Strana 1 z 1

Kolisajuce otacky E46 325i - SW problem?

Napísané: Sobota, 3. Mája 2014, 12:18
od Snowman000
Zdravim vsetkych,

vedel by mi prosim niekto s nasledovnym problemom pomoct?

Od kúpy auta mám problém s kolísaním otáčok pri rozjazde, parkovaní, poskakovaní v kolóne. Jedna sa o E46 325i r.v. 6/2001.
Boli postupne menené deravé koleno sania, prečistený volnobežný ventil, prečistená škrtiaca klapka, vymenený komplet CCV, obe lambdy pred katalyzátorom, sviečky, palivový filter, pretesnený VANOS. Každá jedna oprava znamenala posun k lepšiemu, ale nikdy neodstránila problém úplne.

Objavil som ale následovné riešenie s prehratim SW v riadiacej jednotke uvedené v odkaze...?
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=20991

Stretli ste sa s tým niekto niekedy?
Vedel by mi to pripadne niekto spravit samozrejme za urcitu uhradu?

Diky moc.

Re: Kolisajuce otacky E46 325i - SW problem?

Napísané: Sobota, 3. Mája 2014, 23:32
od TT-SIMIK
Skus odpojit vahu....pred mesiacom som to riesil....

Re: Kolisajuce otacky E46 325i - SW problem?

Napísané: Pondelok, 5. Mája 2014, 07:06
od Snowman000
Dakujem za radu...skusil som a stale je tam badatelny urcity pokles otacok, mozno mensi ale je, ako keby ho niekto pridusil na malu chvilu. Vykon bol +/- rovnaky, iked pocitovo bol motor taky trosku "surovy".
Co ma trosku neprijemne prekvapilo tak nebolo mozne pocas brzdenia pouzit medziplyn, plyn bol uplne mrtvy...

Tipujem, ze ak by to robila vaha tak by sa motor spraval vyrazne inak ci?

Re: Kolisajuce otacky E46 325i - SW problem?

Napísané: Pondelok, 5. Mája 2014, 09:19
od mato_to
cau a tento problem sa ti objavuje iba po zahriati? Lebo ja mam to iste na 328i, tiez boli prekontrolovane vsetky hadice, vycistena skrtiaca klapka, volnobezny ventil, vymeneny separator oleja so vsetkymi hadicami... skusal som odpojit vahu vzduchu (chod motora sa vobec nezmenil) a vtedy to prestalo - len neviem ci je to naisto tou vahou, lebo mal som pozicanu inu (funkcnu) a chovalo sa to presne tak isto... pri rozjazde aj cuvani otacky ako drbnute od 100 po 1000 (pri parkovani vyzeram ako debil :D ).

Inak hladal som podobny problem velmi dlho, ale prehriatie SW - to pocujem prvy krat :shock:

Re: Kolisajuce otacky E46 325i - SW problem?

Napísané: Pondelok, 5. Mája 2014, 09:20
od mato_to
TT-SIMIK napísal:
Skus odpojit vahu....pred mesiacom som to riesil....


Simik, a pred tym mesiacom ked si to riesil bola chybna vaha vzduchu?

Re: Kolisajuce otacky E46 325i - SW problem?

Napísané: Pondelok, 5. Mája 2014, 14:35
od Snowman000
To Mato_To: Tak tak, najcitelnejsie je to prave po zahriati a naslednom parkovani, lepsie povedane takmer nikdy nemam tak kratku cestu aby auto bolo este nezahriate a ja parkoval...

Kazdopadne ta SW situacia bola vraj riesena len pri nasledovnych modeloch:
E46 M54, 325i with MS43 from 9/00 to 3/03
E46 M54, 325xi with MS43 from 8/01 to 12/04
E46 M54, 330i with MS43 from 5/00 to 3/03
E46 M54, 330xi with MS43 from 8/01 to 12/04
E53 M54, X5 3.0i with MS43 from 3/00 to 9/06

Urcite podozrenie este mam na katalyzator, prave z dovodu toho poklesu otacok obcas chyti vyfuk urcitu rezonaciu a z pod auta ide zvuk jak klince v kovovom vedre. Vsetky hlinikove odtienenia som kontroloval a prichytil a rucnym trasenim s vyfukom som zdroj nenasiel...
Je iny sposob ako zistit ze ja KO ako jeho vykuchanim? :P

EDIT: Dnes ked som znovu pripojil vahu a znovu nastartoval a vyrazil, zazil som svoj motor ako vymeneny, plny zivota, bez kolisania otacok, rychlo reagujuci na plyn/medziplyny...
Ma pre toto prosim niekto nejake vysvetlenie? Ja chcem aby fungoval tak vzdy!!!
Po dalsom nastartovani bolo po euforii a bol naspat stary znamy...

Re: Kolisajuce otacky E46 325i - SW problem?

Napísané: Utorok, 6. Mája 2014, 06:17
od mato_to
co sa tyka vahy vzduchu, tak ti poviem... ja ked som ju odpojil tak som nespozoroval ziadny rozdiel v spotrebe a kolisanie uplne zmizlo. Otacky na volnobeh boli namiesto obvyklych 700 cca 800, ale pri kazdom vyradeni, pripadne pri cuvani, rozbiehani nikdy neklesli ani nezakolisali... ked som potom vahu pripojil, tiez sa to chvilu chovalo normalne, az neskor sa to postupne zas pos.alo :) preto som mal podozrenie na vahu vzduchu, mal som pozicanu inu, ale na nej robilo to iste. Aj ked je pravda ze ta vaha bola pozicana z e39 - 520i (ale podla ETK je to presne to iste cislo dielu), je mozne ze by ta vaha "nezapasovala" na e46-328i ?

Este otazocka - kedze sa tento problem odstrani po odpojeni vahy, co by to mohlo byt? Vaha, lambdy, senzor kluky, vacky? Vylucuje sa napr. derave sanie alebo volnobezny ventil? :roll: