Strana 1 z 3
Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 10:15
od bl4ckb0x
Zdravím,
keď som kupoval moje auto malo najazdených 140k km. Teraz ma 172k. Kupoval som ho pred tromi rokmi a vtedy regenerácia prebiehala cca každých 400km. Viem, že už aj to nebolo najlepšie, keďže som si o tom vtedy čítal. Dlhšie som to nesledoval, lebo väčšinou to si všimnem len náhodne, že regenerácia práve prebieha. Posledne som si ale všimol, že od poslednej regenerácie ubehlo len 200km. Idem to teraz sledovať či to bude znova iba po 200km. Predpokladám, že to je už dosť zlé. Viete mi niekto poradiť čo konkrétne sa s tým dá robiť, kde a koľko by to stálo? Čítal som niečo o chemickom čistení, vykuchaní či ako sa to volá. Je to dobrá voľba ísť touto cestou? Viete kde v KE a okolí by mi to vedeli spraviť? Taktiež som našiel toto:
http://www.extravyfuk.eu/doplnky/filtre ... 201047-16/ Je to dobrá cena ak by som to musel dať meniť a značka je ok? Poznáte to? Výrobca JMJ. Vďaka
Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 11:25
od PetoK
Nic ine ako orig novy DPF ti nepomoze. Ziadne taketo polske nahrady nekupuj.
Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 11:31
od bl4ckb0x
Ako to myslíš, že nič iné mi "nepomôže" ? Znamená to, že to nebude správne fungovať? Alebo aký problém to bude spôsobovať? A čo sa týka čistenia hocijakým spôsobom? Oplatí sa to? Ak je toto poľská verzia, tak originál bude stáť koľko? 600 - 700e ?
Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 12:27
od lacos31
Najprv musis zistit ci je to naozaj na konci.Na diagnostike v zyvych udajoch to krasne vidiet.JMJ je polska znacka,montujeme aj ine znacky ako origo.Viac do ss.Vycistenie je mozne,pomoze len v urcitych okolnostiach.Vykuchanie,teda odstranenie je tiez mozne,ale neodporuca sa.A este najdolezitejsia vec,treba zistit dovod zanesenia dpf.Ak chces napis mi SS.
Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 12:54
od runder
V prvom rade si skontroluj termostaty, žhaviče. V druhom rade, sa zamysli aké máš trasy na aute, ak chodíš na aute krátke trasy kúpil si si nesprávne auto a DPF ti to dá pocítiť. Odporúčam preventívne liať aditíva (tým to tiež len oddiališ), jazdiť dlhé trasy, ak máš zlý pocit chod niekam nech ti spustia vynútenú regeneráciu DPF a prebehni ho konštantnou rýchlosťou.
Ak DPF odíde, v prvom rade ho treba dať na čistenie (treba rátať s tým že nevydrží už ani z daleka to čo starý) a pojazdiť. Avšak ak sú trasy stále krátke tak to bude len otázka času. Ziadne náhrady, že ORIGO 600-700e

srandista. Ani originálny DPF filter ti už nevydrží toľko ako od výroby, pretože napríklad také vstreky už dávno niesú v takom stave ako pri novom aute, nie to ešte náhrady vydržia

Kuchaniu sa vyhni prosím

Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 13:32
od bl4ckb0x
Myslel som, že to kuchanie je nejaký spôsob čistenia. Nechcem dať dpf preč, lebo viem, že sa to nesmie legálne a ja nerád robím také veci. Počul som, že sa to dá na niečo napojiť a vypáliť. Je to to isté, ako keď sa spustí samotná regenerácia alebo toto vynútené vypálenie to vyčistí lepšie? Taktiež som zistil, že chemicky to tiež asi nepôjde len tak, lebo vraj to sa nedá len tak odmontovať, ale že to treba rozrezať či čo a potom naspäť zavariť, keď sa to vyčistí tou chémiou.
Čo sa týka trás, tak chodím do práce 36 km a väčšinu času idem minimálne 90 a časť aj po diaľnici.
Na nádrži mám nápis NO ADDITIVES! Takže aditíva nepridávam, a naftu tankujem na TAM autohof tú drahšiu naftu. Mám ale pocit, že asi to nebol dobrý nápad, lebo možno tá nafta je naprd. Keď sme mali -24 mrazy, tak mi pol minútu štartovalo auto. Nakoniec naskočilo, ale sestra na forde focus naštartovala ako nič. Oni zvyknú kupovať naftu v Rakúsku. Môže to byť aj tým? Aditíva prečisťujú motor pokiaľ ja viem, či aj dpf? A môžem pridať aditíva, keď tam je vyslovené napísané, že zákaz pridávania aditív? Nemôže to poškodiť motor?
Ja nechcem čakať kým dpf odíde, preto by som s tým radšej už teraz preventívne niečo robil. Ak sa to teraz regeneruje každých 200km, koľko to ešte reálne môže vydržať? Má to šancu vydržať ešte pár mesiacov? Napríklad do leta? Zatiaľ sa tá regenáracia spúšťa a budem odteraz dávať na to pozor, že keď zistím, že je spustené, tak sa budem snažiť ešte s tým pojazdiť. Často sa mi ale stáva, že sa mi spúšťa v meste. Ja po diaľnici zvyknem jazdiť 144kmh na tachometri, čo je cca 135 podľa gps a zistil som, že keď idem tak rýchlo, tak sa mi regenerácia nespustí. To som zistil len nedávno. Až keď spomalím, na cca 110. Možno 120.
Čo sa dá robiť s tými vstrekmi? To sa dá vymeniť? Žhaviče by som mal dať preventívne vymeniť? Koľko stojí diagnostika v BMW? Alebo vie mi niekto spraviť kvalitnú diagnostiku v KE a okolí?
Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 15:03
od madxface
1. Kuchanie je fyzicke odstranenie DPF + treba upravit RJ. Cena od 200e vyssie. Je to nelegalne a na hrane pri emisnej kontrole
2. Chemicke Cistenie ti pomoze na par tisic km, samozrejme ak mas vsetko v aute v poriadku. Cena od 300e vyssie
3. Neoriginalne DPF pomoze na par desiatok tisic km, ale vacsinou to nefunguje tak ako ma. cena od 500e vyssie
4. Originalne DPF, najlepsia volba. Cena od 1600eur vyssie
Rady:
1. diagnostika, bud v autorizovanom servise (od 100e) alebo na fore je zoznam diagnostikov, bez toho nema zmysel riesit DPF
2. kvalitna nafra (shell omw slovnaft), nemusi byt premiova, co je len aditivovana nafta. Radsej obycajnu naftu + vlastne additiva, popripade additiva vyslovene na predlzenie DPF zivotnosti, aj ked v tvojom pripade tomu uz asi nepomozes, mas to uz na hrane zivotnosti
Na zaplnenom DPF sa da jazdit, budes mat vyssiu spotrebu ale hrozi riziko poskodenia niektorych komponentov, tak sa to velmi neodporuca.
Vsetko co sa poserie, sa na bmw da vymenit :)
Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 15:41
od runder
madxface napísal:2. kvalitna nafra (shell omw slovnaft), nemusi byt premiova, co je len aditivovana nafta. Radsej obycajnu naftu + vlastne additiva, popripade additiva vyslovene na predlzenie DPF zivotnosti, aj ked v tvojom pripade tomu uz asi nepomozes, mas to uz na hrane zivotnosti
Veľmi múdra veta.
Argument, na nádrži mám NO ADDITIVES tak nebudem dávať je veľmi zlý. To leješ aj Castrol že?

Mimochodom aj olej má vplyv na DPF a potom ľudom vysvetľovať že není olej ako olej. Tieto predsudky patria 10 rokov dopredu a nie v dnešnej dobe. Vstreky čistíš jednoducho aditívami, ak je vstrek zlý dá sa repasovať alebo kúpi sa nový. Ak si zhrozený že 600-700e môže stáť DPF, radšej ti nehovorím ani koľko stojí vstrek a to máš 6. Ak by si preventívne dával aditíva, pri tejto trase čo robíš tu zaručujem že by si pri 170-180t km toto neriešil. Samozrejme že ti to motor nepoškodí, aditíva sú na všetko možné, tie na DPF sa tiež lejú do nádrže. Treba napichnuť auto na diagnostiku, teplotu si vyklikáš cez skryté menu a uvidíš že či drží teplotu. Auto si kedy mal naposledy na diagnostike? Ak auto v zime malo problém so štartovaním môžu zato aj žhaviče. Regenerácia DPF sa spúšťa len do určite teploty, pri takejto vysokej rýchlosti ti regeneráciu nikdy nespustí to máš pravdu.
Ak chceš kvalitnú diagnostiku a servis, ozvi sa do Prešova Koki teamu, venujú sa primárne BMW. Preventívne neurobíš nič, je blbosť dávať DPF von ak je ešte funkčné, každým čistením a vypaľovaním sa DPF poškodzuje na toto netreba zabúdať. Ak ti zasvieti kontrolka a auto bude mať obmedzený výkon, je to posledná výstraha dať auto do servisu. Nejazdiť s takým autom, môže to narobíť problémy.
Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 18:26
od petersamer
Na DPF potrebuješ olej low SAPS to znamená min ASH popolom . potrebuješ mát v poriadku všetky termostaty ,Hlavny termostat, egr termostat , žaviče . a nejazdiť krátke trasy

a najlepšie dávať aditiva :) presne ako píšu na fore :) chod na poriadnu diagnostiku !!
Re: Končí DPF?
Napísané: Piatok, 27. Januára 2017, 21:25
od Kortys
Jaké aditiva máš odzkoušené? Dříve jsem pravidelně používal VIF, pak jsem někde četl, že na vstřikovače super, ale zase by mohl zanášet popelem DPF. Tak jsem přestal. Občas dám čistič DPF od Liqui Moly.
Re: Končí DPF?
Napísané: Sobota, 28. Januára 2017, 18:15
od bl4ckb0x
Vďaka, za všetky rady a pripomienky. Viete mi z vlastných skúseností odporučiť aké aditíva kúpiť? Asi by som na dva tankovania dal jedno na prečistenie motora a jedno na dpf. Respektíve ak to predĺži životnosť dpf a treba, tak budem dolievať aj pri každom tankovaní. Koľko sa toho vôbec leje? Či vždy celá nádoba na jeden šup?
A prečo potom píšu na nádrží NO ADDITIVES? Ako chcete povedať, že bmw sa vyslovene snaží, aby sa ľuďom kazili auta a robia to tak okato? To sa mi nechce veriť. Dávnejšie som čítal, že pre niektoré motory proste additíva neprospievajú a keďže to tam aj mám napísané, tak som to už potom neriešil a aditíva nedával. Snažil som sa kupovať lepšiu naftu, ale možno nakoniec ani nebola taká dobrá. Neviem.

Re: Končí DPF?
Napísané: Sobota, 28. Januára 2017, 21:05
od hansm5
bl4ckb0x napísal:Vďaka, za všetky rady a pripomienky. Viete mi z vlastných skúseností odporučiť aké aditíva kúpiť? Asi by som na dva tankovania dal jedno na prečistenie motora a jedno na dpf. Respektíve ak to predĺži životnosť dpf a treba, tak budem dolievať aj pri každom tankovaní. Koľko sa toho vôbec leje? Či vždy celá nádoba na jeden šup?
A prečo potom píšu na nádrží NO ADDITIVES? Ako chcete povedať, že bmw sa vyslovene snaží, aby sa ľuďom kazili auta a robia to tak okato? To sa mi nechce veriť. Dávnejšie som čítal, že pre niektoré motory proste additíva neprospievajú a keďže to tam aj mám napísané, tak som to už potom neriešil a aditíva nedával. Snažil som sa kupovať lepšiu naftu, ale možno nakoniec ani nebola taká dobrá. Neviem.

davam na kazdou 4-5 nadrz tohle a max.spokojenost,akorat to beru v D,tam to je za rozumnejsi penize.....
https://www.red-rider.cz/red-rider/esho ... ean-375-ml
Re: Končí DPF?
Napísané: Sobota, 28. Januára 2017, 23:41
od runder
BMW odporúča
30 000km interval oleja
Castrol do motora (uznávam, v tej dobe ked to dávali na etikety Castrol mal inú úroveň)
Bez aditív
Neverím že týchto 3 vecí sa niekto drží v dnešnej dobe, aditíva spravili taký pokrok že sa čudujem naozaj ľudom ktorý ich dnes nepoužívajú. To isté aj aditivácia olejov, ktorá je každým rokom lepšia a lepšia a oleje sú kvalitnejšie. Ak chceš aditíva na DPF, 3 značky ktoré ti ja osobne odporúčam. Liqui Moly, Millers oils, Protec. Ak by si chcel blizšie info, kľudne mi napíš do správy a rovno ti vyberiem aj to najlepšie pre teba.
http://www.filtreaoleje.sk/produkty/och ... stemu-786/
Re: Končí DPF?
Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2017, 10:49
od madxface
bl4ckb0x napísal:Vďaka, za všetky rady a pripomienky. Viete mi z vlastných skúseností odporučiť aké aditíva kúpiť? Asi by som na dva tankovania dal jedno na prečistenie motora a jedno na dpf. Respektíve ak to predĺži životnosť dpf a treba, tak budem dolievať aj pri každom tankovaní. Koľko sa toho vôbec leje? Či vždy celá nádoba na jeden šup?
A prečo potom píšu na nádrží NO ADDITIVES? Ako chcete povedať, že bmw sa vyslovene snaží, aby sa ľuďom kazili auta a robia to tak okato? To sa mi nechce veriť. Dávnejšie som čítal, že pre niektoré motory proste additíva neprospievajú a keďže to tam aj mám napísané, tak som to už potom neriešil a aditíva nedával. Snažil som sa kupovať lepšiu naftu, ale možno nakoniec ani nebola taká dobrá. Neviem.

Tym, ze si tam daval "priemiovu" naftu, si tam daval additva. Ako som uz hore pisal, premiova nafta je vlastne obycajna nafta s additivami. Podla tvojej logiky by na nadrzi potom malo byt napisane aj NO PRIEMUM DIESEL. Co je vsak v tvojom pripade najhorsie, ze si tankovat
premiovu naftu na druzstevnej pumpe (TAM, jurki, atd...), nakoľko je tam vacsi predpoklad, ze sa im tolko z nej nemina ako z obycajnej nafty, co ma vplyv na kvalitativne vlastnosti motorovej nafty. Nekvalitna nafta ma destrukcne nasledky na moderne motory so vstrekovackmi
BMW sa nesnazi, aby sa nam kazili auta, aj ked sa im neda upriet, ze ziju aj zo servisu. Vychadzaj vsak z predpokladu, ze je to nemecka automobilka primarne pre nemecky trh, kde maju normalnu naftu a jazdia sa tam dlhe trasy, preto aj jazdenky od nich vyzeraju trosku inak, ako jazdenky ostatnych krajin.
BMW odporucal CASTROL ,lebo boli zazmluvneny, teraz maju kontrakt s SHELL, tak leju SHELL. BMW odporuca longlife interval 30000km, ale vela ludi to berie doslovne a menilo to v tomto chorom intervale. Je to len odporucanie, velmi milo ta privitaju a mozes menit olej kazdych 5 tisic km. Treba rovnako vychadzat z predpokladu, ze aj olej urceny pre zapadny trh ma lepsie kvalitativne vlastnosti ako olej urceny pre vychod. Nehovorim teraz o pančovanom oleji. Preto je u nas viac menej zauzivane menit olej medzi 10-15 tisic km.
Co sa tyka additiv do nafty, vela ludi leje overeny VIF letny zimny
https://aditiva.heureka.sk/vif-super-di ... tiv-zimny/Na DPF sa leje casto
https://aditiva.heureka.sk/liqui-moly-p ... -dpf-5148/Na cistenie DPF cez palivovy system
http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty,dpf-super-cleanNa fore je tu toho vela popisaneho co sa tyka additiv a DPF, tak si to prejdi a potom sa znova pytaj, ak este budes citit, ze dačo...
Re: Končí DPF?
Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2017, 11:14
od BMWlive
ja by som este doplnil to aditivovanie nafty, lebo to tu je nespravne pisane...su 3 zakladne druhy nafty na nasom trhu (odhliadnuc odkial pochadzaju alebo ako su stare, skladovane a podobne):
1. nafta uplne bez aditiv, cista z rafinerie s biozlozkami- lacne pumpy
2. klasicka nafta na OMV, Slovnaft, Shell - je aditivovana uz zakladnymi aditivami k nafte z bodu 1
3. Premiove paliva su aditivovane maximom aditiv z bodu 1..kde u niektorych pump, ta biozlozka je nahradena inou zluceninou, a tym padom tam vobec neexistuje..vid napr. OMV
Moze si to kazdy overit ak ma zaujem, ze napise na tie spolocnosti a vypyta si vypis produktu kazdeho paliva :) Kazda spolocnost mu ho musi poskytnut :)