Strana 1 z 2
BMW e90 iDrive problem
Napísané: Piatok, 22. Júla 2016, 12:24
od 21SLAVO23
Zdravím, mám problém s iDrive v 320d DPF e90 r.v. 2005, mám malý business iDrive, a ked si dam servisne intervaly, tak tam nemám zelené OK alebo cervené X ale také žlté trojuholníky na všetkých položkách, neviem prečo to tam takto je, a ako to vyresetovať ? resp. nastaviť servisne intervaly ? je to potrebné nastavovať ? alebo je to vec čisto len kozmeticko-informačná ?
auto som kúpil pred 2/3 mesiacmi a takto to už bolo
v prilohe pridavam ilustracny obrazok, nie z môjho auta ako to vyzerá, taký zltý symbol ako je v prvom riadku mám ja všade.
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Piatok, 22. Júla 2016, 13:10
od madxface
Su to varovne ikonky, ze sa blizis ku koncu servisneho intervalu. Servisne intervaly su nastavovane manuale, a teda nemusia (ale mali by) realne zodpovedat aktualnemu stavu naplni.
Resetovat si ich mozes aj sam. Pouzi hladanie na fore. A s autom do servisu pomenit kvapaliny a skontrolovat vozidlo
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Sobota, 23. Júla 2016, 15:30
od 21SLAVO23
ale ked pozriem ze kolko KM je do konca intervalu tak tam nemam ziadne cisla iba ----- km , takze asi to niekto nejak cez diagnostiku zablokoval ? a takisto mne nejde resetovat intervaly ani ich nastavit, skusal som podla rôznych navodov na youtube, aj na malom BC medzi tacho kruzkami.
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Sobota, 23. Júla 2016, 16:14
od PetoK
Chod za niekym na orig diag...
Re: BMW e90 iDrive problem Topic is solved
Napísané: Nedeľa, 24. Júla 2016, 13:31
od airbone
Pravdepodobne niekto na tvojom aute menil budiky ktore nenakodoval, alebo v nich dojebal sw ked stacal
Km. Servisne intervaly su ulozene v budikoch, a pre zalohu este v cas.
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Sobota, 30. Júla 2016, 09:35
od 21SLAVO23
este som si vsimol zaujimavu vec, na kontrole originality malo auto iny BC a tachokruzky ako vravite ako mam teraz, poslem fotky, takisto mi nefunguje ukazovatel tempomatu na vonkajsom obluku rychlomera, ale to som sa docital ze funguje az v 6 valcoch, na teste budikov mi vyskoci hore po obluku ale v praxi sa nezapne nijako :)

Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Utorok, 2. Augusta 2016, 00:18
od airbone
Tak to si si vsimol naozaj podstatnu vec a aj objasnil odpoved na svoj problem.Je to uplne jasne. Tie budiky co mas teraz nie su z auta povodne. Tak ako som pisal.....
No a co je najpodstatnejsie - svieti na nich medzi celkovymi kilometrami a trip kilometrami taka "bodka".
To je manipulacny bod - svieti ak VIN v budikoch sa nezhoduje s VIN v CAS, resp zvysku auta. Jednoducho niekto LOW budiky vybral, hodil tam tieto HIGH a neprekodoval, nepreprogramoval ich...... Zato nefunguju ani servisne intervaly, lebo tie su ulozene v budikoch, a CAS, ale ak medzi nimi nie je sulad, tak sa to vsetko takto pohubi.
Do tych druhych budikov potrebujes prepisat VIN a napokon ich aj nakodovat vo vozidle. Potom by malo vsetko fungovat ako ma. Funkcia ukazovatela tempomatu je vsak otazna, u E90 je to naozaj chaos kedy to ma fungovat a kedy nie. Ale mohol by fungovat po spravnom nakodovani....
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Utorok, 2. Augusta 2016, 23:04
od 21SLAVO23
airbone napísal:Tak to si si vsimol naozaj podstatnu vec a aj objasnil odpoved na svoj problem.Je to uplne jasne. Tie budiky co mas teraz nie su z auta povodne. Tak ako som pisal.....
No a co je najpodstatnejsie - svieti na nich medzi celkovymi kilometrami a trip kilometrami taka "bodka".
To je manipulacny bod - svieti ak VIN v budikoch sa nezhoduje s VIN v CAS, resp zvysku auta. Jednoducho niekto LOW budiky vybral, hodil tam tieto HIGH a neprekodoval, nepreprogramoval ich...... Zato nefunguju ani servisne intervaly, lebo tie su ulozene v budikoch, a CAS, ale ak medzi nimi nie je sulad, tak sa to vsetko takto pohubi.
Do tych druhych budikov potrebujes prepisat VIN a napokon ich aj nakodovat vo vozidle. Potom by malo vsetko fungovat ako ma. Funkcia ukazovatela tempomatu je vsak otazna, u E90 je to naozaj chaos kedy to ma fungovat a kedy nie. Ale mohol by fungovat po spravnom nakodovani....
takze mam vyhladat nejakeho profika s diagnostikou a on dokaze cez nu vsetko spravit a dat na správny režim a prepisat VIN+ ostatne veci co nesedia ? :)
este jedna otazka ak su napriklad stocene kilometre, resp. pôvodne auto ma dajme tomu 300 000 a teraz tento budik ukazuje 239 000, tak sa to dá niekde cez diagnostiku zistit ? :) zatial dik za objasnenie :)
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Utorok, 2. Augusta 2016, 23:17
od airbone
Cez diagnostiku sa tieto veci prepisat nedaju, budiky sa musia vybrat, rozobrat, musi sa z nich vybrat chip, precitat, naprogramovat novy a ten zasa dovnutra. Vsetko poskladat a az potom je mozne budiky nakodovat/prisposobit cez diagnostiku k autu.
Samozrejme to viem spravit aj ja, ale som s casom na tom teraz po dovolenke absolutne biedne.
Kilometre ak su stocene, su stocene aj v budikoch aj v CAS, pretoze tieto dve jednotky si pocet km synchronizuju a navzajom sa prepisu ak su v jednej jednotke vyssie km.
ak stocis kilometre na budikoch a v CAS nie, hned ked sa tam budiky daju, kilometre si vezmu zasa povodne z CAS a naopak. Takze ak to niekto stacal, musel v oboch jednotkach. Kilometre su ulozene aj v niektorych inych jednotkach v aute, takze mozno sa odnekial vycitat este daju, ale takymto sarlatanstvom a touto problematikou sa asi nikto nezaobera, lebo aj keby v niektorej jednotke bol iny udaj, nema to ziadnu relevantnu vypovednu hodnotu....
Takze radsej sa nato uplne vykasli.
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Štvrtok, 4. Augusta 2016, 09:36
od 21SLAVO23
aha, a este jedna otázka na to co si mi uz asi aj napisal vyssie ( uz vyzniem jak uplny popleta

) ze mal som tam stary budik dajme tomu z 300 000km, ked tam typek dal novy budik z dajme tomu 200 000km, tak kilometre ostali podla nového budíka, alebo sa nastavili podla jednotky CAS na tých 300 000km ? ako az tak silne neriesim tie km, aj tak sa mi to zdá málo r.v. 2005 a malo 228 000km, len kvoli DPFku zistujem, lebo neviem kedy cakat jeho cas konca

uz mam 238 000km a zatial vsetko funguje a pravdepodobne bude pôvodný, zatial s ním nemám ziadne tazkosti ani neviem ze ho mám, iba raz sa mi trosku zaniesol co som cítil na výkone, ale to som spravil 4 dni po sebe kratsie jazdy v meste, ale jedna 15 minutova jazda na dialnici v 2700 otackach a auto fičalo ako ma. inak nerozumiem preco si tam dakto daval dpfko ked ten motor M47 splnal euro 4 aj bez neho

Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Štvrtok, 4. Augusta 2016, 09:39
od PetoK
M47 bez DPF je EU3.
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Štvrtok, 4. Augusta 2016, 09:42
od 21SLAVO23
nie je, aj E46 z roku 2004/2005 splnaju euro 4 a nemaju DPF, nie ? a takisto aj e90 M47 maju euro 4 bez dpf. ak sa mýlim opravte ma.
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Štvrtok, 4. Augusta 2016, 16:09
od kubajz79
no tvl,takové auto bych prodejci omlátil o hlavu a ještě na něj podal trestní oznámení.udivuje mne,že si to vůbec takhle koupil...
každopádně bych zajel za někým,kdo má origo diagnostiku a ví co dělá,ať projde i ostatní jednotky.pokud to stočil nějaký kokot a nebo řešil nájezd výměnou přístrojovky bude možné skutečné kilometry dohledat.pak mne napadá ještě klíč.z něj by v autorizaku kilometry taky mohli vyčíst.pokud ti prodejce nedal jen jeden,který byl nepoužívaný...
ve většině případů byly 320d dělníci s ročním nájezdem kolem 50k.příjde mi,že je malá pravděpodobnost takového nájezdu u deset let starého auta.takže výměna přístrojovky je přinejmenším podezřelá.
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Štvrtok, 4. Augusta 2016, 22:52
od 21SLAVO23
ako uz tie kilaky vobec neriesim, 4 rocne auta maju nabehane 200 tisic km. a mám 2 klíče,nepoznal som také detaily ako je bodka medzi kilometrami, a ine podrobnosti ktore som zistil az užívaním auta, ale hlavne som s mechanikom pozeral technický stav vozidla ktorý je dobrý od bŕzd, podvozok, a takisto aj motoricky, a do auta som zatial menil iba olej s filtrami + angel eyes sa mi vypálili + to je vsetko, nemam s autom ziadny problem, okrem kozmetických detailov na exteriéri. tak uvidíme kolko ma povozí z úsmevom na tvári zatial si ho 100% užívam a sedí aj ide perfektne.
Re: BMW e90 iDrive problem
Napísané: Piatok, 5. Augusta 2016, 08:15
od j.slavko
len aby si to nezakrikol. Kilometre riesit myslim ze je uz dost neskoro, uz s tym clovek aj tak nic neurobi.