Strana 1 z 3
BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Štvrtok, 18. Februára 2016, 10:29
od lacubamadre
Zdravím
Chcel by som sa opýtať či tu má niekto skúsenosť s motorom N47, 2.0D 130kW. Viem, že tam bývajú problémy s rozvodmi, ale počul som, že tieto motory môžu rôzne, t.j. s rôznym nájazdom km, proste prasknúť a motor je na vyhodenie,....
Stalo sa to už niekomu z Vás a ak áno s akým nájazdom a ak nie tak prosím napíšte či ste s ním spokojní a pod. Lebo samozrejme to, že sa to občas stane neznamená, že všetky sú zlé,...
Čo je na tom pravdy??
Ďakujem
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Štvrtok, 18. Februára 2016, 12:14
od TT-SIMIK
Praskaju.......mal som pri 100tis aj pri 200tis.....tento motor by som bral iba ak by bol novy....lebo tolko much čo ma,tak to je katastrofa:
blok praskajuci
rozvody trhajúce
čerpadlo vstrekovacie
sanie klapky motorček K.O. a motor karbonuje a vela ludí ani o tom nevie....
zatial ma nič viac nenapada...
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Štvrtok, 18. Februára 2016, 13:26
od lacubamadre
Takže ti praskol pri 100k a potom si ho vymenil za nový a ten praskol po ďalších 100? alebo už pri 200k?
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Štvrtok, 18. Februára 2016, 13:47
od badbat329
Simik sa venuje profesionalne opravam BMW a tym chcel len povedat ze mal pripad prasknutia bloku pri 100k ale aj pri 200k.
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Štvrtok, 18. Februára 2016, 14:31
od lacubamadre
aha ďakujem som myslel že má "vlastné" skúsenosti ako používatel. Je to predsa len iné ako mechanik lebo sa stým stretáva a najmä s poruchami preto je trochu profesionálne deformovaný :) ale v dobrom myslím, lebo toto isté mi povedal chalan ktorý sa tiež zaoberá obhliadkami a servismi BMW ale chcel by som vedieť názor nejakého konkrétneho užívatela 320d.
Ale samozrejme ďakujem za odpoveď.
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Štvrtok, 18. Februára 2016, 16:28
od badbat329
moja N47 ma 250tkm a blok este drzi, ale retaz som uz menil a aj generalku koli nasatej klapke ma uz dievca za sebou.
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Štvrtok, 18. Februára 2016, 18:30
od TT-SIMIK
badbat329 napísal:Simik sa venuje profesionalne opravam BMW a tym chcel len povedat ze mal pripad prasknutia bloku pri 100k ale aj pri 200k.
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Piatok, 19. Februára 2016, 08:30
od madxface
milion krat riesena tema, len inak polozena otazka.
Jazdene vozidlo s N47 do 2011/12 je auto pre dobrodruhov alebo pre tych co chcu mat trocha vzrusa v zivote, resp. motyliky v brusku pri kazdej jazde, kedy to jebne (nemyslim noziky, ale tie pred prvou trtkackou)
Tu mas litanie na citanie:
technicke-okienko/zvolavacka-n47-2-0l-motory-vymena-rozvodov-t98686.htmlbmw3-e90-e91-e92-e93/hlasny-chod-motora-t60203.htmlhttp://www.auto.cz/bazar-top-pet-nejhor ... =2-BMW-N47
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Piatok, 19. Februára 2016, 08:49
od TT-SIMIK
Sam basnik z mnichova by to nenapisal lepsie:-)))))
Tie motyliky som mal aj ja,len skoda ze ta prva trtkacka trvala tak kratko.....
madxface napísal:
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Nedeľa, 21. Februára 2016, 15:35
od Michaell_1
Cawko vlastnim n47 mam 1.8d 105kw a stym aj jeho vsetky nedostatky, rozvodovu retaz som menil pri 155 000km cca 900e hore komínom... teraz mam 175 000 a rozmyslam nad vymenou (preventívnou) vstrek. cerpadla kedze ma chybu pri ktorej sa mozu z neho uvolnovat piliny ale aj nemusia a este je tu moznost ze moze jebnut blok ale aj nemusi... ked si to spocitame preventivne opravy vymeny 900e retaz 600-800e cerpadlo ak sa mylim opravte ma? Ked jebne retaz cca 3500-4000e novy polomotor to iste aj pri bloku. ked jebne cerpadlo 3000-3500e za vstrekovaciu sustavu myslim tym nadrz vedenia cerpadlo rail vstreky... Takze ked kupis auto s n47 roky 2007-2009 su najdojebanejsie odporucam mat cca 4000e vzdy na ucte ako rezervu

pri cene auta 8000-10 000e je to takmer polovica auta... Moja rada pre teba KUP SI RADSEJ 2.5D 140KW alebo 3.0D 170kw tak by som to spravil ja teraz....
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Pondelok, 22. Februára 2016, 00:55
od airbone
Michaell_1 napísal:Cawko vlastnim n47 mam 1.8d 105kw a stym aj jeho vsetky nedostatky, rozvodovu retaz som menil pri 155 000km cca 900e hore komínom... teraz mam 175 000 a rozmyslam nad vymenou (preventívnou) vstrek. cerpadla kedze ma chybu pri ktorej sa mozu z neho uvolnovat piliny ale aj nemusia a este je tu moznost ze moze jebnut blok ale aj nemusi... ked si to spocitame preventivne opravy vymeny 900e retaz 600-800e cerpadlo ak sa mylim opravte ma? Ked jebne retaz cca 3500-4000e novy polomotor to iste aj pri bloku. ked jebne cerpadlo 3000-3500e za vstrekovaciu sustavu myslim tym nadrz vedenia cerpadlo rail vstreky... Takze ked kupis auto s n47 roky 2007-2009 su najdojebanejsie odporucam mat cca 4000e vzdy na ucte ako rezervu

pri cene auta 8000-10 000e je to takmer polovica auta... Moja rada pre teba KUP SI RADSEJ 2.5D 140KW alebo 3.0D 170kw tak by som to spravil ja teraz....
s tymi 3.0D by som si nebol az taky isty.... Popozeraj trochu blizsie tu na fore alebo na cz fore a zistis, ze tam tiez potrebujes tych 4-5 tisic mat pre istotu v zalohe, ale radsej aj viac. Ziadna rarita ked na tom motore prdne retaz, kludne aj pri 120tkm. Dovodom je vacsinou genialne olejove cerpadlo, ktora sa jednoducho zadrie.....
Co sa tyka tych cerpadiel co uvadzas, to bola len niektora konkretna seria pokial viem, rozpraval som o tom uz davnejsie s dlhorocnym mechanikom z nemeckeho BMW.
Jednoducho k tomu doslo tak, ze bosch si nechal tie cerpadla vyrabat v turecku, a turci tam proste nieco dojebkali :)
a myslm ze by sme mohli dost hovorit o roznych inych modeloch a motorizaciach, ze je stale pri tychto autach dobre mat "patku v rezerve"
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Pondelok, 22. Februára 2016, 13:13
od DarkBeast
airbone napísal:
s tymi 3.0D by som si nebol az taky isty.... Popozeraj trochu blizsie tu na fore alebo na cz fore a zistis, ze tam tiez potrebujes tych 4-5 tisic mat pre istotu v zalohe, ale radsej aj viac. Ziadna rarita ked na tom motore prdne retaz, kludne aj pri 120tkm. Dovodom je vacsinou genialne olejove cerpadlo, ktora sa jednoducho zadrie.....
Co sa tyka tych cerpadiel co uvadzas, to bola len niektora konkretna seria pokial viem, rozpraval som o tom uz davnejsie s dlhorocnym mechanikom z nemeckeho BMW.
Jednoducho k tomu doslo tak, ze bosch si nechal tie cerpadla vyrabat v turecku, a turci tam proste nieco dojebkali :)
a myslm ze by sme mohli dost hovorit o roznych inych modeloch a motorizaciach, ze je stale pri tychto autach dobre mat "patku v rezerve"
osobne mam tiez N47 ako samozrejme nemam okolo toho 100percentne dobry pocit, ale myslim si, že sa tento problem trošku nafukuje a zbytočne straši. Len tak pre zaujimavost vie skutočne niekto kolko aut z toho velkeho počtu vyrobenych N47 malo realne tento problem? snad sa nebavime o nejakych vysokych percentach, či?

lebo niekedy je to tu prezentovane akoby muselo mať tento problem každe jedno auto s tymto motorom a ja mam pocit, že to zakonite neznamena, že ked kupim N47 tak mi odide motor ...
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Pondelok, 22. Februára 2016, 13:25
od lacubamadre
Presne toto ma tiež napadlo a snažil som sa to vyhladať, ale márne ja mám tiež N47 a vedel som o tomto probléme a váhal som či to auto kúpiť ale tiež mám pocit, že každé bmw s motorom N47 nemôže predsa roztrhnúť,... A len dúfam že sa mi to nestane. A samozrejme som rád aj za názor mechanika, viď. príspevok vyššie, ale on sa na to predsa pozerá inými očami kedže sa s opravami stretáva denne. Inak mám 150 000km natočených a o auto bolo starané a kedže ho mám aj ja ako rodinné tak s ním nepretekám predsalen je to diesel. Dúfam, že ak sa oň budem starať a neprepínať motor tak na ňom nabehám pár tisíc km,...
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Pondelok, 22. Februára 2016, 13:34
od madxface
DarkBeast napísal:osobne mam tiez N47 ako samozrejme nemam okolo toho 100percentne dobry pocit, ale myslim si, že sa tento problem trošku nafukuje a zbytočne straši. Len tak pre zaujimavost vie skutočne niekto kolko aut z toho velkeho počtu vyrobenych N47 malo realne tento problem? snad sa nebavime o nejakych vysokych percentach, či?

lebo niekedy je to tu prezentovane akoby muselo mať tento problem každe jedno auto s tymto motorom a ja mam pocit, že to zakonite neznamena, že ked kupim N47 tak mi odide motor ...
Sformulujem to inak. N47 je vyborny motor na vykon/spotrebu/emisie, ale napicu skontruovany. Kazdy jeden ma problem s rozvodmi, rozdiel je len v pocte najazdenych kilometrov, kedy material povoli a problem sa prejavi. Z toho dovodu bola v celej EU Technicka akcia na bezplatnu vymenu rozvodovej retaze vsetkych motorov N47D20O0, N47D20A, N47D20O1, popripade iba napinaku (
technicke-okienko/zvolavacka-n47-2-0l-motory-vymena-rozvodov-t98686.html), aj ked oficialne sa BMW nikdy nepriznalo k vyrobnej chybe.
http://www.auto.cz/bazar-top-pet-nejhor ... =2-BMW-N47Musis brat do uvahy, ze bmw malo vzdy politiku bezudrzbovej rozvodovej retaze, teda najazd aspon 500.000km a ak si aj menil, bolo to jednoduche, kedze retaz bola vpredu. na N47 je retaz vzadu, jebacka ako cez rifle.
Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok
Napísané: Pondelok, 22. Februára 2016, 13:38
od lacubamadre
Naštastie reťaz už mám menenú za silnejšiu,... Bola menemá minulý rok na zvolávačke.