Strana 1 z 1

323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Streda, 3. Septembra 2014, 17:08
od kohy5000
Ahojte, mám E46 323i a auto bylo v servisu, s tím, že mi něco klepe na předku motoru. Naštěstí to byla vodní pumpa, nechal jsem si rovnou přetěsnit vanos a koupil lambda sondu, která podle BMW servisu zapříčinila kolísání těch otáček. Jenže posranci z BMW servisu diagnostikovali špatně a já koupil lambdu zbytečně. Nechával jsem tedy auto po doporučení u jednoho šikovného mechanika, který mi teda, jak už jsem říkal měnil vodní pumpu, přetěsnil vanos a vyměnil lambda sondu, i když řekl, že lambda je v pořádku podle jeho diagnostiky. Takže auto teď jede samozřejmě o hodně lépe díky přetěsnění vanosu, ale otáčky padají při zahřátem motoru pořád např. když se couvá, tak to má tendenci chcípnout a lítají otáčky jak divý. Ale vážně jen při couvání nebo když se vyřadí a přidá se trochu plynu tak to kolísá. Jenže jsem to zjistil, až po druhým dnu od vyzvednutí od mechanika, takže jsem mu volal a má čas až za 14 dní, když jsem mu do telefonu říkal, že jsem mu zapomněl říct, že se na mým autě měnil olejový separátor i s hadicema, tak se divil a řekl, že to může dělat separátor. Třeba nedocvaklá hadice. Prosím vás setkal jste s tím někdo? Může to dělat jen třeba nějaká drobnost? (Dírka v sání?). Díky za rady. Nikdy ty otáčky nekolísaly, fakt se to objevilo až po výměně toho separátoru. :(

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Štvrtok, 4. Septembra 2014, 06:31
od mato_to
Ten separator si menil aj s hadicami? Ak nie, mohlo sa stat ze ti vymenili separator ale nejaka starsia hadicka praskla/urvala sa a to ti sposobuje kolisanie otacok. Inak ja mam ten isty problem, riesim to uz dost dlho ale zatial som nevyriesil :( mam vymemeny separator s hadicami, skontrolovane vsetky hadice a precisteny volnobezny ventil, skrtiacu klapku a vahu vzduchu :?

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Štvrtok, 4. Septembra 2014, 10:22
od kohy5000
mato_to : Taky ti to kolísá za tepla, když couváš? Já vyměnil olejový separátor taky se všemi hadicemi + jsem pročistil volnoběžnej ventil. Měl jsi to u nějakýho mechanika už? Jak to budeš řešit?

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Štvrtok, 4. Septembra 2014, 12:25
od mato_to
Kolise mi to iba ked je teply motor, robi to pri pohynani na parkovisku (zaradena jednotka alebo spiatocka), alebo ked idem plynulou jazdou a vyradim resp. stlacim spojku, vtedy sa dokonca niekedy stane ze motor zdochne.

Chystam sa este raz poriadne skontrolovat hadice a volnobezny ventil a ked nepomoze tak sa objednat k Simikovi na diagnostiku, lebo tu v okoli to ziadny mechanik nedokaze odhalit :)

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Sobota, 6. Septembra 2014, 12:21
od kohy5000
Ještě jsem si všimnul, že když třeba vyřadím anebo když zastavím, tak ručička, která ukazuje na tachometru spotřebu paliva neklesne vůbec na nulu, ale až po nějaký chvíli. Prostě třeba zastavím a ukazuje to ještě třeba 4 vteřiny spotřebu přes 10l a pak klesne. Nevíte, čím to může být? Může na to mít vliv třeba nějaká dírka v sání? Díky

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Sobota, 13. Septembra 2014, 08:08
od Kortys
To mi dělá také, asi normální jev.

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Sobota, 13. Septembra 2014, 11:36
od paca
tou nedocvakou hadičkou u separátoru by to mohlo být, nebo dírka v gumovém koleni od sání, chce to projít :wink:

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Sobota, 13. Septembra 2014, 13:01
od Driver67
paca napísal:
tou nedocvakou hadičkou u separátoru by to mohlo být, nebo dírka v gumovém koleni od sání, chce to projít :wink:


Presne toto sa stalo mne. Ale za studena kolisali otacky. Na 528i

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Sobota, 23. Decembra 2017, 20:14
od Zildo
Mam 330i a aj bratranec ma tuto motorizaciu a vcera som zistil, ze mame tet isty problem. Ide o kolisanie otacok. Jemu to za tepla na volnobehu pri pridany plynu zakolise tak ze mu zhasne motor. Mne kolisu otacky hlavne pri cuvany a rozbehu. Obaja si pripadame ako novacikovia z autoskoli :D Podarilo sa to vyriesit niekomu?

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Pondelok, 25. Decembra 2017, 17:49
od Flasho
Pokojne ak niekedy budes mat cestu do BA, vieme sa ti nato pozriet, skontrolovat podtlakovy/vakuovy system a veci okolo toho ;)

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Pondelok, 25. Decembra 2017, 19:21
od starynovy
S tymto kolisanim je tu niekde vlakno tak na 15 stran bez vysledku, vela stastia prajem. :D

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Pondelok, 25. Decembra 2017, 21:45
od Bojsi5
jo, je to príbeh od mato_to :D a nepodarilo sa mu to vyriešiť, aj keď to vraj dosť zlepšil, ale neodstránil :D ja mám s tým problém tiež, takže ak na niečo prídeš, daj vedieť :D

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Pondelok, 25. Decembra 2017, 23:39
od janest
K tým " posrancom z BMW servisu " ... akí sú, takí sú, ale aspoň im natrepali do hlavy, že Lambda nevydrží večne a má stanovenú životnosť, čo je cca 160 000 km. Sviečky tiež meníš a nedivíš sa tomu , tak prečo si myslíš kohy5000, že sondy sú doživotné ??? Nuž a pokiaľ sa mení tá pred katalyzátorom mení sa zároveň a tá za ním. V tvojom prípade 2 x 2.
Zároveň by si sa mal aj presvedčiť aký máš protitlak vo výfukovom potrubí lebo aj katalyzátor je vec dočasná podobne ako filter vzduchu. Mal by byť menší ako 0,5 atm. A keď tvoj mechanik vidí nejaké zelené číslo na dispeji neznamená to, že je sonda v poriadku ale že jej napätie je v povolenej tolerancií. Pretože tá "vec" musí spĺňať ešte ďalšie podmienky ako napríklad rýchlosť prepínania stavu pre svoju správnu funkčnosť ale toto na displeji nikdy neuvidíš. To najskôr musíš vidieť ako to má byť právne a potom posúdiť ako ďaleko od toho stavu je ten tvoj. Nuž a zrovna pre tento systém je dôležité ako pracuje tá zadná ktorá je za katalyzátorom alebo tzv. monitorovacia a hlavne akú sínusovku kreslí ( v rozsahu od-do) a či je to nad alebo pod 0,45 V. Ale samozrejme tvoj stav môže spôsobovať čokoľvek od prasknutej hadičky, cez zanesený olejový kanálik až po chybu v RJ. Väčšinou o svojich autách vieme viac z ich histórie ako o vlastných manželkách ale .... , aj medzi mníškami nájdeš kurwu ! Veľa šťastia.
A nie je od veci pozrieť či funguje ich vyhrievanie, lebo ti vydržia podstatne kratšiu dobu ( v násobkoch cca 3-5 )

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Sobota, 23. Marca 2019, 17:25
od RogiRacnelap
Zdravim mam rovnaky problem tiez mi po zohriati motora zacnu na volnobehu kolisat otacky pripadne ked zosliapnem pedal tak sa to najprv ako keby zadusi a potom zacnu otacky stupat pripadne to vie aj zdochnut ked je ten pokles velky. Tiez som si vsimol ze ked sa vyskytne tento problem tak auto aj slabsie taha. Ale nerobi to vzdy niekedy ide vsetko v pohode. Vyriesili ste to niekto uz ? (Mam 323Ci)

Re: 323i E46 kolísání otáček za tepla

Napísané: Utorok, 26. Marca 2019, 00:11
od GT323
Mne to robilo pri volnobehu, pri rozjazdu a ešte vtedy keď som pohyboval len velmi pomaličky. Potom som videl ako niekto natočil video pedál plynu vs. volnobežný ventil. Ten ventil pracuje 20x viac ako škrtiaca klapka. Okrem hrubého zošlapnutia plynového pedálu všetko rieši volnobežný ventil. Škr. klapka je prakticky nečinný alebo ,,zabetonovaný,, v jednej polohe po 90 percent času - pracuje skor len pri velmi agilnej jazde.