Strana 1 z 1
Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Utorok, 17. Decembra 2019, 14:49
od eniac
Čaute, mám tento problém len pár dní dozadu. Naposledy sa na aute vymieňali termostaty, DPF sa dal vyčistiť a vstreky. Teraz má auto správny ťah a všetko ohľadne motora sa javí že funguje normálne.
Bol som opäť v servise s týmto problémom. Zistili, že sú to výfukové plyny (nie olej), čo môžem potvrdiť. Pri otvorenej kapote to tiež cítiť že to niekde uniká. Všetko bolo čisté, na prvý pohľad nič neunikalo. Na zdviháku sa ale našiel problém. Spona ktorá spojuje dpf s nejakou hadicou sa uvoľnila, asi preto, že bola nová po výmene DPF. Teraz by to už smrdieť nemalo ale nie je tomu tak. Problém sa na 70% vyriešil, cítiť to menej. Pri kontrole prehliadke motora sa ešte zistil malý únik na turbe. Je tam také malé tiahlo a tam bolo trochu zadymené.
Je veľký rozdiel ak zapnem vnútorný okruh. Vtedy to začne smrdieť. Preto som vytvoril túto tému, nakoľko som nemohol nikde nájsť bližšie informácie prečo to začne smrdieť len pri zapnutí vnútorného okruhu. Čo podľa mňa má práve zavrieť klapky. A domnievam sa že by to nemalo za žiadnych okolností cítiť. Nepoužívam ten vnútorný okruh často ale naposledy v lete to fungovalo dobre.
Ak vypnem recirkuláciu, okamžite cítim rozdiel a po chvíli skoro nič necítiť. Kúrenie beží normálne, a aj kúri dosť, už 3-5min po štarte. Cítiť smrad aj pri jazde aj keď auto stojí.
Viete mi poradiť ako vyriešiť tento problém? Alebo radu ako to vysvetliť?
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Utorok, 17. Decembra 2019, 15:36
od RACERMAN
Skontroluj zvody, tesnenie okolo zvodov, vyfukovy system hlavne pletenec...
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Utorok, 17. Decembra 2019, 15:46
od Abyssko
Tak
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Utorok, 17. Decembra 2019, 15:51
od eniac
Cez sviatky dám pozrieť zvody. Ale vysvetľovalo by to smrad len pri recirkulácií?
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Utorok, 17. Decembra 2019, 15:54
od Abyssko
Ano, bezny prejav netesnosti.
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Štvrtok, 6. Februára 2020, 21:21
od eniac
Aktualizácia.
Komplet všetko skontrolované. Zvody OK, hadice OK, tesnenie turba bolo povolené dnes už zatiahnuté. Nové turbo, zo starého tiekol olej ako z cedníka. A aj unikali nejaké plyny. Nedávno menené vstreky. Skontrolované klapky vzadu v kufri na odvetranie kabíny tie sú OK. DPF filter úplne čistý, dnes ťahá ako nové.
Výsledok: pri otvorenom vzduchu absolútne nič ale pri zavretí je stále jemne cítiť dym. Ja už neviem čo ešte by som mal dať pozrieť , nedáva my to zmysel.
Možno ešte chladič vzduchu turba. Servisák mi vravel, že je celý od oleja, že asi má únik. Ten objednám tak či tak , nemôžem sa pozerať na tú špinu ako v traktore.
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Sobota, 8. Februára 2020, 09:12
od Patopojo
Ahoj, moja skúsenosť s F11 N47 je že som v aute cítil spaliny iba pri otvorenom okruhu. Počas uzavretého okruhu nebolo nič cítiť. Mne unikali spaliny z miesta kuželovej dosadacej plochy napojenia EGR ventilu k výfukovým zvodom. Po oprave spoja(vyčistenie od nánosov karbónu) nie je nič cítiť. Ty máš smrad olejových pár alebo výfukových plynov? V tvojom prípade bez ohľadu na zdroj zápachu, môžeš mať problém s nedovieraním klapky vnútorného okruhu.
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Nedeľa, 9. Februára 2020, 13:34
od eniac
Dám to ešte raz skontrolovať keď najbližšie tam pôjdem. Nech sa pozrú aj na ten EGR. Je to smrad výfukov plynov. Dám pozrieť aj tie klapky či sa správne zatvárajú.
Aj tak mi ale nejde do hlavy akú má súvislosť zavretie klapiek s tým, že práve vtedy to začne trochu smrdieť. Otvorené nesmrdí zavreté hej, to nedáva zmysel. Viem ale, že ak manuálne vypnem klimatizáciu (že na displeji nič nie je) vtedy absolútne nič necítim. Aj keď išla predomnou tá škodovka čo vydymila včera celú Bratislavu. To mi príde, že klapky fungujú dobre tak ako majú.
Keby sa v tom niekto vyznal a objasnil mi ten princíp veľmi by mi to pomohlo.
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Streda, 12. Februára 2020, 19:23
od dibarbora
Keď bolo dolu DPF, vymenil si tesnenie a sponu medzi turbom a dpf? Výrobca to požaduje pri každej demontáži a na vlastnej skúsenosti môžem povedať, že to tam nie je napísané pre srandu...
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Štvrtok, 13. Februára 2020, 01:17
od Patopojo
Ak sú to výfukové plyny musí byť začernané miesto od sadzí, tesnenie zvodov, prasknuté zvody, pripojenie egr na zvody, potrubie k egr, príruba egr, nepripojená/derava hadička tlaku dpf, nedotiahnuté snímače pred dpf, výf. potrubie proste xy vecí ale najť sa to dá ...Tú sponu je dobré vymeniť hlavne ak je na nej viditelné poškodenie, prasklina a podobne, ak nie je poškodená, šikovný mechanik ju vie nastaviť tak aby úspešne dotlačila prírubový spoj s novým plechovým tesnením...
Nechcem zbytočne polemizovať ohladom toho smradu počas uzavretého okruhu ale myslím, že keď ti zavrie vonkajšia klapka a predpokladajme že teda tesní, tak iba netesnosťou medzi klapkou a saním ventilátora môžeš nasávať vzduch potom priamo z motorového priestoru.... či tu taká možnosť existuje nech potvrdí ten kto mal rozobratý prívod vzduchu na e9x.
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Štvrtok, 13. Februára 2020, 07:27
od eniac
Ano sponu pri turbe vymenili. Prvý krát odtiaľ išiel dym ale potom ju opäť dotiahli a bolo dobre. Stále ale cítim jemný smrad spalín. Keď to kúri to veľmi necítiť, skôr keď je studený motor.
Zvody sú ok, možno už to tesnenie na nich po rokoch málo prepúšťa, ťažko sa ale takéto malé úniky budú hľadať. Dám pozrieť ešte raz celú cestu sania keď pôjdem dať vymeniť chladič vzduchu.
Re: Výfukové plyny v kabíne len pri zapnutej recirkulácii vzduchu
Napísané: Štvrtok, 7. Mája 2020, 07:01
od eniac
Update po dlhšej dobe.
Turbo vymenené za nové, zvody ok, rovnako ako aj ich tesnenie. Odvetrávanie kabíny ok. Chladič vzduchu truba vymenený. Sanie ok, egr ok.
Teraz je všetko v poriadku.
Info k tomu zavretému okruhu:
Hľadal som nejaké informácie ako funguje riadenie klapiek vzduchu. A zistil som ,že i keď dám zavrieť klapky prívodu vzduchu, auto ich po pár sekundách aj tak otvorí aby do kabíny dal aspoň málo kyslíka. Potom ich opäť zavrie po. To asi preto aby sa ľudia v kabíne neudusili CO2. Interval otvorenia je samozrejme veľmi krátky a auto si ho že vraj riadi samo podľa teploty a iných veličín a nedá sa meniť. Z toho vyplývajú dve veci.
1. Pri zavretom okruhu som mohol stále cítiť výpary (aj vlastného auta) pretože sa občas klapky otvoria.
2. Lepšie je vypnúť úplne klimatizáciu ak predo mnou ide nejaká popolnica. Mám to odskúšané, pretože vtedy sa klapky neotvoria vôbec aspoň som také niečo nepozoroval a to predo mnou išli mnohé dymotvorné stroje.