Strana 1 z 1

dym pri aksceleracii

Napísané: Nedeľa, 19. Augusta 2012, 22:16
od motomiro
Čaute ludia neviete mi poradit? Mám 320 D turing E46 2000 rok nabehané má 215000 km a stala sa taká vec ,že mi ide čierny dym pi večšej zataži motora može to bit ovladánie turba alebo aj turbo samé.Nemate náhodou niekto stym skusenosti a seká mi plyn pri 80 až 110 km /hod potom už nič neroby ide dobre.Zajtra idem do servisu.som zvedavi čo mu je.Inak Maželka mi snim trohu tukla pri velmi pomalej jazde predkom narazila ylomila predny naraznik trochu ale hlavne sa utrhol kus plastu za naraznikom vyzera to ako sučast k podltlaku alebo vetru či take niečo neviem sam čomu to služi.DIKI

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Pondelok, 20. Augusta 2012, 19:02
od koki
Mam presne taky isty problem a je to problem ktory zatial neviem vyriesit. Mne dymi tak isto nacierno pri akceleracii. To znamena ze je vysoka davka paliva cize bohata zmes. Zmes nafta-vyduch. Problem treba hladat vo vedeni od turba cez intercooler az ku EGRku.

Tvoj problem moze byt aj podla clanku co si pisal intercooler. Nie je prasknuty alebo deravy_? Kvalitne tlakovanie by malo odhalit chybu



Dufam ze som aspon trosku pomohol a poradil

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Pondelok, 20. Augusta 2012, 20:48
od pedrok1
tiez mi to dost hulilo, a kdesi som cital, ze pomoze vymenit odlucovac oleja, vymenil som a dymi ovela menej, inak ak by bol problem turbo dym by bol modry.

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Utorok, 21. Augusta 2012, 11:04
od koki
tak turbo mam ja nove,separator novy....

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Nedeľa, 9. Septembra 2012, 15:50
od andymc
mne to tiez robilo a raz som si uplne nahodne vsimol dierku na hadici (diel č.4) v bmw PO stala asi 50eur a odvtedy to uz nerobi.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _air_duct/

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Pondelok, 10. Septembra 2012, 18:49
od hpbaxxter
a ked si mal dieravu tu hadicu, nebolo to aj nejak pocut, ze to odnekial syci, alebo tak? da sa to aj nejak premerat?

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Pondelok, 10. Septembra 2012, 19:54
od andymc
sicanie som nepocul. Ja som prisiel nato tak ze som v jeden den cistil motorovy priestor. O par dni som to len tak skontroloval a vsimol som si nejaky sajrajt na plaste pri hadici tak som nahmatal hadicu (diera bola na spodnej strane). Potom som sa pytal kamarata ako inak by som nato prisiel kebyze nied tej nahody tak mi vravel ze pred nastartovanim je hadica mäka a da sa stlacit v pohode rukov a po nastartovanie ju turbo natlakuje a musi uplne stvrdnut.

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Piatok, 14. Septembra 2012, 23:39
od luky93939
ja som tiez hulil ako svine odpojil som egr a je to pohoda :thumbup:

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Nedeľa, 16. Septembra 2012, 09:04
od Jao
Luky93939, tiez som kvoli tomu odpojil EGR. Ale nechapem celkom, preco dymivost zmizla po odpojeni EGR.
1. Nasavany vzduch s aktivnym EGR sa zmiesa z ochladenym zbytkom, ktory ide znovu do sania a vtedy to dymi.
2. Nasavany vzduch ide do sania a z EGR nejde ziadny vduch, dymivost zmizla.
V obidvoch prípadoch vaha vzduchu meria rovnaky objem vzduchu a davkuje rovnaky objem paliva.
Tak odkiaľ sa berie prebytok nafty v spalovani ?
Pekny den.

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Utorok, 18. Septembra 2012, 09:50
od Schneider
Podľa mňa si to presne popísal:
síce je váhou vzduchu regulovaný na vstupe do valcov rovnaký objem vzduchu, ale v prvom prípade je tam aj tzv. "vydýchaný" vzduch pridaný cez EGR z výfuku, tzn. na rovnaké množstvo vstrekovaného paliva menej čistého vzduchu podporujúceho horenie....
Teda toť moja teoria, či to aj v praxi tak funguje, a či pri znefunkčnenom EGR riadiaca jednotka pustí viac vzduchu z turba, to neviem potvrdiť....


Jao napísal:
Luky93939, tiez som kvoli tomu odpojil EGR. Ale nechapem celkom, preco dymivost zmizla po odpojeni EGR.
1. Nasavany vzduch s aktivnym EGR sa zmiesa z ochladenym zbytkom, ktory ide znovu do sania a vtedy to dymi.
2. Nasavany vzduch ide do sania a z EGR nejde ziadny vduch, dymivost zmizla.
V obidvoch prípadoch vaha vzduchu meria rovnaky objem vzduchu a davkuje rovnaky objem paliva.
Tak odkiaľ sa berie prebytok nafty v spalovani ?
Pekny den.

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Streda, 19. Septembra 2012, 11:23
od luky93939
Jao napísal:
Luky93939, tiez som kvoli tomu odpojil EGR. Ale nechapem celkom, preco dymivost zmizla po odpojeni EGR.
1. Nasavany vzduch s aktivnym EGR sa zmiesa z ochladenym zbytkom, ktory ide znovu do sania a vtedy to dymi.
2. Nasavany vzduch ide do sania a z EGR nejde ziadny vduch, dymivost zmizla.
V obidvoch prípadoch vaha vzduchu meria rovnaky objem vzduchu a davkuje rovnaky objem paliva.
Tak odkiaľ sa berie prebytok nafty v spalovani ?
Pekny den.


to ti neviem povedat mne to tiez neslo do hlavy ale pomohlo to :-k

Re: dym pri aksceleracii

Napísané: Sobota, 22. Septembra 2012, 16:21
od Adrian_B
EGR mieša čistý vzduch s bordelom z výfuku. Je tam klapka na prísun spalín do sania (EGR)
ak klapka netesní, motor má menej vzduchu a nafta bez dostatočného vzduchu sa poriadne nespáli a dymí.

celá pointa, netesnosť EGR. Treba zaslepiť a neriešiť páni :wink: