Strana 1 z 3
325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Sobota, 4. Októbra 2014, 20:08
od Kortys
Kolísá volnoběh(M54,2,5l), nejvíce při částečně prohřátém motoru ale i při provozní teplotě ,ale méně. Nedělá to ale vždy a při kolísání pomůže prošlápnot plyn třeba na 3000ot a pak se to ustálí. Za studena to nedělá. Vyměněn separátor oleje, trubky OK, vyčištěn volnoběžný ventil, zkontrolovány hadice sání , nové svíčky i všechny filtry.
INPA vypisuje tuto závadu, po smazání a projížďce opět vyskočí:
190 Lambda probe heating downstrem sensor 1
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
N_32 2752 rpm
MAF 185 mg/stk
VLS_DOWN_1 0.67 V
R_MV_LS_DIAG_DOWN_1 2827 Ohm
aufgetreten vor (rel.BZ) 1.20 h
188 Lambda probe heating upstrem sensor 1
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
N_32 2464 rpm
MAF 119 mg/stk
VLS_DOWN_1 0.20 V
R_MV_LS_DIAG_DOWN_1 2313 Ohm
aufgetreten vor (rel.BZ) 0.20 h
Dík za rady.
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Nedeľa, 5. Októbra 2014, 18:43
od jararak
no to co ti tam vyhodilo su lambda sondy ale zeby oni boli na vine
skus pozriet ako vyzeraju sviecky a cievky, ci nieje niektora prilis spalena alebo pod. vycisti hlavne prve 2, tie budu este asi od oleja a po par km skontroluj, ako vyzeraju, ci ozaj ten separator za nieco stoji, posledny rok som pocul minimalne o 3-4 nefunkcnych separatoroch ktore boli menene.
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Nedeľa, 5. Októbra 2014, 18:53
od Kortys
Dělalo to úplně stejně i před výměnou a ten byl beztak dobrý. Svíčky jsou nové NGK, ale na tu elektriku to nevypadá, za jízdy to nic nedělá. Studený motor vždy OK, skoro bych to viděl na ty lambdy, ale merad bych je měnil zbytečně.
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 11:33
od dymone
Riesim nieco podobne. Robi mi to viac menej iba ked je v zatazi a potom prichadzam niekde na stopku a vytlacim spojku aj brzdu .. tak mi to zakolise medzi 500-1000 otackami .. nie stale.
Moznych pricin moze byt velmi vela. Najcastejsie to byva ale falosnym vzduchom.
-Zacal by som vecami, co nestoja vela a vies si ich spravit aj sam. Tj precistit volnobezny ventil aj skrtiacu klapku a rovno uz vymenit aj ich tesnenia. Precistit rovno aj konektory k nim. Dokladne (ale fakt dokladne) prekontrolovat vsetky hadice, pretoze vacsinou na prvy pohlad vyzera ze je vsetko ok, ale casto byva dierka skoro neviditelna. Pri zmontovani davat fakt pozor na spravne nasadenie hadic.
-Dalsia vec je, skusit odpojit vahu vzduchu, ci sa zmeni to chovanie.
-Prekonroluj regulaciu tlaku paliva co mas pri pal. filtry.
-Urcite by som dal updatnut ECU na najnovsiu moznu verziu (dokazes to spravit aj sam, napriklad cez kabik od uzivatela ice.blade)
-Lambda sondy moze toto sposobovat tak tiez, idealne by bolo si s niekym prehodit lambdy, aby si zbytocne nekupoval hned nove
-Chybne mozu byt aj cidla polohy vaciek a kluky
- a rozhodne by som odporucal rovno pretesnit VANOS (ak uz nemas pretesneny)
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 11:41
od dymone
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 12:26
od ptz
skontroluj DISA klapku.. moja bola pri 180 000 km uplne na kasu a volnobeh bol nepravidelny
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 12:45
od Kortys
ptz napísal:skontroluj DISA klapku.. moja bola pri 180 000 km uplne na kasu a volnobeh bol nepravidelny
Ta je v pořádku.
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 13:45
od Kortys
Ještě bych potřeboval vyloučit čidlo teploty z chladiče, nevíte kolik má mít odpor při cca 90st? Mohlo by to způsobovat? Diagnostika Autocom mi ukazuje teplotu -48st, ale nevím jestli to měří správně, zkoušel jsem tam pevný odpor 500ohm a 1k a stále -48st. Čidlo mělo při 90st cca 250ohm. Asi bude ale dobré, jenom ta diag. ukazuje blbost?
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 14:15
od mato_to
Riesim podobny problem na 328i (M52). Vymeneny separator, hadice, skontrolovane vsetky hadice (dokladne), precistena skrtiaca, disa, volnobezny ventil... co som sa docital moze to robit vela veci (aj lambdy pred katom), ja ako prve idem vyskusat prehodit funkcnu vahu vzduchu, resetnut adaptivne hodnoty, pojazdit a uvidim ci sa nieco zmeni (ked mam odpojenu vahu tak ziadne kolisanie a spotreba/vykon podla mna nezmenene ako so zapojenou

).
Aj ked teda mne na rozdiel od teba diagnostika neukazuje ziadnu zavadu

Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 21:07
od Kortys
dymone napísal:Riesim nieco podobne. Robi mi to viac menej iba ked je v zatazi a potom prichadzam niekde na stopku a vytlacim spojku aj brzdu .. tak mi to zakolise medzi 500-1000 otackami .. nie stale.
Moznych pricin moze byt velmi vela. Najcastejsie to byva ale falosnym vzduchom.
-Zacal by som vecami, co nestoja vela a vies si ich spravit aj sam. Tj precistit volnobezny ventil aj skrtiacu klapku a rovno uz vymenit aj ich tesnenia. Precistit rovno aj konektory k nim. Dokladne (ale fakt dokladne) prekontrolovat vsetky hadice, pretoze vacsinou na prvy pohlad vyzera ze je vsetko ok, ale casto byva dierka skoro neviditelna. Pri zmontovani davat fakt pozor na spravne nasadenie hadic.
-Dalsia vec je, skusit odpojit vahu vzduchu, ci sa zmeni to chovanie.
-Prekonroluj regulaciu tlaku paliva co mas pri pal. filtry.
-Urcite by som dal updatnut ECU na najnovsiu moznu verziu (dokazes to spravit aj sam, napriklad cez kabik od uzivatela ice.blade)
-Lambda sondy moze toto sposobovat tak tiez, idealne by bolo si s niekym prehodit lambdy, aby si zbytocne nekupoval hned nove
-Chybne mozu byt aj cidla polohy vaciek a kluky
- a rozhodne by som odporucal rovno pretesnit VANOS (ak uz nemas pretesneny)
Škrtici klapka i volnoběžný ventil vyčištěn, konektory také, hadice OK, palivem to nebude, dělá mi to i na LPG. Váhu zkusím, ale na volnoběh prý nemá moc vliv. Čidla vaček a repase Vanosu dělal nedávno předchozí majitel. Chtělo by to zkusit ty Lambdy třeba jenom prohodit mezi sebou, je problém je povolit ? Ještě co to čidlo teploty dole ma výstupu z chladiče, nemohlo by to dělat? Diag Autocom mi hlásí - 48st. Ale ani pri pevném odporu se mi teplota nezměnila, asi to špatně vyhodnocuje diagnostika.
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Utorok, 7. Októbra 2014, 11:29
od miki012
Tento problem mam aj ja:( robi mi to aj na benzin aj na lpg.ale sranda je ze nie vzdy to robi.Separator vymeneny vanos spraveny ventile precistene...mne to na lpg aj za kazdy trhalo ale simon mi vymenil nejaky snimac vyfukovych plynov a prestalo to.uz mi any auto za kazdy neskapina.spotrebu mam okolo 10.5 lpg ale to kolisanie tam je stale tak nevim kde je chyba:(
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Utorok, 7. Októbra 2014, 12:18
od Kortys
Dnes jsem koukal na lambdy osciloskopem a ta na prvních třech válcích má plochý průběh oproti té druhé, což sedí s diagnostikou. Jakou doporučujete značku, asi Bosch, že? Orig. číslo je: 11781742050
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Utorok, 7. Októbra 2014, 14:49
od dymone
Urcite Bosch
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Štvrtok, 25. Decembra 2014, 20:10
od Kortys
mato_to napísal:Riesim podobny problem na 328i (M52). Vymeneny separator, hadice, skontrolovane vsetky hadice (dokladne), precistena skrtiaca, disa, volnobezny ventil... co som sa docital moze to robit vela veci (aj lambdy pred katom), ja ako prve idem vyskusat prehodit funkcnu vahu vzduchu, resetnut adaptivne hodnoty, pojazdit a uvidim ci sa nieco zmeni (ked mam odpojenu vahu tak ziadne kolisanie a spotreba/vykon podla mna nezmenene ako so zapojenou

).
Aj ked teda mne na rozdiel od teba diagnostika neukazuje ziadnu zavadu

Přišel jsi na něco, já stále ne. S odpojenou váhou to jede hůř snad ani nekolísá, ale dle diag. bych řekl že je v pořádku, napětí se na ní krásně mění se změnou otáček. Při kolísání to napětí také kolísá, ale to je asi správně, protože se mění průtok vzduchu. Ještě jsem nekoukal na lambdy za katem osciloskopem, (neměl jsem tolik času a nenašel kde končí jejich konektory, zda jsou vůbec přístupné z vrchu) dle diag. jsou ale OK. Už mě nic nenapadá.
Re: 325i M54 kolísání volnoběhu
Napísané: Piatok, 26. Decembra 2014, 11:47
od mato_to
Ahoj, vymenil som vahu vzduchu a problem sa na 95% vyriesil... ale stalo mi to este niekedy blbne, aj otacky po vyradeni, aj pri pohynani/cuvani poskacu otacky (ale nie vzdy!, je to vyrazne lepsie ako predtym) . Idem po Novom roku kupit nove Bosch lambdy pred katom, resetnem adaptivne, pojazdim, ak sa to nezlepsi behnem na diagnostiku. Posledna indicia bola vaha vzduchu, aj ta vymenena (aj ked na inom aute to nerobilo) ma uz predsa len svoj vek, najlepsie by bolo kupit novu origo Siemens, mozno aj k tomu pride, uvidim...