pozeras sa nato jednoduchym sedliackym rozumom, co je hrubsie, je lepsie.... a co je hrubsie a lacnejsie, je 4x lepsie, nie? Ja sa s tebou urcite nechcem hadat ze ten tvoj termostat nie je lepsi ako originalny, daj si do auta co uznas za vhodne. Myslim vsak ze cinan dobre vie, co plati na taketo plytke uvazovanie...

Ale ak si sa dobre pobavil, tak sa podme pobavit dalej..... To ze je niekde hrubsi material, este zdaleka neznamena, ze je silnejsi, pevnejsi atd.... Je v tom dost velka alchymia...... Existuje spusta parametrov, ktore definuju vlastnost materialu ako je tensilna tuhost, elongacia, ohybnost, rezistencia voci unave, tvrdost, zmena vlastnosti pri tepelnom namahani, roztaznost, termalna vodivost, starnutie pri urcitych teplotach, refraktivny index, absorbcia vody, elasticita, narazuvzornost, koeficient linearnej expanzie.... No v konecnom dosledku kazdy material ma ine vlastnosti, lebo plastov existuje nespocetne mnozstvo druhov a cim lepsie vlastnosti, tym vyssia cena a aj cena vyroby samostatneho dielu sa moze lisit.... Ak si vsak presvedceny, ze cinania pouzili prave ten najdrahsi a najiealnejsi material, tak ti prajem aby si mal pravdu. Len sa potom necuduj, ked sa ti ta patka zlomi za par tyzdnov zasa aj ked je 2x hrubsia.... Az ked sa to parkrat zohreje a parkrat schladi cez noc v mrazoch, az potom uvidime, aky kvalitny je ten dvakrat hrubsi material....
Ak ak sa cudujes, ze nejaky material sa na tvojom 10 - 12 rocnom aute zlomil, tak nie je to tym, zeby bol nekvalitny, ale vies ako to chodi - materialy casom, vibraciami, tepelnymim zmenami, posobenim chemickych latok (nemrznuca zmes atd) jednoducho degraduju, pracuju, unavuju sa a ich struktura a vlastnosti sa menia. Jedno ti viem povedat na stopro - pokial ti ten termostat z ciny vydrzi presne tolko, alebo viac ako ti vydrzal ten originalny, potom tvrd, ze je lepsi....
A porovnavas teraz neporovnatelne veci, pises ze bmw servis meni ten termostat za 200eur a ze su to dve hodiny prace.... Tak to je potom fantasticka cena. Lebo hodina prace v autorizovanom servise bmw stoji minimalne okolo 90eur s DPH, takze vychadza to ze oni maju ten termostat este lacnejsie.... Alebo ho nekvalifikovany personal vie vymenit ze vyrazne nizsi cas ako ty, kvalifikovany. A co ze ti po mesiaci vyhodilo auto nejaku chybu, to je co? Personal v BMW niesu jasnovidci, aby ti vedeli povedat ci sa tolko rocnemu vozidlu nic nemoze stat o mesiac..... To ze prebieha a kedy prebiehala regeneracia DPF sa da vycitat, ale co to ma s tym ze sa po mesiaci posral? Snad neocakavas, ze bude fungovat donekonecna..... Ma svoju zivotnost a podla stylu jazdenia sa jedneho dna poserie, to je vsetko, lebo sa upcha. Ak by spravili jeho test kompletne (trebalo si to vyziadat), tak by ti aj oznamili ze su tam uz hranicne tlaky a pojde zachvilku do sraciek... To iste plati o klapkach. Tie klapky praveze su podstatne aby bola spustena regeneracia, pretoze sa uzatvaraju kvoli vyssej teplote horenia zmesi vo valcoch a obstaravaju okrem toho aj vypnutie motora (aby ti nehodilo s vozidlom parkat zboku na bok). Nahradzaju funkciu pruznych podtlakom riadenych ulozeni motora. Jednoducho sa zanesu sajrajtom tak ako cele sanie, a prestanu fungovat plynule alebo sa uplne zadrhnu....
Jo a nakoniec este uzavriem - mas pravdu, vela ludi nadava na konkretne motory, konkretne vozidla. AK su to ludia co si ich kupili nove a odjakziva sa im to sralo, chapem to. Ale vacsinou je to tak, ze niekto kupi vozidlo ktore ma 10 rokov za osminu jeho nadobudacej ceny, 200tisic kilometrov (v skutocnosti aj mozno viac) a zacnu sa na nom sypat veci. Potom ten clovek povie, ake je to strasne kazive vozidlo, lebo vsetko sa tam jebe.... Taketo debaty su genialne..... To je ako sa ozenit s 90 rocnou zenou, a o rok jej vycitat, ze stoji za hovno, lebo ma problemy s klbami....