Auto. prevodovka - pruser E93 330d
Napísané: Štvrtok, 17. Augusta 2017, 08:37
Caute,
nejakych 9 mesiacov mam 2007 E93 330d a v poslednej dobe mi uz celkom pravidelne zlosti prevodovka pri prechode (myslim ze) zo 4. na 5. stupen pri rychlosti 120 - 140kmh. Prejavuje sa to tak, ze proste fullka plyn a ked ma preradit tak proste nepreradi auto zacne spomalovat malinko popustim plyn, alebo uplne a ako stlacim plyn znova tak silno trhne a preradi na ten 5. stupen.
Neviem teraz ci je to zo 4. na 5. alebo z 5. na 6. stupen ale to je asi viac menej jedno. Horsie je ze je to v strede celkoveho vykonu auta, dost to obmedzuje, nehovoriac o tom, ze ide o prevodovku ktora by mala cosi vydrzat. Pride mi to ako dost vazny problem, ktory moze skoncit vaznou financnou bolestou.
Co sme zatial vyskusali .. v BMW Lamac sme vyresetovali adaptivnu prevodovku a nejaky cas som jazdil na dedka (podla predpisov) aby sa prevodovka prisposobila, no nevydrzalo to dlho a uz mozno pri 2 - 3 full plyne to zase zacalo robit. Ale az do takej miery, ze ako ide preradit tak silno trhne, na displeyi sa objavi chybova hlaska ze transmission possibly faulty a auto sa da do vykonovo utlmeneho rezimu, kedy obmedzuje vykon az do znovunastartovania. Potom uz to chybu nehadze, ale prevodovka trhne znova.
Co sme urobili:
BMW Diag + vyresetovali sme adaptivnu prevodovku ale nepomohlo.
Kontrola ci je dostatok oleja v prevodovke -> ano je dostatok.
Co sme neurobili:
Diagnostika za jazdy pocas vyskytnutia chyby
Vymena oleja v prevodovke za orig BMW. (priznam sa neviem aky tam je teraz)
Skusit nahrat novy software v BMW pre TCMI (Transmission Control Module Integration)
V mojom okoli ludia vobec netusia cim to moze byt, lebo udajne prevodovky sa nekazia a nemaju sa preco kazit. Ze to moze byt mechatronika prevodovky, ktorej nahradny cip stoji 2000 eur. Co je teda financny uraz par excellence. Hladam nejaku dobru dusu, co by poradila co robit, aby som odstranil pricinu alebo aspon 100% identifikoval pricinu.
Robi to len medzi tymto jednym prevodom a robi to vacsinou ale nie vzdy!. Niekedy hlavne ked je auto chladne (ale nie je to pravidlo) tak proste daj full plyn na podlahu a idem si z 0 na 140kmh bez trhnutia s normalnym preradenim. Bohuzial vsak, vacsinou to robi. Snazil som sa to pozorovat za akych podmienok tro robi a nerobi, ale nedokazal som vypozorovat ziaden pattern, ale to aj z dovodu toho ze 120 - 140kmh nemam moznost v meste jazdit stale...
PS: vo februari 2017 som musel menit motor kvoli pretrhnutej retazi a daval sa tam rovnaky motor z E60, pri vymene sa vsak prevodovka neriesila.
Akykolvek rada, postreh, teoria, by mi pomohla. Len vazne. Dakujem.
nejakych 9 mesiacov mam 2007 E93 330d a v poslednej dobe mi uz celkom pravidelne zlosti prevodovka pri prechode (myslim ze) zo 4. na 5. stupen pri rychlosti 120 - 140kmh. Prejavuje sa to tak, ze proste fullka plyn a ked ma preradit tak proste nepreradi auto zacne spomalovat malinko popustim plyn, alebo uplne a ako stlacim plyn znova tak silno trhne a preradi na ten 5. stupen.
Neviem teraz ci je to zo 4. na 5. alebo z 5. na 6. stupen ale to je asi viac menej jedno. Horsie je ze je to v strede celkoveho vykonu auta, dost to obmedzuje, nehovoriac o tom, ze ide o prevodovku ktora by mala cosi vydrzat. Pride mi to ako dost vazny problem, ktory moze skoncit vaznou financnou bolestou.
Co sme zatial vyskusali .. v BMW Lamac sme vyresetovali adaptivnu prevodovku a nejaky cas som jazdil na dedka (podla predpisov) aby sa prevodovka prisposobila, no nevydrzalo to dlho a uz mozno pri 2 - 3 full plyne to zase zacalo robit. Ale az do takej miery, ze ako ide preradit tak silno trhne, na displeyi sa objavi chybova hlaska ze transmission possibly faulty a auto sa da do vykonovo utlmeneho rezimu, kedy obmedzuje vykon az do znovunastartovania. Potom uz to chybu nehadze, ale prevodovka trhne znova.
Co sme urobili:
BMW Diag + vyresetovali sme adaptivnu prevodovku ale nepomohlo.
Kontrola ci je dostatok oleja v prevodovke -> ano je dostatok.
Co sme neurobili:
Diagnostika za jazdy pocas vyskytnutia chyby
Vymena oleja v prevodovke za orig BMW. (priznam sa neviem aky tam je teraz)
Skusit nahrat novy software v BMW pre TCMI (Transmission Control Module Integration)
V mojom okoli ludia vobec netusia cim to moze byt, lebo udajne prevodovky sa nekazia a nemaju sa preco kazit. Ze to moze byt mechatronika prevodovky, ktorej nahradny cip stoji 2000 eur. Co je teda financny uraz par excellence. Hladam nejaku dobru dusu, co by poradila co robit, aby som odstranil pricinu alebo aspon 100% identifikoval pricinu.
Robi to len medzi tymto jednym prevodom a robi to vacsinou ale nie vzdy!. Niekedy hlavne ked je auto chladne (ale nie je to pravidlo) tak proste daj full plyn na podlahu a idem si z 0 na 140kmh bez trhnutia s normalnym preradenim. Bohuzial vsak, vacsinou to robi. Snazil som sa to pozorovat za akych podmienok tro robi a nerobi, ale nedokazal som vypozorovat ziaden pattern, ale to aj z dovodu toho ze 120 - 140kmh nemam moznost v meste jazdit stale...
PS: vo februari 2017 som musel menit motor kvoli pretrhnutej retazi a daval sa tam rovnaky motor z E60, pri vymene sa vsak prevodovka neriesila.
Akykolvek rada, postreh, teoria, by mi pomohla. Len vazne. Dakujem.