Strana 1 z 1

e91 320d Zlé studené štarty

Napísané: Utorok, 20. Marca 2018, 10:06
od ARmax
Zdravím, rozhodol som sa sem založiť novú tému ak niekto bude mať podobný problém ako ja možno mu to pomôže.

Moja 320d M54 má problém so študeným štartom keď je vonku menej ako -5 °C Najskôr sa to prejavovalo tak že motor len točil ale neodpálil. Musel som dať viac krát točiť až postupne začalo odpaľovať najskôr akoby na dva valce a postupne sa začali pridávať ďalšie. Väčšinou pokiaľ bolo menej ako -5 °C to naštartovalo len cez káble kedže viacnásobné točenie vyšľahalo baterku.
Keď bola teplota vonku okolo nuly cca do -3 tak to naštartovalo našupa. Motor akonáhle raz naštartuje tak pri ďalšom štarte už naštartuje našupa aj keď ho nechám stáť tri hodiny na parkovisku.

Dal som vymeniť žhaviče. Po výmene žhavičov sa vonku akurát oteplilo takže týždeň som normálne štartoval myslel som si že už je to ok. Ale cez víkend prišli znova mínusové teploty, takže znova to má problém naštartovať avšak teraz už naštartuje aj bez káblov na prvé točenie. Pri -8 °C to točí cca 7 sekúd kým to naštartuje čím je teplota bližšie nule tým skôr naštartuje (pri -4 to chytí hneď)

Dal som to u známeho teraz na diagnostiku, ukazuje že sú vadné dva žhaviče. Keďže sú všetky žhaviče nové predpokladám že by to mohla byť RJ žhavenia. Takže dnes by mala doraziť nová.

Chcel by som sa ešte spýtať, ako som to mal teraz na tej diagnostike tak to ukazovalo že bolo uložených cca asi 15 chýb na motore, od regulácie turba po prepätie atď.. Myslíte že tam tie chyby naskákali kôli tým dlhým točeniam a "šľahaním" baterky? Myslím si že keby isto bolo tak veľa veci vadných tak by som s tým autom ani nepohol nie? Auto akonáhle naštartuje tak jazdí úplne normálne, nestráca ťah drží otáčky..

Prikladám video z dnešného rána, štart pri -6,5 °C


Re: e91 320d Zlé studené štarty

Napísané: Streda, 21. Marca 2018, 13:05
od sipkam
M54 je benzinovy 6 valec nie 4 valcova nafta... Skor M47 si myslel.... RJ zhavenia mozes mat odpalenu, to absolutne nevadi, ze ukazuje len 2 zle zhavice. Ja som to mal rovnako, ukazovalo 2, vymena zhavicov a potom 2 ostatne... Rovnako po vlastnej skusenosti viem, ze sa moze prepalit aj kabel od startera k RJ zhavenia - ten ktory dodava stavu, nie je to zriedkava zavada. Rovnako som sa na fore docital, ze ak jazdis na zlych zhavicoch odpali sa skoro zakonite aj RJ. RJ nie je zas tak financne narocna zalezitost... Co sa tyka kodov, asi by som ich osobne skusil premazat, pojazdit a pozrel sa co naskoci naspat, potom to riesil. Turbo je na M47 povestne tym, ze prosto odchadza - pomaly postupne az klakne uplne.

Re: e91 320d Zlé studené štarty

Napísané: Streda, 21. Marca 2018, 14:48
od bizonik
a bateria je v akom stave?

Re: e91 320d Zlé studené štarty

Napísané: Streda, 21. Marca 2018, 14:58
od ARmax
Sorry jj myslel som M47. Včera som vymenil tu RJ, dnes ráno to pekne naštartovalo pri -7,5 takže malo by to byť už Ok. Na tej starej bol dosť zaoxidovaný jeden pin, tak možno to bolo tým, možno bola cela zlá.. No keď mi menil žhaviče mechanik v servise pýtal som sa ho na turbo ešte pred tým a povedal že ho až podozrivo nepočuť, že pri M47 sa dosť ozýva.. Keď odchádza postupne prejavuje sa to nejak tak že pomaly auto stráca ťah?

Re: e91 320d Zlé studené štarty

Napísané: Streda, 21. Marca 2018, 17:16
od sipkam
Ja som ho tiez nepocul, len obcas stratilo na sekundu tah okolo 2000 rpm, takto to slo asi pol roka, az raz pekne sup, pedal na podlahe a auto netahalo, ked som spomalil, pocul som, ze hukalo jak sanitka. Nastastie som bol kusok od domu, takze som dosiel...Neviem, myslim si, ze to je individualne... Po tom, co mi v jednom servise pos... to repasovane turbo, tak zas sice tahalo, ale ked som na neutrale pustil plyn (nad 3K rpm) tak v spodnych otackach bolo pocut ako "prdi, krochka", alebo ako to nazvat, ked otacky klesli pod 1K rpm... Islo mesiac, potom bez tahu, prisiel som na to, ze lopatky nieco nasali, takze vyvazenie v prdeli.
Povedal by som, ze znamky sa prejavuju podla samotnej poruchy.... Myslim si, ze ked odide motorcek regulacie, turbo nemusi piskat napr.