Strana 1 z 1

Chrastenie pri poklese otacok e91 320d

Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 21:41
od sipkam
Ahoj,

vsimol som si, ze mi motor vydava cudny zvuk pri spomalovani od 1600 otacok dole. Zvuk je o to vyraznejsi, cim agresivnejsie pridam plyn. Uz uz som sa chystal pred dom natocit to, ked som to konecne nasiel na youtube -> tu . Je to uplne rovnake ako v mojom pripade. Niekto v komente pisal, ze to je uvolnena matica na kryte vzduchoveho filtra, no nejak sa mi tomu nechce verit. Ma niekto podobne skusenosti, alebo by mi vedel dat nejaky hint? Na diagnostiku sa chystam, tak ci tak, no zvedavost ma donutila napisat.

Vdaka.

Re: Chrastenie pri poklese otacok e91 320d

Napísané: Piatok, 3. Februára 2017, 16:24
od sipkam
Tak som bol na diagnostike a odchadza elektronicka regulacia... Moja otazka znie, ci sa da kupit repasovane turbo aj s touto regulaciou ako komplet a ake mate skusenosti s nastavenim regulacie na takom repase. Vdaka.

Re: Chrastenie pri poklese otacok e91 320d

Napísané: Piatok, 3. Februára 2017, 17:15
od BMWlive
kup nove turbo uz nastavene a nespekuluj..olutujes to..

Re: Chrastenie pri poklese otacok e91 320d

Napísané: Sobota, 4. Februára 2017, 13:53
od TT-SIMIK
Toto vedsiou robi po zlom repase,alebo ked je turbo na odchode po mechanickej stranke....tieto turba riesime pomerne casto,je to proste mitsubishi turbo ktore samo o sebe ak vydrzi viac ako 150tis km tak je to na sampus....:-)

Re: Chrastenie pri poklese otacok e91 320d

Napísané: Sobota, 4. Februára 2017, 21:05
od sipkam
TT-SIMIK napísal:
Toto vedsiou robi po zlom repase,alebo ked je turbo na odchode po mechanickej stranke....tieto turba riesime pomerne casto,je to proste mitsubishi turbo ktore samo o sebe ak vydrzi viac ako 150tis km tak je to na sampus....:-)


No vydrzalo 220t km pokial zacalo vydavat tento zvuk :lol: .
Vseobecne, ako sa da na 100% povedat ci odchadza po mechanickej stranke, alebo po stranke tej posahanej elektroniky geometrie? Na diagu mi povedali ze aktuator, no nejak presvedcivo pan neznel - musel som sa vypytovat na podrobnosti, pokial som sa k aktuatoru dopracoval.

V pripade mechanickeho poskodenia ide vnutro slimaka vymenit, ale co v pripade, ze to ma elektronika namierene do teplych krajin? Rovno nove alebo su aj ine moznosti? Pokial mam dat 1/4 za repas turba, ktore zvladne auto tahat dalsich 150-200t km nevidim zmysel davat za nove 800 euro, ked vydrzi rovnako ako repas.

V danom servise mi bolo odporucene dojazdit ho a ked klakne uplne, co poznam stratou vykonu, kupit nove. No som zvyknuty si veci overit z viac zdrojov. Vdaka za info :roll: .

Re: Chrastenie pri poklese otacok e91 320d

Napísané: Sobota, 4. Februára 2017, 23:33
od dibarbora
Pokial si mal na diagnostike vypisanu chybu aktuatora, tak na aute sa ti uz vyskytuje aspon obcas nudzovy rezim - strata vykonu.
Samotna "elektronika turba" je obycajny solenoid (linearny motor), ktory co to vydrzi, najcastejsie je mechanicky problem v turbe. Z nejakej priciny drhne regulacia variabilnej geometrie(mechanicke opotrebenie uzlu, pripadne variabilnej geometrie) - vo vysledku to vypise bud chybu aktuatora alebo nedosiahnuty/prekroceny tlak za turbom.
Tieto turba je mozne repasovat, akurat turbosevis potrebuje elektronicky pripravok na nastavenie spravnej funkcie aktuatora po spatnom zostaveni turba po repase. Rozhodne sa neoplati kupit repasovane turbo bez aktuatora, pricom prehodenie aktuatora si robi zakaznik - toto nemoze nikdy dobre fungovat.
Jednoznacne repas vlastneho turba aj s nastavenim, pripadne kupit nove turbo. Repas sa da cca za 300e, nove turbo 900e. Je to o moznostiach kazdeho.

Re: Chrastenie pri poklese otacok e91 320d

Napísané: Sobota, 4. Februára 2017, 23:53
od sipkam
Vyborne dakujem za postreh. O tom probleme stekania turba som nejaku tu hodinu hladal veci na nete a dost casto som cital, ze je to problem s tlakom (myslim ze prekrocenym) a naslednym unikom, preto to stekanie. Na aute som nudzovy rezim nespozoroval, ani stratu vykonu (pokial teda ide na plny vykon odkedy som ho kupil :lol: ale to by som postrehol) .
Kazdopadne na firmu sb-turbo v Nitre citam samu chvalu a tak sa na nich asi obratim.