328i 142kW kolisanie otacok po vyradeni+trasenie volantu
Napísané: Sobota, 14. Decembra 2013, 21:17
Caute, potrebujem poradit ohladom mojho auticka. Zacalo to tym, ze na volnobehu nedrzal otacky, vzdy po zahriati motoru a vyradeni otacky klesli skoro k nule, parkrat zahupuli a ustalili sa na 750. Vymenil som volnobezny ventil (nie za novy, ale za pouzivany), vycistil som ho, vymenil, ale nic sa nezmenilo. Bolo to v case kedy som musel ist s autom na STK/EK a bol som nemilo prekvapeny ze volnobeh podla PC bol 860 (bola to max.povolena hranica, podla skryteho menu a otackomeru boli cca 750) a pri behu na volnobeh boli prilis vysoke emisie. Technik musel trosku poturovat auticko, potom pustit (otacky zahupali) ale cca 10-12 s. sa emisie udrzali v norme (tak to vraj papierovo staci). Potom vsak vzdy zacali stupat do cervenych hodnot. Po EK som vymenil separator oleja plus 4 hadice k nemu (jedna bola prasknuta, separator z roku 2000 … ) , po jeho vymene hupanie otacok zostalo, ale upravil sa volnobeh, podla skryteho menu su teraz 690, cize o 60 otacok nizsie. Skontrolovali sa aj vsetky hadice k saniu, ziadna nebola derava ani prasknuta, skrtiaca klapka bola cistucka, jej mechanizmus v poriadku. Skusil som teda vymenit vahu vzduchu za inu pouzitu a zdalo sa ze problem je vyrieseny, ale po najazdeni asi 200km znova zacalo pri kazdom asi 10tom vyradeni hupat otackami (skoro zdochol)… no a tento vikend to vyvrcholilo este dalsim problem, neviem ci to s tym suvisi alebo je to nieco dalsie, ale pri jazde po zahriati motora mi zacalo hrozne triast volantom, ako keby mate defekt alebo povolene koleso! Zastavil som (otacky po vyradeni klesli takmer na 0, nezdochol, vyskocili, zhupli atd za sa ustalili na 700) a citil som z vyfuku hrozne stiplavy smrad… skontroloval vsetky kolesa, nasadol a zrazu auticko islo v pohode, ziadne trasenie, vykon super, vsimol som si ale vyssiu priemernu spotrebu cca o 2l ako zvycajne na tej istej trase… pri ceste domov po znamej trase opat trasenie volantu hned po zahriati motora (bolo jedno ci idem 100 alebo 40, pripadne som vyradil dole kopcom, stale rovnake trasenie). Uz na okamzitej spotrebe som si vsimol ze ukazuje 10-12l, skusil som aj zastavit, vypnut/nastartovat ale nepomohlo, tak som siel pomaly dalej a zrazu tesne pred cielom z nicoho nic trasenie prestalo (nechapem preco), tak som sa este chvilku povozil, na palubaku som si hned vsimol ze na rovnakej rychlosti ukazovalo okamzitu spotrebu 6-8l(!!!) po zastaveni som ale este citil z vyfuku stiplavy smrad…
Je mi jasne ze tu pomoze len dobry diagnostik, len problem je ze v TO tu nikoho nemozem najst (ponukol sa mi na pomoc Simik, len sa bojim ist tych 60km do TT…), tak vas poprosim aspon priblizne v com moze byt problem
Budem sa snazit v tyzdni behnut na PC …
Je mi jasne ze tu pomoze len dobry diagnostik, len problem je ze v TO tu nikoho nemozem najst (ponukol sa mi na pomoc Simik, len sa bojim ist tych 60km do TT…), tak vas poprosim aspon priblizne v com moze byt problem
