Strana 1 z 1
Prehrievanie motora
Napísané: Sobota, 3. Decembra 2016, 20:05
od MatejG3
Ahojte borci, nenasiel som takuto temu tak ak sa mylim prehodte ma. Vsetci pisu o podchladenom motore, ktory som mal aj ja no navyse ked prisiel kopec tak mne sa motor este aj prehrieval(97-98stupnov). Myslel som ze problem vyriesia termostaty ktore som vymenil. Teplota pod 88 uz neklesa (ako povodne na diaľnici pri 140 som maval cca 65 stupňov) ale problem s prehrievanim ostal. Mam pocit ako keby auto aj stracalo vykon ale neviem ci je to tou teplotou alebo naopak ze motor nema vykon tak ho zenie do otáčok lebo trva dlhsie kym preradi a tym stupa teplota. A ked mam teplotu cez 95 stupnov a zastavim tak zacne trhat celym motorom na volnobehu. Som uz zufaly. Diagnostika neukazala ziadne závady. (330xd 170kw, M57N2)
Re: Prehrievanie motora
Napísané: Nedeľa, 4. Decembra 2016, 10:36
od Syso
Pozri vodnú pumpu a snímač teploty chladiacej kvapaliny. Vodná pumpa nemusí dobre cirkulovať a snímač môže špatne merať a posielať ďalej zlé údaje. Týmto smerom by som šiel...
Re: Prehrievanie motora
Napísané: Nedeľa, 4. Decembra 2016, 15:43
od MatejG3
Pozriem, dam vediet....resp da sa to nejak skontrolovat bez toho aby som menil diely?
Re: Prehrievanie motora
Napísané: Pondelok, 5. Decembra 2016, 08:34
od Syso
Co sa týka snímača, môžeš ho skúsiť premerať za rôznych podmienok (studená voda, teplá atď) ale hodnoty musíš niekde nájsť alebo niekto tu možno bude vedieť. Vodná pumpa je čisto technická vec. Keď ju dáš dole, hneď uvidíš (rozpadnuté lopatky, povolené lopatky na oske atď). Ale nezabudni, že ak ju už dáš dolu a nič jej nebude, musíš dať pri montáži už nové tesnenie. To staré bude s najväčšou pravdepodobnosťou na prd.
Re: Prehrievanie motora
Napísané: Pondelok, 5. Decembra 2016, 09:01
od mloker
Syso jak je možné, že bude na prd? Veď keď je ok a dá sa len pumpa dolu, tak čo sa udeje s tým tesnením?
Re: Prehrievanie motora
Napísané: Pondelok, 5. Decembra 2016, 11:33
od upir156
Asi nebude dobre doliehat a bude silná pravdepodobnosť, že bude popod cvrkat.
Re: Prehrievanie motora
Napísané: Pondelok, 5. Decembra 2016, 14:29
od Syso
Tak tak. Pokiaľ to už má nejaký ten rok a hlavne km, to tesnenie je stlačené, stvrdnuté a niekedy aj dopraskané. Často sa stane, ze niekde sa nalepí a pri demontáži roztrhne alebo natrhne.
Re: Prehrievanie motora
Napísané: Pondelok, 2. Januára 2017, 06:58
od MatejG3
Pozriem na tu vodnú pumpu, len neviem ci tam bude problém pretože niekedy ten motor krásne drží teplotu od 88 do 91-92 a niekedy začne stúpať na 96 97 tam drží (sledoval som to pri jazde suvislej) a zrazu ako keby jemnucko cuklo s autom a teplota začne klesať a ostane zase v optimálnych hodnotách. Keď zastavim na mieste v stave, že teplota je OK tak motor ide krásne, ale naopak keď zastavim v momente ze teplota je v tých vyšších hodnotách tak strašne trhá motorom na volnobehu. Dik za ďalšie rady.
Re: Prehrievanie motora
Napísané: Utorok, 3. Januára 2017, 08:44
od lulu991
pri regeneracii DPF teplota stupne aj na tych 96-97 ako opisujes, takisto koniec regeneracie indikuje to jemne cuknutie autom a teplota klesne na normalnu ako opisujes 91-92 stupnov. Jedine co do toho nesedi je to trhanie na volnobeh, ale ja tipujem, ze len pozorujes klasicku regeneraciu DPF. Takisto pocit ze mas znizeny vykon do toho uplne pasuje, pretoze pocas regeneracie je uplne ina odozva plynu co sposobuje ten pocit straty vykonu...