Strana 1 z 2

ta technix

Napísané: Nedeľa, 2. Decembra 2012, 09:40
od LukasVTEC
Chalani bude pasovat vyskovo stavitelny podvozok z e36 na e46 330cd ? Jedna sa o ta technix diky.

Re: ta technix

Napísané: Nedeľa, 2. Decembra 2012, 10:08
od kosti123
nie

Re: ta technix

Napísané: Nedeľa, 2. Decembra 2012, 12:50
od Flasho
Určite nie...

Re: ta technix

Napísané: Nedeľa, 2. Decembra 2012, 22:29
od Milaaan
Aj keby áno prečo na také pekné auto chceš dať také hnustné tlmiče...

Re: ta technix

Napísané: Pondelok, 3. Decembra 2012, 10:19
od LukasVTEC
chcem to znizit a nechcem riskovat ze na znizenych pruzinach to bude malo alebo moc, chem si to sam regulovat.

Re: ta technix

Napísané: Pondelok, 3. Decembra 2012, 16:23
od Avenger
LukasVTEC napísal:
chcem to znizit a nechcem riskovat ze na znizenych pruzinach to bude malo alebo moc, chem si to sam regulovat.


pozri ak niesi pretekar kludne si kup TA/Technix urcite to nebude pohodlne ale pokial to das ozaj dole tak to nebude pohodlene ani z KW

Re: ta technix

Napísané: Utorok, 4. Decembra 2012, 11:26
od LukasVTEC
FK by bol vhodnejsi ?

Re: ta technix

Napísané: Streda, 5. Decembra 2012, 13:30
od michaltt
Podla toho aky mas rozpocet. Drahsie stelovaky maju iny system nastavovania vysky a to taky ze znizenim neovplyvnujes stlacenie pruziny ani drahu tlmenia pretoze auto znizujes tak, tocis tlmicom do objimky (tlmic ma na sebe zavit). Tym padom cely system pruzina vs. tlmic je posuvana hore/dole bez ujmy na funkcnosti. Pri lacnejsich stelovakoch stlacas pruziny a tym ovplyvnujes komfort jazdy kedze logicky stlacena pruzina + skratena draha tlmenia = ..... :thumbup:

Re: ta technix

Napísané: Streda, 5. Decembra 2012, 15:26
od Adrian_B
:shock: tak tomu systému so stláčaním pružiny som moc nepochopil... vysvetlíš michal? :mrgreen:
bol som v tom, že podvozok (nie štelovák) = pružina kratšia. Tým pádom menšia dráha tlmiča od vychodzej polohy do dorazu...
a štelovák, meníš výšku misky pružiny voči rovine tlmiča. Tým pádom nijak pružinu nestláčaš, len ju dávaš nižšie... a tým pádom pri extréme toho ktorého štelováku si tak či tak skrátiš dĺžku pruženia po doraz.

Pri drahších štelovákoch si akurát tak môžeš ako bonus nastaviť tuhosť, poprípade odklony ak je v balení uloženie tlmiča s touto fičurou...


či? :mrgreen:

koniec koncov ak dáš niečo na poriadne znižovanie, tak ti môže byť komfort ukradnutý, nakolko to zákonite musí byť kostitras aby to neprepružovalo. Pokial ideš dole len tak lajt, stačí aj to TAčko... Podla môjho názoru nie je spracovanie TA až tak zlé. Známy ich často hádzali na passaty a dole okolo 7-8cm a bolo to v pohode. Čím nižšie, tým kúsok tvrdšie čo považujem za plus :thumbup:

Re: ta technix

Napísané: Streda, 5. Decembra 2012, 17:20
od kosti123
nedobre chapes princip fungovania tlmica. piestnica ma istu dlzku a charakteristiku tlmenia. ak das na dlhsiu piestnicu len kratsiu pruzinu, alebo teda na stalovaku len pruzinu viac stiahnes (zmenis polohu dorazu) tak sa piestnica nepohybuje po celej drahe po ktorej by mala. znizene podvozky (nie stelovaky) maju nie len kratsiu pruzinu, ale aj kratsiu piestnicu na tlmici.

Re: ta technix

Napísané: Streda, 5. Decembra 2012, 17:37
od Adrian_B
toto ja viem,
ja som nepochopil to s tým stláčaním pružiny :wink:

Re: ta technix

Napísané: Streda, 5. Decembra 2012, 20:22
od michaltt
V podstate kosti to napisal spravne, toto plati pri lacnejsich stelovakoch. Pri drahsich pruzinu ani drahu tlmica nemenis, len posuvas cely mechanizmus hore alebo dole pretoze mechanizmus drzi na tele tlmica ktory je zaroven aj zavitom. A tento cely zavit aj s mechanizmom len krtis do objimky, v ktorej je tlmic ulozeny.

Na obrazku to pekne vidno, mas 3 prstence. Spodny uvolnis a cele telo tocis hore/dole tzn. draha piestnice ani pruzina sa nestlaca ale cele auto kelsa nizsie a funkcnost tlmica a pruziny sa zachovava.

Vrchnymi dvoma prstencami nastavujes preload pruziny (zvycajne sa dava 3-5mm). Preload sluzi na to aby pruzina neskakala medzi hornym ulozenim a prstencami. V podstate ju trocha stlacis a zafixujes. Da sa dat aj vacsi preload ale potom uz menis charakteristiku celej pruziny a tym padom aj to, ako sa auto sprava v zakrutach.

Nastavenie tuhosti nie je ani tak celkom nastavenie komfortu. To, ze si to das na SOFT len menis vlastnosti tlmica. Kedze stelovaky su robene na okruh, moznost menit tuhost tlmica je tam koli tomu, ze vyrobca vyraba rozne dlzky pruzin a rozne tuhosti pruzin. Od 6k/mm po 18kg/mm. Tym padom si mozes "zladit" tuhost tlmica k danej pruzine. Kombinovanim tychto dvoch elementov si menis vlastnosti a komfort jazdy.

Taktiez sa tlmic inac sprava ak chytis nerovnost v pri SOFT alebo HARD (napr. v 110kmh a v 50kmh)
Tieto stelovaky sa trocha tazsie chapu ale ak prides na princip alebo si nieco nastudujes, vies si potom poskladat vhodny setup. Teda ak chces ist velmi nizko, vezmes kratsie a tuhsie pruziny, napr. 10kg dopredu a 12kg dozadu. Ak chces len trochu znizit auto ale zachovat komfort, vezmes 8/10 alebo 6/8.

Nieje pravda ze na extremne znizenie "postaci TAcko". Vysvetlenies vyssie a mozes mi verit ze ak zlozis TA a nejaky drahsi stelovak na rovnaku vysky, tak rozdiel pocitis.

Napr. :
Obrázok

Re: ta technix

Napísané: Streda, 5. Decembra 2012, 21:02
od Adrian_B
hm dík, ten typ s pevnou konzolou a nastavitelnou výškou samotného tlmiča som ešte nemal v ruke :thumbup:
a ku kvalite podvozku
pokial sa bavíš v rovine pretekára tak ten rozdiel isto spoznáš.
pokial chceš aby to "len" vyzeralo tak ti to môže byť jedno a verím že 90% ludí na fóre ktorý plieskajú autá o zem to robia kôli looku a nie kôli pretekaniu :thumbup:

druhý pohľad na vec
nech si každý kúpi čo chce, ale zbytočne rvať na starú hrču akou je E46 podvozky za 1500-2000eur je už len z princípu blbosť :smile: ak ide len o to, aby to bolo "dole"

Re: ta technix

Napísané: Streda, 5. Decembra 2012, 21:14
od depressman
Mno ja som mal na aute AP Sportfahrwerk a to je oproti TA Technix, FK, Supersport a pod.. smejdov o triedu lepsi podvozok, a poviem ti ze SHIT!!!

Nie je celkom tak pravda co si napisal o tom znizeni a pretekani, dolezite je to ci ten podvozok aj tlmi to mi ver. Tieto lacne stelovaky su nanic, komfort jazdy to nevidelo, a na okruhu to tiez nebude ziadna slava. V tvojom pripade by som kupil bud kratsie pruziny, alebo si nasetril na nejaky poriadny podvozok.

Re: ta technix

Napísané: Streda, 5. Decembra 2012, 21:16
od michaltt
V cene sa odraza komfort, kvalita spracovania, pouzite materialy atd. Ale tak jasne, ak nemas rozpocet a investovat nechces, tak clovek si povie "a vsak naco investovat...postaci aj to".
Ano postaci aj to, viac ti k tomu nepoviem. Uz som to tu pisal viackrat, stale sa do mna obuvali ti, ktori maju TA/JOM ale uz sa mi natahovat nechce. Ak clovek chce, dovod na obhajobu si najde, i ked obcas nedava logiku. A moj napr. nestal 1500eur, daju sa zohnat za rozumnu cenu (do 1000e).

Vsetko je vecou priorit. Mozes sa este pozriet na FK automotive, TEIN, Megan Racing, BC racing, Rokkor, Raceland. Znaciek je vela...

Podvozok a teda komfort jazdy je vecou vkusu, niekto ma rad tvrdy, niekto makksi. Kazda znacka a teda podvozok ma inu charakteristiku. Niekomu moze JOM vyhovovat, pre niekoho je to nocna mora.