Oprava zatekania do auta cez dvere
Napísané: Sobota, 20. Mája 2017, 18:58
Ahojte.
Tu na fóre je strašne veľa informácií o zatekaní do auta cez dvere. Prevažná časť má mokrý prah, penu pod kobercom a koberec pod nohami. Tiež ma to trápilo. Príčinu tohto som dlho hľadal a keď som ju našiel zisťoval som ako to čo najlepšie opraviť. Je to také jednoduché a pritom to spraví toľko nervov a škody. Napíšem čo treba...
-Zhodiť tapacír z dverí (treba dať dole okrasnú lištu/podpáčiť a ťahať smerom od pántov ku zámku, pod ňou sú tri šróby. Potom vrchnú časť madla, pod ním je štvrtý šrób. Nakoniec stačí len odspodu vypukať spony a tapacír je dole. Samozrejme ešte káble a tiahlo na kľučku).
-Po zhodení tapacíru je na dverách nalepená penová izolácia. Táto je na spodnej strane odlepená. To je príčina zatekania.
-Starú pásku, ktorá drží izoláciu treba dať dolu a vymeniť ju za novú. Pred nalepením novej je nutné dobre vyčistiť obe styčné plochy. Mne výborne poslúžil čistič na brzdy. Je dobré pásku lepiť keď je teplo, v chlade tuhne a horšie drží. Po nalepení treba dobre popritláčať.
-Hotovo. Už len poskladať späť.
V BMW o tomto probléme vedia, preto na to predávajú tzv. Bytumenovú pásku. Stojí pár korún a neoplatí sa namiesto nej dávať silikón alebo chemoprén či iné veci. Nič to tak neudrží ako táto páska. Je trvalo plastická a lepivá. Mám to odskúšané!
Tak veľa zdaru a žiadnu vodu...
Tu na fóre je strašne veľa informácií o zatekaní do auta cez dvere. Prevažná časť má mokrý prah, penu pod kobercom a koberec pod nohami. Tiež ma to trápilo. Príčinu tohto som dlho hľadal a keď som ju našiel zisťoval som ako to čo najlepšie opraviť. Je to také jednoduché a pritom to spraví toľko nervov a škody. Napíšem čo treba...
-Zhodiť tapacír z dverí (treba dať dole okrasnú lištu/podpáčiť a ťahať smerom od pántov ku zámku, pod ňou sú tri šróby. Potom vrchnú časť madla, pod ním je štvrtý šrób. Nakoniec stačí len odspodu vypukať spony a tapacír je dole. Samozrejme ešte káble a tiahlo na kľučku).
-Po zhodení tapacíru je na dverách nalepená penová izolácia. Táto je na spodnej strane odlepená. To je príčina zatekania.
-Starú pásku, ktorá drží izoláciu treba dať dolu a vymeniť ju za novú. Pred nalepením novej je nutné dobre vyčistiť obe styčné plochy. Mne výborne poslúžil čistič na brzdy. Je dobré pásku lepiť keď je teplo, v chlade tuhne a horšie drží. Po nalepení treba dobre popritláčať.
-Hotovo. Už len poskladať späť.
V BMW o tomto probléme vedia, preto na to predávajú tzv. Bytumenovú pásku. Stojí pár korún a neoplatí sa namiesto nej dávať silikón alebo chemoprén či iné veci. Nič to tak neudrží ako táto páska. Je trvalo plastická a lepivá. Mám to odskúšané!
Tak veľa zdaru a žiadnu vodu...
