Radio DISABLED, klima, smerovky.. nefunguju / K-bus problem
Napísané: Nedeľa, 16. Septembra 2012, 19:14
Zdravim. Kedze som akosi na slovenskom a asi aj ceskom klube nic nenasiel o podobnom probleme ako som dodnes mal, tak zakladam tuto temu.
Rychly opis problemu:
Po dazdivom dni mi z nicoho nic naraz prestalo ist radio, vypisalo len DISABLED, nesvietil mi indikator dialkovych svetiel na pristrojovke (vonku isli), ani smerovky vnutri neblikali, kompresor klimy prestal pracovat. Okrem toho nesvietilo mi to auticko co signalizuje otvorenie dveri a svetla, kufor nesiel otvorit kym som nevybral klucik zo spinacky a kopec inych rozdielov oproti normalu.
Diagnostika sa nevedela dostat do ziadneho z problemov, takze to mi nepomohlo, akurat mi mechanik povedal, ze kedze nevie komunikovat on s tymi jednotlivymi modulmi, nevedia komunikovat ani oni so sebou zrejme cez K-bus.. To bol problem.
Tak nastal len cas na googlenie a navela som nasiel tuto stranku:
http://www.bmwgm5.com/e46_k-bus.htm
Podla nej som odmontoval kastlik, odklopil poistkovu skrinu a na nej bola ta plastova sranda kde boli vsetky kable zjednotene dokopy - vid obrazok v linku.
Zmeral som napätie na tom spoji kde viedli vsetky K-bus kable (zlto-bielo-cervene) a bolo 0,71V. Chlap tam pisal ze ma tam byt 12V, ze ked nie, ma sa postupne odpajat kazdy modul a uvidi sa ktory to napätie berie.. Tak som to uplne rozobral - vsetky plastove krytky prec a odpojil som zo spoju vsetkych v mojom pripade 7 kablov rovnakej farby. Pojednom som ich meral ci niektory nie je priamo spojeny s kostrou, teda skrat. A veru tak bolo. Jeden z kablov bol prepojeny s kostrou. Ked som ho zaizoloval a zvysne kabliky nacvakal spät do spoju, vsetko sa vratilo do normalu. Svetla, radio, klima, pristrojovka, vsetko funguje.
Jediny problem je to, ze zrejme bez diagnostiky nezistim ktory modul som odpojil, ale zatial som neprisiel na nic, co by nefungovalo.
Mam uz objednany diagnosticky kabel, tak potom budem mudrejsi.. Dufam ze toto niekomu pomoze pri podobnom probleme.
Ak nahodou tu taka tema uz bola a ja som ju nenasiel, tak sa ospravedlnujem..
Rychly opis problemu:
Po dazdivom dni mi z nicoho nic naraz prestalo ist radio, vypisalo len DISABLED, nesvietil mi indikator dialkovych svetiel na pristrojovke (vonku isli), ani smerovky vnutri neblikali, kompresor klimy prestal pracovat. Okrem toho nesvietilo mi to auticko co signalizuje otvorenie dveri a svetla, kufor nesiel otvorit kym som nevybral klucik zo spinacky a kopec inych rozdielov oproti normalu.
Diagnostika sa nevedela dostat do ziadneho z problemov, takze to mi nepomohlo, akurat mi mechanik povedal, ze kedze nevie komunikovat on s tymi jednotlivymi modulmi, nevedia komunikovat ani oni so sebou zrejme cez K-bus.. To bol problem.
Tak nastal len cas na googlenie a navela som nasiel tuto stranku:
http://www.bmwgm5.com/e46_k-bus.htm
Podla nej som odmontoval kastlik, odklopil poistkovu skrinu a na nej bola ta plastova sranda kde boli vsetky kable zjednotene dokopy - vid obrazok v linku.
Zmeral som napätie na tom spoji kde viedli vsetky K-bus kable (zlto-bielo-cervene) a bolo 0,71V. Chlap tam pisal ze ma tam byt 12V, ze ked nie, ma sa postupne odpajat kazdy modul a uvidi sa ktory to napätie berie.. Tak som to uplne rozobral - vsetky plastove krytky prec a odpojil som zo spoju vsetkych v mojom pripade 7 kablov rovnakej farby. Pojednom som ich meral ci niektory nie je priamo spojeny s kostrou, teda skrat. A veru tak bolo. Jeden z kablov bol prepojeny s kostrou. Ked som ho zaizoloval a zvysne kabliky nacvakal spät do spoju, vsetko sa vratilo do normalu. Svetla, radio, klima, pristrojovka, vsetko funguje.
Jediny problem je to, ze zrejme bez diagnostiky nezistim ktory modul som odpojil, ale zatial som neprisiel na nic, co by nefungovalo.
Mam uz objednany diagnosticky kabel, tak potom budem mudrejsi.. Dufam ze toto niekomu pomoze pri podobnom probleme.
Ak nahodou tu taka tema uz bola a ja som ju nenasiel, tak sa ospravedlnujem..