Diera v nasávacom potrubí. BMW 318d 105 kW N47D20A 12/2007.
Napísané: Pondelok, 8. Novembra 2021, 11:27
Caute, chlapi.
Riesim taku pre mna kuriozitku, pokusim sa ju opisat. Asi v polke septembra som sa vracal z Talianska, auto v jednom momente stratilo v priebehu hodiny vykon. Turbo islo, akurat zacalo auto neskutocne dymit a do kopca na dialnici som dokazal ist max 100 km/h, navyse spod kapoty sa ozyvalo akesi sycanie, akoby mi fucal kabinovy ventilator vzdy, ked som poriadne pridal. Asi pol roka pred tymto problemom som spozoroval pri pridavani/rozbiehani na jednotke take mierne kopanie a sklbanie motora. Neviem, ci to s tym suvisi alebo ci uz sa ani neviem rozbiehat na dieseli, ale radsej to tu spomeniem. No dobre, po navrate z Talianska som auto dal do bezneho servisu, kde chodim vyvazovat pneu...menici dielov, potreboval som to rychlo vyriesit, tak ze ci sa mi na to nepozru. O dve hodiny mi volali, ze zhodili nasavacie potrubie a v nom ze je diera, do ktorej sa da vlozit prst. To vysvetlovalo, preco som aj spozoroval ciernu sadzu na plastoch a na povrchu injektorov po navrate z ITA, akurat som sam nevedel dieru najst...bola az pri skrtiacej klapke. Nevedeli najst pricinu, tak sme iba objednali nove potrubie a stare som si nechal. Vecer alebo zajtra poslem foto tej diery, framforce su akokeby zvnutra smerom von, cize sa nieco muselo udiat dnu. Zeby plamene spopod nepriliehajuceho ventilu alebo z privodu vyfukovych plynov z EGR, netusim. Auto po vymene potrubia islo neskutocne hladko, vykon sa vratil a dokonca to bolo lepsie ako hocikedy predtym, klepanie pri rozbehu tiez zazracne zmizlo.
Akurat po necelom mesiaci som spozoroval na dialnici zase dymovy kudol, ked som mu trosku podkuril, trasenie pri rozbehu sa znovu vratilo. Teraz cez vikend som znovu zacal pozorovat sycanie z potrubia a ked som len tak ohmatal potrbuie pri klapke, obavy sa potvrdili: nahmatal som plastove obhorene framforce a aj miernu dieru. Nie taku velku ako na starom potrubi, ale bola tam. Navyse ked vypinam motor, autom poriadne zatrasie a aj tam nieco skaredo zaklepe.
Vedel by mi s tym niekto pomoct alebo sa na to pozriet? Pristup k origo diagnostike nemam, na tachaci mi nehadze zatial ziadne kontrolky. Zdrziavam sa vacsinu mesiaca v BA, ale som ochotny zajst hocikam v okoli 100 km, resp. este okolie LM, ale uz moc nechcem chodit daleke jazdy na tomto aute. Cize okolie po TT max, viac nechcem riskovat.
Co by mozno pomohlo alebo bolo dolezite opomenut: V minulosti (cca rok a pol) som dal vymenit DPF, napriek tomu aj pred tym a aj potom bol problem s dymivostou (cierny dym, olej nemizne ani kvapku), menena riadiaca jednotka zhavenia, senzor back pressure, meneny EGR ventil...Stary DPF, RJ zhavenia, ventil som si nechal + aj to stare derave potrubie.
Foto dodam vecer alebo zajtra.
Dakujem vam vopred este raz...
Riesim taku pre mna kuriozitku, pokusim sa ju opisat. Asi v polke septembra som sa vracal z Talianska, auto v jednom momente stratilo v priebehu hodiny vykon. Turbo islo, akurat zacalo auto neskutocne dymit a do kopca na dialnici som dokazal ist max 100 km/h, navyse spod kapoty sa ozyvalo akesi sycanie, akoby mi fucal kabinovy ventilator vzdy, ked som poriadne pridal. Asi pol roka pred tymto problemom som spozoroval pri pridavani/rozbiehani na jednotke take mierne kopanie a sklbanie motora. Neviem, ci to s tym suvisi alebo ci uz sa ani neviem rozbiehat na dieseli, ale radsej to tu spomeniem. No dobre, po navrate z Talianska som auto dal do bezneho servisu, kde chodim vyvazovat pneu...menici dielov, potreboval som to rychlo vyriesit, tak ze ci sa mi na to nepozru. O dve hodiny mi volali, ze zhodili nasavacie potrubie a v nom ze je diera, do ktorej sa da vlozit prst. To vysvetlovalo, preco som aj spozoroval ciernu sadzu na plastoch a na povrchu injektorov po navrate z ITA, akurat som sam nevedel dieru najst...bola az pri skrtiacej klapke. Nevedeli najst pricinu, tak sme iba objednali nove potrubie a stare som si nechal. Vecer alebo zajtra poslem foto tej diery, framforce su akokeby zvnutra smerom von, cize sa nieco muselo udiat dnu. Zeby plamene spopod nepriliehajuceho ventilu alebo z privodu vyfukovych plynov z EGR, netusim. Auto po vymene potrubia islo neskutocne hladko, vykon sa vratil a dokonca to bolo lepsie ako hocikedy predtym, klepanie pri rozbehu tiez zazracne zmizlo.
Akurat po necelom mesiaci som spozoroval na dialnici zase dymovy kudol, ked som mu trosku podkuril, trasenie pri rozbehu sa znovu vratilo. Teraz cez vikend som znovu zacal pozorovat sycanie z potrubia a ked som len tak ohmatal potrbuie pri klapke, obavy sa potvrdili: nahmatal som plastove obhorene framforce a aj miernu dieru. Nie taku velku ako na starom potrubi, ale bola tam. Navyse ked vypinam motor, autom poriadne zatrasie a aj tam nieco skaredo zaklepe.
Vedel by mi s tym niekto pomoct alebo sa na to pozriet? Pristup k origo diagnostike nemam, na tachaci mi nehadze zatial ziadne kontrolky. Zdrziavam sa vacsinu mesiaca v BA, ale som ochotny zajst hocikam v okoli 100 km, resp. este okolie LM, ale uz moc nechcem chodit daleke jazdy na tomto aute. Cize okolie po TT max, viac nechcem riskovat.
Co by mozno pomohlo alebo bolo dolezite opomenut: V minulosti (cca rok a pol) som dal vymenit DPF, napriek tomu aj pred tym a aj potom bol problem s dymivostou (cierny dym, olej nemizne ani kvapku), menena riadiaca jednotka zhavenia, senzor back pressure, meneny EGR ventil...Stary DPF, RJ zhavenia, ventil som si nechal + aj to stare derave potrubie.
Foto dodam vecer alebo zajtra.
Dakujem vam vopred este raz...