Strana 1 z 3

Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Utorok, 23. Mája 2017, 07:17
od vknapik
caute. je to normalne ze ked som dal vycistit dpf do firmy kde sa na to specializuju aby mi aj potom spinilo koncovku vyfuku na cierno? Mam E91 320d 2007. Bol som v tom ze ak to precista tak to nebude spinit.

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Utorok, 23. Mája 2017, 08:42
od madxface
Ak to nevyplachli poriadne, tak urcite par desiatok km to este moze spinit. Vo vseobecnosti by si vsak nemal mat vobec cierny vyfuk ak tam je DPF. Urcite ti tam ostal? Nevyvrtali ho?

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Utorok, 23. Mája 2017, 09:42
od vknapik
No uvidime budem to sledovat este ale uz je to 5 dni a koncovka zacina byt cierna od sadze. DPF tam je urcite. Mam aj fotky ako vyzeral pred a po vycisteni a aj namerane hodnoty tlaku mi dali pred a po. Mam aj zaruku na 100 000 km.

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Utorok, 23. Mája 2017, 19:41
od TT-SIMIK
Ak to prestrelia tak zacne prepustat dym...

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Utorok, 23. Mája 2017, 19:43
od PetoK
Casom prides na to ze jedine dobre riesenie je NOVY DPF. Cistenie = vyhodene prachy.

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Sobota, 5. Októbra 2019, 10:00
od Patopojo
Ahojte, oživým tému, som tu nový...majitel 520d touring 135kW F11, 10/2010, 254000km(na prístrojovke:-)), po kúpe vozidla cca pred dvomi mesiacmi som hned, vymenil olej, filtre, vyčistil sanie, klapky, egr ventil, chladič egr, a dal vyčistiť do firmy v Ba aj dpf. Koncovka výfuku bola čistá aj potrubie za DPF. Po cca 2500km som začal pozorovať černanie koncovky výfuku. Po cca 5000km, som dal na repas turbo(za studena húkalo - veľká axiálna voľa zistená ešte pri kúpe vozidla), výmena oleja samozrejme a kontrola tlaku mazania turba ok. Myslíte resp. máte skúsenosti že po čistení DPF dôjde k zníženiu účinnosti?Do nafty ani oleja nedávam žiadne aditíva... Vďaka za akúkoľvek odpoveď.

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Sobota, 5. Októbra 2019, 10:19
od PetoK
Čierny výfuk = nefunkčný dpf.

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Sobota, 5. Októbra 2019, 10:27
od Patopojo
Nefunkčný spôsobený čistením vo firme na to špecializovanej.. to som dopadol :-((

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Sobota, 5. Októbra 2019, 13:29
od PetoK
Vitaj v realite, žiadna firma nevycisti filter tak aby bol znova riadne funkčný.

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Sobota, 5. Októbra 2019, 14:35
od Patopojo
Paradoxom je, že keď sa dal pred čistením dole DPF tak rúra za ním nemala ani náznak čierneho povlaku, no po vyčistení a cca 5000km (3000km dialnica) čierny povlak už aj na koncovke výfuku čiže funkčnosť DPF zostala vo firme ba....Pozriem ešte dnu či nie je prasknutý a ak nebude tak ho asi poškodili chemicky. Keď mi dpf vyčistili a pýtal som sa na možnosť prasknutia tak mi bolo vysvetlené že dpf vysúšajú zohriatym 80 stupňovým vzduchom aby po inštalácii nepraskol.Mate skúsenosti na konkrétnych predajcov DPF, ktoré aj filtrujú?vďaka

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Sobota, 5. Októbra 2019, 17:03
od TT-SIMIK
80% tychto rychlo biznis podnik firiem je kupa nejakej technologie z cielom rychlozisku bez znalosti problematiky dpf...Stretavam sa s tym denne u mna v servise.....Jedina dobra cesta je kvalitna chemia na rozpustenie a vediet ju pouzit bez tlakoveho cistenia!!!Bohuzial malokto vie ze zapchatie dpf je sekundarny jav nejakeho problemu...Servisujem auta co maju 350tis km na originalnom dpf napr....

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Nedeľa, 6. Októbra 2019, 08:22
od Patopojo
Konal som urýchlene a tak to aj dopadlo... mojmu dpf už ani spomínaná chemia nepomôže, keďže je mechanicky poškodený po tlakovom čistení... Samozrejme ak je stav palivovej sústavy, egr.. ako aj manažment motora v poriadku tak dpf vydží veľmi dlho. Tak či tak DPF v podstate fyzicky "stojí v ceste" spomínaných problémov...

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Nedeľa, 6. Októbra 2019, 13:24
od mitocross
Nie si prvy ani posledny, kto podlahol masirke. Tiez som dal preventivne v dobrej viere cistit uplne funkcny filter, prisiel som o neho, poucil som sa a musel som kupit novy original. Bohuzial skratky cez Polsko, druhovyrobu, repase, apod. v tomto pripade neexistuju. Ide len o to v ktorom stadiu si to clovek uvedomi.

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Pondelok, 7. Októbra 2019, 19:11
od dibarbora
TT-SIMIK napísal:
80% tychto rychlo biznis podnik firiem je kupa nejakej technologie z cielom rychlozisku bez znalosti problematiky dpf...Stretavam sa s tym denne u mna v servise.....Jedina dobra cesta je kvalitna chemia na rozpustenie a vediet ju pouzit bez tlakoveho cistenia!!!Bohuzial malokto vie ze zapchatie dpf je sekundarny jav nejakeho problemu...Servisujem auta co maju 350tis km na originalnom dpf napr....
K tomuto treba ale dopísať, že žiadne DPF nemá nekonečnú životnosť (voľnú kapacitu na popol), takže každý filter dožije aj pri motore v špičkovej kondicii. Pri BMW v pohode aj tých 400tkm. Problémom seriózne upchatého DPF popolom (nie sadzami zo zlej regenerácie, alebo iného problému s motorom) je po kvalitnom vyčistení logicky horšia kondícia oxidačného katalyzátora čomu sa po tých km netreba čudovať. Takto vyčistený DPF ma problém hlavne s účinnou prirodzenou (samovoľnou) regeneráciou a ani zďaleka nevydrží to čo nový filter. Keď sa začne ozývať DPF po takýchto km, tak je skutočne na zváženie nové DPF.

Re: Cierna koncovka vyfuku po vycisteni DPF. E91

Napísané: Pondelok, 4. Novembra 2019, 21:06
od Patopojo
Tak, príbeh pokračuje keďže chcem mať auto v najlepšom "možnom" stave potrebujem od vás radu. Vstrekovače boli cca pred 50000km vymenené aj s čerpadlom z bosch (exchange) - dôvod piliny v pal. sústave. Dal som teda pre istotu skontrolovať vstrekovače v BOSCH servise - stav v poriadku všetky 4ks, samozrejme vygenerované a nahodené nové IMA kódy do RJ, vyčistené vstreky a aj rail v ultrazvuku, kontrola Lambda cez diag OK, vymazanie adaptácii... kontrola tlakov vo valcoch 25/26/25/25 bar, kontrola odverania motora - membrána pohyblivá/neprasknutá, z intercoolera "vytieklo" cca 20 kvapiek oleja . Kedže som nemal záujem o nahrady DPF tak som zohnal originál DPF z jazdenky (135XXXkm), nečistený resp. vstup čierny/výstup z DPF čistučky bez náznaku černej sadze z toho som teda usúdil že DPF je funkčné. Po namontovaní do môjho BMW po cca 200km a kontrole rúry za DPF som ostal nemilo prekvapený začala černať, tak tomu už nerozumiem. Samozrejme po nahodení, nútená regenerácia, kontrola dP pred regeneráciou voľnobeh cca 8 hPa po reg. cca 1-2 hPa. Spotreba je dlhodobo cca 7,5 l/100km (40/60 mesto/dialnica). Myslím že spotreba tiež nie je v poriadku. Skuste poradiť čo mám ešte skontrolovať aby nedochádzalo k černaniu za DPF a nešiel mierne štiplavý smrad z výfuku resp. porovnávam s BMW F31 240000km koncovka výfuku čistá bez smradu......vďaka za rady