Zanášanie MAP senzoru od karbónu
Napísané: Piatok, 11. Februára 2022, 12:38
Zdravím,
mám e90, 2007, 120kw a 314 000 km.
Pri jazde, je jedno že na akom stupni alebo rýchlosti mi občas začne cukať s motorom prípadne pri zrýchlovaní dôjde k značnej strate výkonu. Tento stav netrvá dlho, respektíve po vypnutí a naštartovaní motora ide auto ako predtým.
Diagnostika mi ukázala chybu váhy vzduchu a snímaču plniaceho tlaku. Váhu vzduchu (bosh) a aj MAP senzor (orig. bmw) som vymenil a auto jazdilo asi týždeň ako malo. Keď sa problém objavil znovu tak som vytiahol MAP senzor zo sánia a bol celý od karbónu a oleja. Miesto kde je strčený bolo komplet upchané že nebolo možne tam nič prestrčiť. Následne po vyčistení a zložení znova auto fungovalo asi dva týždne. Celý proces sa zopakoval a znova bol MAP senzor celý od oleja. Takto v podstate po vyčistení auto funguje ako má zhruba týždeň a pól.
Tipujem, že najväčší podiel na zanášaní senzoru bude mať EGR. Vyriešiť by sa to dalo jeho odstavením (čo by som chcel riešiť ako poslednú možnosť) ale predtým som sa chcel opýtať, že či zanáženie sánia môže spôsobovať aj niečo iné ? Ako napríklad vstreky alebo turbo ktoré má už nejaku vôľu a bolo by dobré ho dať na repas.
Prípadne môže môj problém spôsobovať niečo iné ako tieto senzory ? Ďakujem.
mám e90, 2007, 120kw a 314 000 km.
Pri jazde, je jedno že na akom stupni alebo rýchlosti mi občas začne cukať s motorom prípadne pri zrýchlovaní dôjde k značnej strate výkonu. Tento stav netrvá dlho, respektíve po vypnutí a naštartovaní motora ide auto ako predtým.
Diagnostika mi ukázala chybu váhy vzduchu a snímaču plniaceho tlaku. Váhu vzduchu (bosh) a aj MAP senzor (orig. bmw) som vymenil a auto jazdilo asi týždeň ako malo. Keď sa problém objavil znovu tak som vytiahol MAP senzor zo sánia a bol celý od karbónu a oleja. Miesto kde je strčený bolo komplet upchané že nebolo možne tam nič prestrčiť. Následne po vyčistení a zložení znova auto fungovalo asi dva týždne. Celý proces sa zopakoval a znova bol MAP senzor celý od oleja. Takto v podstate po vyčistení auto funguje ako má zhruba týždeň a pól.
Tipujem, že najväčší podiel na zanášaní senzoru bude mať EGR. Vyriešiť by sa to dalo jeho odstavením (čo by som chcel riešiť ako poslednú možnosť) ale predtým som sa chcel opýtať, že či zanáženie sánia môže spôsobovať aj niečo iné ? Ako napríklad vstreky alebo turbo ktoré má už nejaku vôľu a bolo by dobré ho dať na repas.
Prípadne môže môj problém spôsobovať niečo iné ako tieto senzory ? Ďakujem.