Strana 1 z 1

Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Sobota, 28. Decembra 2019, 19:53
od Patrick. K
Česť práci. Jedna sa o nasledovný problém , auto čisto náhodne nezávisle na okolnostiach vyhodí kontrolku “nízka hladina chladiacej kvapaliny”, otvorím kapotu a veko od nadrzky je vyduté od tlaku jak bublina a následne pri otvorení začne vytláčať vodu z nadrzky ( pritom auto signalizuje nízku hladinu) . Pri otvorenej nádržke voda v systéme koluje normálne , pri zavretí veka nadrzky sa to zase natlakuje a chce to vytláčať vodu von.
Cca mesiac do zadu bola menena vodná pumpa aj termostat, môže byt niekde tam problém?
Jedna sa o 35i , n55 2011

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Nedeľa, 29. Decembra 2019, 05:13
od chikin
Takto sa tusim sprava zle tesnenie pod hlavou 🤔

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Nedeľa, 29. Decembra 2019, 11:56
od Patopojo
Teplota chladiacej kvapaliny sa ti v akých číslach pohybuje??Mal si problémy s teplotou pred výmenou čerpadla a termostatu?

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Nedeľa, 29. Decembra 2019, 12:19
od Jakub7
momentálne mám rovnaký problém ale na 320D m47 120kw. zohrieva sa normálne a ani sa neprehrieva. drží teplotu na 90°C aj pri vypnutom kurení. na volobehu su hadice normálne ale po jazde ked skontrolujem tak su zase tvrdé. može to robit chladič egr ??

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Nedeľa, 29. Decembra 2019, 16:06
od PeqpeK
ked sa menila ta pumpa tak ste to odvzdusnili?

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Pondelok, 30. Decembra 2019, 20:44
od janest
Odvzdušňovacia skrutka musí byť v najvyššom bode - auto musí stáť na rovine.
Celý systém musí byť otvorený čo znamená:
1. motor musí byť zohriaty a ventilátor musí fúkať teplý vzduch do kabíny
2. kľúč musí byť v polohe "1" aby ostali otvorené klapky a ventily - ovládajú sa elektronicky a po vypnutí zapaľovania do polohy "0" za zavrú
3. mala by byť nastavená max. teplota kúrenia pre maximálne otvorenie ventilov radiátora
4. nemrznúca zmes sa vplyvom teploty rozpína preto jej hladinu kontrolujeme na teplom a nie studenom motore. Čím vyššia koncentrácia tým väčší vplyv na rozpínanie a následné tlakovanie hadíc.
5. niektoré agregáty sa vedia odvzdušniť bez vonkajšieho zásahu ale aj tak je vhodné dodržať postup stanovený výrobcom pre konkrétnu motorizáciu.

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Sobota, 20. Apríla 2024, 12:55
od tibunkto
[font=Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif]Ahojte nechcem zakladať novú tému tak to šupnem sem, 320d N47 tlakuje vodu do nádobky,všimol som si že do nádobky sa nevracia voda(tá tenká hadica)tak vôbec necirkuluje voda,v čom môže byť problém upchata prepadova hadicka,vodná pumpa?dakujem[/font]

[font=Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif]Auto kúri[/font]

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Sobota, 20. Apríla 2024, 19:17
od PeqpeK
tlakuje znamena, ze ide von voda, cez vypustak, ano? prehrieva sa?

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Nedeľa, 21. Apríla 2024, 19:07
od tibunkto
Vrchnú hadicu natlakovalo,teplota pri jazde ide hore dole od 95 do cca 105c

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Nedeľa, 21. Apríla 2024, 20:03
od PeqpeK
neda sa natlakovat iba jednu hadicu...ked tlakuje tak to pretlaci cez pretlakovy ventil, to sa teda nestalo hej?

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Pondelok, 22. Apríla 2024, 05:10
od tibunkto
Proste som nevidel žiadny pohyb vody ktorý má cirkulovat cez nádobku,mám aj E90 M47 tam voda pekne cirkuluje
Teplota sa drží medzi 90 až 102
Pena v nádobe akoby tam bol šampón

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Streda, 24. Apríla 2024, 18:34
od tibunkto
PeqpeK napísal:
neda sa natlakovat iba jednu hadicu...ked tlakuje tak to pretlaci cez pretlakovy ventil, to sa teda nestalo hej?

Tu je video. https://youtube.com/shorts/VAFpDe7BuGQ
Len nechápem prečo necirkuluje vodu


Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Napísané: Sobota, 12. Apríla 2025, 21:00
od 09Tomy05
Patrick. K napísal:
Česť práci. Jedna sa o nasledovný problém , auto čisto náhodne nezávisle na okolnostiach vyhodí kontrolku “nízka hladina chladiacej kvapaliny”, otvorím kapotu a veko od nadrzky je vyduté od tlaku jak bublina a následne pri otvorení začne vytláčať vodu z nadrzky ( pritom auto signalizuje nízku hladinu) . Pri otvorenej nádržke voda v systéme koluje normálne , pri zavretí veka nadrzky sa to zase natlakuje a chce to vytláčať vodu von.
Cca mesiac do zadu bola menena vodná pumpa aj termostat, môže byt niekde tam problém?
Jedna sa o 35i , n55 2011
Zdravím viete mi povedať aký bol problém u vás lebo ja riešim teraz to isté
Ďakujem