Strana 1 z 1

E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Utorok, 18. Septembra 2012, 18:59
od janest
E-46 Tour., 318i, 87kW
Po bežnej prevádzke zaparkovaná bez nejakých známok zvláštneho stavu.
Na druhý deň štartér vysunie pastorok (cvakne) a zasunie ho späť bez roztočenia.
Kontrola batérie - kľudové napätie 11,8 , nasleduje výmena za novú napätím 12,6 V 88Ah.

Pokus o naštartovanie :
Vysúva pastorok prerušovane asi 2 - 3 krát za sec. bez jeho roztočenia a rozsvieti stretávacie svetlá a svetlá v ineriéri :shock:

Stretol sa stým niekto ?

Re: E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Utorok, 18. Septembra 2012, 20:04
od kosti123
slaba bateria. aj ked si bateriu menil, stale je asi slaba a treba ju nabit. normalne to nastartuj cez kable a 100% naskoci na supu..

Re: E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Utorok, 18. Septembra 2012, 20:48
od janest
Batéria určite nie je slabá. Bola nabitá a skontrolovaná : napätie na prázdno aj pod záťažou ( meracím prístrojom na predajni ), tak aj hustota elektrolytu. Bola kupovaná pred 6 mesiacmi a len údržbovo dobitá na plnú kapacitu pred mesiacom a nebola používaná - viď vstupné hodnoty cca 90-95 % kapacity.

Na iných fórach ma to smerovalo na spínač ktorý by mal súvisieť s vysunutím pastorku aby sa nazasúval točiaci sa, ale až po jeho plnom vysunutí do ozubov zotrvačníka a roztočil štartér. Potom ešte by to mohlo smerovať na slabý selenoid čo by súviselo z prerušovaným vysunutím ( cavakanie ) len mi je divné že pri slabej baterke vysunie a nedopne kontakt a pri normálne nabitej baterke rapká ako guľomet.
No ale, že si to zapne stretávacie svetlá a vnútorne osvetlenie tak čo s tým ?!
Preráža to na kostru a oblbuje Licht modul alebo je krtek zahrabaný v spínacej skrinke ?

Byť to na inom aute tak sa smejem a asi z recesie by som poradil zapnúť svetlá či sa to náhodou nenaštartuje. Lenže cez víkend je vinobranie a mne sa autobusom nechce ](*,)

Re: E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Streda, 19. Septembra 2012, 07:07
od kosti123
Zarad tam rychlost a pohyb autom, ci nahodou neostal pastorok niekde na pol ceste. Ale vravim ti, ked pri starte svietia svetla, tak to indikuje problem s baterkou. Nerozsvieti sa ti na palubovke pri starte aj abs a dsc kontrolka?

Re: E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Streda, 19. Septembra 2012, 08:22
od janest
Nemal som pocit, že by to bolo v zaskočenom pastorku ale pre pokoj duše som to urobil. Zaradil 5-ku a pohybom som ho rozkýval medzi kompresiami, síce čosi cvaklo - až som sa potešil, ale chyba pretrváva.
Takže ešte raz :
- kontrolky nezhasnú ani sa nerozsvieti ABS s tarkciou čo by indikovalo pokles napätia pod 10,6 V pri štarte.
- cvaká štartér cca 2 - krát za sekundu v polohe kľúča II. štart
- cvakajú relátka pred spolujazdcom
- rozsvieti samovoľne stretávacie svetlá
- po uvoľnení kľúča z polohy štart všetko prestane, ostanú svietiť kontrolky na palubnej doske ako v normálnom režime.

Idem pod auto, prípadne zoberiem foto na túto závadu z Faktoru X.

Re: E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Streda, 19. Septembra 2012, 15:21
od lovec31
skus pozret spinacku....potom kukni ci ti ide stava na ovladanie cievky startera...to budes mat na cievke ten tenky kablik...

Re: E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Streda, 19. Septembra 2012, 15:30
od ice.blade
aby si nemal niekde skrat baterky na kostru (mozno skratuje samotny starter)... priznaky co pises su na slabu baterku

daj auto na startovacie kable a nechaj ho par minut (pol hodinu) nabijat a urcite nastartujes ;)

Re: E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Streda, 19. Septembra 2012, 17:30
od dufusko
Odpalené spínacie kontakty v cievke.

Re: E 46 r.v.99 - zvláštna závada štartéru

Napísané: Utorok, 9. Októbra 2012, 07:58
od janest
No tak som pripojil ďalšiu batériu a štartér sa s veľkou nevôľou pretočil. Asi na tretí pokus som aj naštartoval. Bolo cíťiť aj zápach spáleniny po elektrike ( preťažená sústava ) takže štartér je zanesený na blato a cez ten bordeľ aj prebíja na kostru.
Thats all ! :(
Takže až vám niečo bude vybíjať batériu alebo v kľudovom stave budete mať väčší odber z aku. , zrejme sa blížite k tomuto problému. #-o