... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
fafa111 napísal:
dyferencjał szperaFakt nemas fantaziu a nenapadne ta do vyhladavaca v alegre napisat diferencial M3 ?
fox1k napísal:kamoš ma na predaj diff, teda vnútro, na zákazku na 330i, skoro nový (asi 3000km), cena 1200€ ak by bol záujem pozisťujem viac
jkk napísal:prave som sa dostal cez clenov m4x a hyde21 k panovi ktory preraba klasicke diferencialy na samosvory, tak uvidime co a ako...
Hello,
the LSD unit is original BMW clutch type but from older model BMW's (E34, E36). We remanufacture the LSD unit itself and the diff to fit it inside. Locking ratio for our diffs is 25% and we do not change this.
We cannot do higher ratio than 3.07.
Thanks
U lameláku se dá pojem svornost rozdělit:
Svornost v zatížení - definuje svornost diferenciálu při přenosu Nm z motoru na kola - akcelerace - definováno úhlem mezi plochou čepu unašeče a kroužky.
Svornost v setrvačnosti (brždění) - to samé ale při přenosu Nm od kol k motoru - brždění - definováno zkosením z opačné strany, než v předchozím případě. (1 way - zkosení není, 2way - zkosení stejné jako pro akceleraci, 1,5way - rozdílné zkosení)
svornost danou předpětím - svornost definovanou předpětím talířové pružiny - nezávislé na přenášeném momentu (vyšláplá spojka, přechod z brzd na plyn...)
Různou kombinací poměrů výše zmňovaných svorností si můžeš naladit diff přesně dle vkusu soudruha....
Obecně platí asi toto:
- vysoká svornost v zatížení + nízka v setrvačnosti - Lehká ovladatelnost - oboje vede k přetáčivosti
- nízká svornost v zatížení + vysoká v setrvačnosti - Rychlejší - auto je klidnější
- předpětím se pak definuje jak by mělo výt auto klidné při přechodu z brzd na plyn - čím vyšší, tím klidnější, ale taky nedotáčivější
Jinak svornost je obecně - kolik procent kroutícího momentu přeneseného kolem s nižší adhezí je přeneseno na kolo s vyšší adhezí, nebo tak nějak.