Strana 1 z 2

Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Sobota, 20. Októbra 2012, 08:59
od quattro
Nič rovnaké alebo podobné som tu nenašiel preto zakladám novú tému. Pri naštartovaní (ráno) mi auto drží otáčky pri voľnobehu bez problémov. Akonáhle sa motor začne zohrievať (za modrým políčkom) vtedy mi začnú padať otáčky od 800 do 450 a kolíšu ďalších 10 sekúnd. Potom ako keby sa auto spamätalo a otáčky si začne držať. Keď sa pohrám s plynovým pedálom a trochu motor vytočím napríklad na 3000tis. drží otáčky bez pohnutia, akonáhle uvoľním plynový pedál okamžite nastane problém s klesajúcimi otáčkami. A zase po 10 sekundách sa to ustáli. A stále dookola to isté. Riešili sme to zo Simikom a odpojili váhu vzduch, pretože diagnostika nezistila nič (až na lambdu ale to len preto lebo bola odpojená váha) a auto sa javilo akoby bol problém v nej. Do otáčok išiel motor o niečo lepšie a mysleli sme si že je po probléme. Skúsil som vymeniť váhu vzduchu za novú (originál bosch) ale problém sa vrátil. Simik mi odporučil skontrolovať všetky podtlakové hadice. Niečo na tom bude lebo keď je motor studený a hadice sú ešte stiahnuté tak šľape bez problémov. Keď sa to všetko trochu zohreje vtedy to začne blbnúť. Ale prečo potom po 10 sekundách kolísania otáčok to prestane? Ak sa mýlim opravte ma ale podľa mňa ak by bola nejaká hadica prasknutá alebo zlomená alebo by bolo s ňou čokoľvek tak by otáčky kolísali stále. Tento celý problém nastal po tom ako som bol u chalana resetovať airbag cez diagnostiku a nejakým nedopatrením sa mu podarilo odstaviť EWS. Nejako sme si to nevšimli a štartoval som a štartoval som a štartoval som. ](*,) V poslednej dobe blbne aj štartér, takže aj ten dostal zabrať. Potom sa nám to podarilo spojazdniť a odvtedy to blbne. Možno to nemá s tým nič spoločné ale opisujem problém odkedy to začalo s otáčkami blbnúť.
Dočítal som sa že to môže byť separátor oleja alebo hadica od bloku motora do separátora. Ten som vymenil aj s hadicou asi pred rokom a na najazdil som zatiaľ s ním okolo 20000 km. Môže to byť aj lambda (teraz neviem ktorá) ale tu za kat. som tiež vymenil asi pred rokom. Takže čo ďalej :?:

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Pondelok, 22. Októbra 2012, 07:33
od quattro
Nikto?

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 10:36
od Brian1113
cauko, toto iste robi aj mne a zatial neviem co to je ale jeden mi poradil ze to mozu byt aj sviecky ze su zle skusim to pozret a uvisim potom....tiez som zatial stoho na hlavu...

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 17:21
od sinner33
Cauko.
Ja som dnes omylom v INPE stiskol F7 a rozparoval som si ews ako ty.Po sparovani mi to tiez zacalo kolisat a myslel som ze ma jeb...
Lenze teraz uz to drzi,ale ked prudko pridam a hned uberiem tak na par sekund to padne pod otacky a znova sa ustalia.Rucicka sa potom kyve milimeter hore dole.
Neda sa nejakou lepsou diagnostikou nahodit povodne tovarenske nastavenia?
A este jeden problem je u mna za studena.Ked sa rozbieham,tak sa mi pridusi na chvilu motor ako keby nemal benzin a potom sa to vrati do normalu.
Vypisuje mi problem s palivovou sustavou a neviem uz co to moze byt.Precital som uz milion veci a a kazdy pise ine.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 17:52
od kosti123
tak ako to sparujes s inpou, tak isto to sparujes aj s DISom...uz viac tam velmi nespravis :)

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 18:44
od sinner33
To chapem,len ja som myslel uplne od novoty.
Lebo RJ si uklada vzdy tie posledne data.Aspon si myslim.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 18:54
od kosti123
DME pripadne DDE vies resetnut v podstate uplne, vymazt adaptacne hodnoty a ked chces aj kilometre. u EWS si nie som isty, tu som zatial velmi riesit nemusel.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 19:05
od sinner33
Len comu nechapem,preco zacali kolisat obratky a motor chcel akoby zdochnut.
Este sa opytam na jednu vec,ze ked aktivujem niektore veci,ako ICV ventyl,alebo vyhrev lambdy a pod. moze to nejako uskodit,alebo ovplivnit beh motora?

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 19:17
od kubko45
mam presne taky isty problem....lenze men to robi aj na plyne aj na benzine ale iba niekedy

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 19:29
od kosti123
cokolvek aktivujes ovplyvni chod motora len po dobu ked je to aktivne. ked v inpe par krat stlacis F10 aby si sa dostal o uroven, dve vyssie, co si zapol sa vypne.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Streda, 24. Októbra 2012, 19:39
od sinner33
To viem,len ci sa to neulozi niekde a potom to neblbne.
Co ma viac sere,je ze kazdych 100Km + - 50 mi vyhodi check engine s hlaskou [ Problem s paliv.sustavou]
Uz neviem co mam prve vymenit.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Štvrtok, 25. Októbra 2012, 10:43
od Zajo_JZ
Zdravím,tiež sa pripájam mám podobný motor 318i ale 105kW a presne ako píše kolega hore keď teplota opúšťa modré pole tak zakolíšu otáčky ale stým rozdiel že mne iba raz potom držia na 1100 a potom až keď sa úplne zohreje tak klesnú tam kde máju byť.Taktiež som pred časom bol na vymazaní chyby airbagu.Sviečky a vzduchový filter som menil pred týždňom bez zmeny.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Piatok, 26. Októbra 2012, 20:46
od sinner33
Zdravim.
Pisal som si s jednym z Californie a mal tento problem tiez.
Podavacia jednotka v prdeli.Vymenit cerpadlo treba.
Davam sem link.Opisuje tu ze ked siel autom,tak mu palubny ukazoval dojazd 45 mil a auto mu skapalo.
To sa tak stalo aj mne.Ukazovalo mi to 58Km dojazdu a bol som empty,tak som musel peso pre benzin.
Dalej pise ze mu to o tyzden neskor ukazalo 75 mil a bol prazdny.
Ze mu zacal vynechavat motor pri akceleracii atd.
Skratim to.
Vymenil cerpadlo aj s s druhym plavakom co ukazuje hladinu paliva a mal po probleme.
Ked som si s nim pisal,tak hovoril ze tiez si nevedel rady a nakoniec mu poradil nejaky pan zo servysu ze to bude urcite cerpadlom.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=592414

Dufam ze som trochu pomohol.Ja idem po cerpadle.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2012, 05:56
od quattro
Takže včera som si konečne našiel čas a dal sa do práce. Výmena váhy vzduchu ani výmena lambdy nepomohla tak som sa zameral na nejaké mechanické časti. Ako prvou vecou bola šrktiaca klapka. Škoda, že som to neodfotil lebo takú zasranú klapku som ešte nevidel. Kúpil som čistič za 10e a pustil sa do práce. :smile: Po pol hodine čistenia som to zložil, naštartoval a hurá =D> Otáčky neklesajú, motor ide hladko a hlavne čisto.
Takže záver je ten, že v mojom prípade som začal riešiť tento problém úplne z opačného konca. Na budúce by som odporučil všetkým skontrolovať mechanické časti ako hadice, KLAPKY :wink: , filtre a potom sa vrhnúť na elektroniku. Ďakujem všetkým ktorý mi pomohli.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2012, 19:01
od sinner33
Klapku som cistil pred pol rokom,lebo sa mi zasekaval plyn.Takze tym to u mna asi nebude.
Ale mozes byt rad ze si sa obisiel bez vacsich investicii.