E90 318D N47 - vypina motor, chyba 4600
Napísané: Pondelok, 24. Júla 2017, 23:10
Ahojte, siel som na donovaloch hore kopcom, na tej prvej "dvojprudovke" od BB som predbiehal a vtedy sa mi zdalo, ze som zacul taky zvuk, ako ked napnute tenke ocelove lanko praskne, ale auto slo pekne dalej.
Ked bola dalsia ta dvojprudovka, opat som pridal a zrazu mi zacalo auto stracat vykon, ukazala sa kontrolka motora, az mi zhaslo.
Chvilku som pockal na krajnici, skusil nastartovat, tocilo a nic.
Po asi 5 min kontrolka motora zhasla, skusil som nastartovat, tocilo a asi po 6sekundach chytilo. Tak som teda siel dalej, ale asi po 500 m zdochlo znova. Pockal som par minut, nastartoval a na vyssich otackach (2000) som pozaradoval a dostal sa az na vrch donovalov, potom skapalo a doplazil som sa na odpocivadlo, kde som zavolal odtahovku.
Mal som asi stvrtku nadrze, dojazd 250 km (pri tom druhom zastaveni). Ked ma nakladali na odtahovku, vsimol som si, ze mam skoro prazdnu nadrz a dojaz 45 km.
Auto mam doma, nemam ziadnu diagnostiku ani nic podobne (INPA ani ta ISPA sa mi nechcu pripojit na auto, tiez nechapem, preco, na E60tku sa mi pripoji, predtym to slo). Mal som moznost byt na par minut na Mega Macs diagnostike, ci ako sa to vola. Vymazali sme chyby a nacitali nanovo, vyhodilo mi to chyby:
4000 snimac teploty paliva
41BA snimac tlaku spalin
493F snimac predcerpavacieho tlaku paliva
4600 regul. ventil mnozstva/tlaku
Pri vsetkych mam ale vyskyt 0, iba pri tej 4600 vyskyt asi 48krat.
Pred vymazanim som tam mal podobnu 4560, tiez regul. ventil mnozstva/tlaku, vyskyt 48.
Chcel som odmerat, ci ide nejaka el. do pumpy pod zadnym sedadlom za soferom, je tam asi 2V napatie, skoro ziadne. Zaujmave ale je, ze ked sme to odpojili a potom pripojili, zacalo mi auto ukazovat dojazd 175 km a opat asi stvrtku nadrze.
Skusal som vtedy merat aj nejake tlaky, ale neviem, co konkretne mam hladat, tak mam len toto:
- regulacny ventil tlaku rail 32,6 %
- aktiv. regul. ventil mnozstva 42,9 %
(tusim percent, fotil som to na mobil, android ...)
- aktualny tlak rail 328,5 bar
- predcerpavaci tlak 0 bar
Predpokladam, ze je problem s tym tlakom, neviem, ake maju byt OK hodnoty, ale ten predcerpavaci asi nebude OK.
Viete mi, prosim, niekto poradit, co mam skusit? Zajtra by som mal menit palivovy filter. Neviem, kde je ten snimac z chyby 4000, ani ako vyzera ci ktory to je. Skusal som otvorit tu pumpu pod zadnym sedadlom, ani za svet mi nejde uvolnit ten kruh.
Ked bola dalsia ta dvojprudovka, opat som pridal a zrazu mi zacalo auto stracat vykon, ukazala sa kontrolka motora, az mi zhaslo.
Chvilku som pockal na krajnici, skusil nastartovat, tocilo a nic.
Po asi 5 min kontrolka motora zhasla, skusil som nastartovat, tocilo a asi po 6sekundach chytilo. Tak som teda siel dalej, ale asi po 500 m zdochlo znova. Pockal som par minut, nastartoval a na vyssich otackach (2000) som pozaradoval a dostal sa az na vrch donovalov, potom skapalo a doplazil som sa na odpocivadlo, kde som zavolal odtahovku.
Mal som asi stvrtku nadrze, dojazd 250 km (pri tom druhom zastaveni). Ked ma nakladali na odtahovku, vsimol som si, ze mam skoro prazdnu nadrz a dojaz 45 km.
Auto mam doma, nemam ziadnu diagnostiku ani nic podobne (INPA ani ta ISPA sa mi nechcu pripojit na auto, tiez nechapem, preco, na E60tku sa mi pripoji, predtym to slo). Mal som moznost byt na par minut na Mega Macs diagnostike, ci ako sa to vola. Vymazali sme chyby a nacitali nanovo, vyhodilo mi to chyby:
4000 snimac teploty paliva
41BA snimac tlaku spalin
493F snimac predcerpavacieho tlaku paliva
4600 regul. ventil mnozstva/tlaku
Pri vsetkych mam ale vyskyt 0, iba pri tej 4600 vyskyt asi 48krat.
Pred vymazanim som tam mal podobnu 4560, tiez regul. ventil mnozstva/tlaku, vyskyt 48.
Chcel som odmerat, ci ide nejaka el. do pumpy pod zadnym sedadlom za soferom, je tam asi 2V napatie, skoro ziadne. Zaujmave ale je, ze ked sme to odpojili a potom pripojili, zacalo mi auto ukazovat dojazd 175 km a opat asi stvrtku nadrze.
Skusal som vtedy merat aj nejake tlaky, ale neviem, co konkretne mam hladat, tak mam len toto:
- regulacny ventil tlaku rail 32,6 %
- aktiv. regul. ventil mnozstva 42,9 %
(tusim percent, fotil som to na mobil, android ...)
- aktualny tlak rail 328,5 bar
- predcerpavaci tlak 0 bar
Predpokladam, ze je problem s tym tlakom, neviem, ake maju byt OK hodnoty, ale ten predcerpavaci asi nebude OK.
Viete mi, prosim, niekto poradit, co mam skusit? Zajtra by som mal menit palivovy filter. Neviem, kde je ten snimac z chyby 4000, ani ako vyzera ci ktory to je. Skusal som otvorit tu pumpu pod zadnym sedadlom, ani za svet mi nejde uvolnit ten kruh.