Strana 1 z 1

Katalyzator - problem

Napísané: Streda, 30. Apríla 2014, 01:49
od Ra.M.oN
Zdravim vas,

Ak podobna tema uz existuje tak sa ospravedlnujem ale nic take som nenasiel. Poprosil by som vas o radu. Jedna sa o e46 330D 135kw rv.2000. Najprv zacnem tym aky mam problem. Pred nedavnom sa mi podarilo nestastne nacuvat na jeden vyssi obrubnik ktory bol presne do vysky mojho vyfuku, takze som neoprel o naraznik ale celou vahou auta o vyfuk a trocha mi skrutilo v jednom mieste vyfukove potrubie a zrejme to stacilo aj na to, aby sa mi "rozsypal" katalyzator. Mechanik mi to prezrel a povedal ze sa mi tym narazom podarilo "rozbit" katalyzator. Pritom to bol len pohnutie sa z miesta ale zrejme ta vaha auta urobila svoje. Ked mi to ukazoval tak po nom pobuchal (zakruzkovane na obrazku) a podla zvuku sa zrejme ozaj poskodil.

No ale po tom ako som sa poradil s par ludmi tak som sa rozhodol ze jednoduchsie a aj lacnejsie riesenie pre mna bude ho vybrat von. Preto by som chcel radu, co vlastne dat vybrat (ktore casti vyfuku) kedze je tam tych tlmicov a vselicoho ineho viac, tak aby to zase nemalo nejaky neprijemny zvuk alebo nieco podobne. Samozrejme nebol by som rad ak by to zase nejak moc hucalo, preto sa radim ci s tym uz niekto mal skusenosti u trojlitra, ako to riesil a aky to malo konecny efekt. Co presnejsie odstranit, nahradit nejakymi trubkami, alebo len rozrezat a vysypat? Je mi jasne ze potom asi emisnu tak lahko neprejdem ale vraj to motoru, presnejsie turbu u diesla skor prospeje a ja usetrim. Snad s tym uz niekto pri tomto type motora ma skusenosti.

Dakujem za rady

Re: Katalyzator - problem

Napísané: Streda, 30. Apríla 2014, 07:14
od Steewe
Skus napisat daevid -ovi, myslim ze to ma v pribehu+ video najdes :wink:

Re: Katalyzator - problem

Napísané: Sobota, 3. Mája 2014, 19:04
od BrunoSoprano
Ra.M.oN napísal:
Zdravim vas,

Ak podobna tema uz existuje tak sa ospravedlnujem ale nic take som nenasiel. Poprosil by som vas o radu. Jedna sa o e46 330D 135kw rv.2000. Najprv zacnem tym aky mam problem. Pred nedavnom sa mi podarilo nestastne nacuvat na jeden vyssi obrubnik ktory bol presne do vysky mojho vyfuku, takze som neoprel o naraznik ale celou vahou auta o vyfuk a trocha mi skrutilo v jednom mieste vyfukove potrubie a zrejme to stacilo aj na to, aby sa mi "rozsypal" katalyzator. Mechanik mi to prezrel a povedal ze sa mi tym narazom podarilo "rozbit" katalyzator. Pritom to bol len pohnutie sa z miesta ale zrejme ta vaha auta urobila svoje. Ked mi to ukazoval tak po nom pobuchal (zakruzkovane na obrazku) a podla zvuku sa zrejme ozaj poskodil.

No ale po tom ako som sa poradil s par ludmi tak som sa rozhodol ze jednoduchsie a aj lacnejsie riesenie pre mna bude ho vybrat von. Preto by som chcel radu, co vlastne dat vybrat (ktore casti vyfuku) kedze je tam tych tlmicov a vselicoho ineho viac, tak aby to zase nemalo nejaky neprijemny zvuk alebo nieco podobne. Samozrejme nebol by som rad ak by to zase nejak moc hucalo, preto sa radim ci s tym uz niekto mal skusenosti u trojlitra, ako to riesil a aky to malo konecny efekt. Co presnejsie odstranit, nahradit nejakymi trubkami, alebo len rozrezat a vysypat? Je mi jasne ze potom asi emisnu tak lahko neprejdem ale vraj to motoru, presnejsie turbu u diesla skor prospeje a ja usetrim. Snad s tym uz niekto pri tomto type motora ma skusenosti.

Dakujem za rady



ja som to dal vybrať ,emisiou ti prejde v pohode norma je tuším až 2.0 a s katmi má 3.0d cca 0.5 ,tak je tam dobrá rezerva ešte,tak to že vyberieš katalizátory ,ktoré budú viacmenej už upchaté moc autu neuškodíš,jeine,že by v budúcnosti zprísnili normu emisií. Akurát budeš potom počuť jak ti auto začne dýchať ,je počuť asi o polovicu viac turbo skoro jak na nejakých závodných Nissanoch Gtr-kách :D Hlučnosť bude trošku väššia ,ale nič strašné,pokial máž zadný koncový tlmič sériový . A zdá sa mi že od spodku ide auto lepšie ako keby zo sériových 410nm malo cca450nm :) výkon by som povedal že ostal zachovalý ani neubudlo ani nepridalo kone :) z 0-100km/h cca 8sekund predtým a tak isto aj teraz bez katalzátorov

Re: Katalyzator - problem

Napísané: Utorok, 6. Mája 2014, 00:03
od bramborak
bolo by treba realnu foto poskodenia, kedze tie spodne dva katy su vnutri železné, t.j. neda sa rozbit to vnutro, iba skriviť. odstranenim katov si iba prilepsis, zvuk zostane rovnaky, kedze tlmice nedavas prec, turbo bude viac pocut hlavne za studena, inak vyssi vykon, nizsia spotreba, vyssia zivotnost a rychlejsi nástup turba. :thumbup: keby si s tym chcel pomoct,daj vediet.
mal som rovnake auto kat off a spokojnost.

Re: Katalyzator - problem

Napísané: Nedeľa, 11. Januára 2015, 16:07
od Bigy
Zdravím všetkých, chcel by som sa Vás opýtať či ma niekto skúsenosti s odstránením katalyzátora v tomto konkrétnom type motora E46 318i M43. Celý deň som strávil hľadaním podobnej témy ale nič som nenašiel. V poslednej dobe som menil motor 318i za 316i. Všetko prebehlo v poriadku. Starý motor mal už najazdené cez 250 tis. km možno aj o 100 viac. Po výmene motora šlo auto krásne, ľahlo naberalo rýchlosť. Teraz mám pocit že je nejaké lenivejšie ako keby ho dusilo. Svieti mi kontrolka motora, ktorú som už viac krat vymazal. Vypisovalo mi chybu katalyzátora ( brzdiaci proces je príliš nízky ). Chcem sa vás teda opýtať či je možné alebo má niekto skúsenosť s odstránením katalyzátora? Zaujíma ma hlavne či nebude hádzať chybu motora, kedže sú tam 2 lambdy sondy. Jedna pred a druha za Kat. Dočítal som sa že z E36 tej istej motorizácie chlapci vyhadzovali KAT ale tam nebola lambda za KAT. Za vaše odpovede vopred dakujem.