N42B20A - Separátor oleja
Napísané: Sobota, 13. Apríla 2013, 20:35
Chcem sa s vami podeliť o môj dnešný dosť nepríjemný zážitok. Nedávno som kúpil auto 318i E46. Netušil som čo bolo na aute robené a auto začalo mať príznaky separátora - spotreba oleja, vytláčalo olej cez viaceré miesta na motore, biely dym za autom, tvrdé štarty, spotreba o liter vyššia, keď som raz odpojil hornú rúrku zo separátora čo ide do sania tak bola plná toho olejovo-vodného maglajsu. Tak som kúpil nový separátor origo v BMW aj so všetkými vedeniami a pustil sa do výmeny. Práca to je teda viac ako otrasná, celý deň zabitý, ruky zničené... Vyberiem starý separátor a zisťujem, že nie je až taký starý, aj rúrky boli v excelentnom stave. Tak som tam ten nový nakoniec ani nedal. Starý som samozrejme otvoril pozrel membránu a vyzeral teda fakt veľmi dobre. Paráda celý deň v p*deli. Teraz mi už len zostáva zistiť, kde môže byť chyba, prečo tá spotreba (+- 9L/100km - pri jazde typu stará babka)... ak máte nejaké návrhy/typy budem veľmi povďačný.
Pridávam pár fotiek z rozoberania.
PS: tie hviezdice čo držia zvody sania na tomto motore naspodu tak sú otrasný vynález - vymenil som ich za klasické imbusy a namiesto hodinového zmontovávania som tam ten imbus predný aj zadný nahodil aj dotiahol za 4 minúty. Problem solved - aj do budúcna keď to budem musieť dávať dole. Proste ten imbus sa tam ľahšie trafí a nezoderie sa po treťom dotiahnutí.
Pridávam pár fotiek z rozoberania.
PS: tie hviezdice čo držia zvody sania na tomto motore naspodu tak sú otrasný vynález - vymenil som ich za klasické imbusy a namiesto hodinového zmontovávania som tam ten imbus predný aj zadný nahodil aj dotiahol za 4 minúty. Problem solved - aj do budúcna keď to budem musieť dávať dole. Proste ten imbus sa tam ľahšie trafí a nezoderie sa po treťom dotiahnutí.