Strana 1 z 1

Štartovanie

Napísané: Pondelok, 18. Mája 2020, 18:06
od BMW593
Nazdar všetci,
včera mi moja E90 lci N47D20C spravila veľmi zaujímavú vec. S autom som došiel na parkovisko a keď som ho chcel o cca 5 minút od vypnutia motora naštartovať,tak nechytilo.
Prosto som stlačil tlačidlo motor začal točiť a keď už mal naskočiť tak skapal,stalo sa to 3 krát,vždy keď zdochlo tak ostala svietiť kontrolka motora, o 20 min som sa vrátil k autu či chytí a chytilo, žiadnu chybu neukázalo a auto jazdí bez problémov,žiadne chyby nevypisuje , motor ťahá v celom spektre otáčok prirodzene,žiadne trhanie, ani spotreba sa nezmenila,baterka je pôvodná (2011) ale všetky komfortné funkcie fungujú a nepíše že by bolo málo šťavy.
Od tohto zaváhania som auto doma a všade možne preštartoval 15 krát a funguje normálne ako doteraz,no už tam nie je tá dôvera ,nechcem aby ma to nechalo niekde 1000 km od domu preto sa pýtam čo ako lajk mám skontrolovať,ak je to nejaká primitívna chyba tak to kľudne pozriem.
Do servisu to samozrejme zaveziem ale som objednaný o 2 týždne na pravidelnú výmenu oleja,filtrov,plnenie klímy a podobne, ak sa niekomu niečo podobné stalo a opravil to nejako primitívne tak by som bol rád za všetky postrehy.
Díky moc za prípadne reakcie.

Re: Štartovanie

Napísané: Pondelok, 18. Mája 2020, 18:42
od PeqpeK
nie je tam dorobeny nejaky aftermarket imobilizer/alarm?

Re: Štartovanie

Napísané: Pondelok, 18. Mája 2020, 21:06
od BMW593
Prvý majiteľ vlastnil auto 4 roky,som druhý majiteľ, ja som nič na aute nedorábal,akurát robil preventívny servis( kľuka,rozvody). Auto bolo po sudcovi, ktorý tam pravdepodobne nič nedorábal,a aj keby, tak auto vlastním pomerne dlho a nabehal som na ňom už cez 120 000 kilometrov a žiadny problém nebol,to by som si asi všimol.
Jediná pozoruhodná vec je, že tá "zásuvka" pod volantom kde sa zapája diagnostika,tak je z nejakého dôvodu "nefunkčná", proste odpojená, vždy servisman to pripája cez akúsi inú zástrčku, ale ako píšem za tých 120 000 kilometrov nebol s tým autom absolútne žiadny problém,okrem upchatého DPF,ktoré som pri 240k kilometroch vymenil za nové a odvtedy som najazdil už niečo nad 20 000 kilometrov a žiaden problém,ani rozdiel vo výkone necítim.
Jedine čo mi chýba vymeniť preventívne je to čerpadlo, ale kontrolovali sa piliny a ževraj tam niesu, ale nikdy nemám v nádrži menej ako štvrť nádrže, a keby to bolo tým tak asi s autom normálne dnes nejazdím. Neviem možno len špekulujem,ale mám pred sebou 1200 km cestu ešte pred spomínaným servisom tak som trošku neveriaci.

Re: Štartovanie

Napísané: Utorok, 19. Mája 2020, 11:16
od PeqpeK
tak nech to napichnu na diag, este by to mohlo byt EGR

Re: Štartovanie

Napísané: Utorok, 19. Mája 2020, 12:55
od Aur0n
Ja som mal podobný problém, najprv som dával vinu baterke, po výmene sa to vylepšilo ale nebolo to ono. Auto proste dlho chytalo niekedy na 2-3 pokus.
Nakoniec to bol ukostrovací kábel motora, na e90 častá chyba, skoroduje to a prehnije..

Re: Štartovanie

Napísané: Streda, 20. Mája 2020, 08:56
od PeqpeK
Aur0n napísal:
Ja som mal podobný problém, najprv som dával vinu baterke, po výmene sa to vylepšilo ale nebolo to ono. Auto proste dlho chytalo niekedy na 2-3 pokus.
Nakoniec to bol ukostrovací kábel motora, na e90 častá chyba, skoroduje to a prehnije..

to si tam asi plnu rit chyb zapisanych v RJ ked sa to dialo

Re: Štartovanie

Napísané: Pondelok, 25. Mája 2020, 09:03
od Aur0n
PeqpeK napísal:
to si tam asi plnu rit chyb zapisanych v RJ ked sa to dialo

To neviem, je to možné.. Mal som akurát auto v servise na pretesnenie veka ventilov a nešlo im naštartovať a tak prišli na ten kábel. Potom som hľadal na nete a dosť často sa riešilo to ukostrenie motora, takže asi bežná závada po 15 rokoch..