taktiež samožné klapky miernu vôlu na nej?Na pretesnenie unikajúceho oleju a zrejme aj vzduchu okolo hriadelky, pri aktuatore stačí vymeniť to jedno gufero ?A na záver odpoveď na tvoju otázku kde som to čítal, ako prvé uvediem video na youtube ktoré som pozeral:
video (moje sanie má na tej hriadelke rovnaku vôlu ako na videu)
forum
Re: [EGR, DPF – problémy | e91 | N47 | pre-LCI]
Napísané: Nedeľa, 9. Apríla 2023, 19:19
od TT-SIMIK
Tie repasovane sania su kvalita jak polske pancovane oleje…To zas niekto vymyslel biznis….Tie ulozenia su raz v puzdrach ktore niesu mazane,takze zivotnost je diskutabilna….Ono tie sania co konstruktery vymysleli boli nejaky cas testovane(ale poliak tomu urcite dlhodobe testy nedal)jedina moznost zachovania klapiek je nove sanie a egr off….(teda pokial niesu vymenitelne jak na N47N…Tych aut jazdi bez klapiek pozehnane…Bezny uzivatel to ani nespozoruje ze niesu,fajnsmekri vidia maly rozdiel….je to nieco za nieco…