Strana 1 z 1

kupa bmw 3 coupe 330/320

Napísané: Utorok, 29. Mája 2012, 23:54
od Kabel
Zdravim .
Chcel by som kupit bmw 3 coupe
Neviem vsak ktore ci 330 alebo 320 CD? 2003/2004
Ako su kazive tieto autaky? Kedze som v bmw laik chcel by som poradit.
Co ma vsak najviac zaujima ci to spapa B100(bionaftu)?
Chcem to na taky dovolenkovy relax kedze mam doma toho becka plno. Nekupoval by som 3 litrak keby ho mam krmit. :D
Dik

Re: kupa bmw 3 coupe 330/320

Napísané: Sobota, 2. Júna 2012, 17:31
od xdrive_11
Jednoznacne chod do 150Kw ak su na to financie, spotreba je uzasna a motor este viac, fakt 2.0d ani neries, spotrebu budes mat tu istu,dokonca ked budes chodit rychlo este vatsiu, spolahlivost 150kw je niekde uplne inde a aj keby si dal viac na naftu, usetris na inom, ale zalezi od konkretneho kusu auta, takze nestav vsetko na motor, hlavne si zober dakoho kto okolo bmw daco robi, a nie taky pseudo krcmo znalec co ti len hovadinu poradi a potom budes vrazat peniaze stale do auta. A k tej nafte, nie som kompetentny, neviem o tom nic, ale myslim si ze ak to zriedis a das aditivum mohlo by to stravit, ale ja by som to neriskoval, usetris drobne a riskujes kapital.

Re: kupa bmw 3 coupe 330/320

Napísané: Sobota, 2. Júna 2012, 19:49
od Euronimos
xdrive_11 napísal:
A k tej nafte, nie som kompetentny, neviem o tom nic, ale myslim si ze ak to zriedis a das aditivum mohlo by to stravit, ale ja by som to neriskoval, usetris drobne a riskujes kapital.


V príručke pre majiteľa sa pre VZNETOVÉ (naftové) motory píše:

- Motorová nafta splňujúca normu DIN EN 590
- Nepoúživajte metylester repkového oleja (REM) ani bionaftu, pretože by mohlo dôsť k poškodeniu motora
-... v zimnom období,musí byť doplňovaná zimná nafta...
- Aditíva nie sú povolené, pretože ich používaním by mohlo dôjsť ku zničeniu motora

P.S.: Kvalita nafty je určovaná cetanovým číslom. Čím je číslo väčšie tým je nafta kvalitnejšia. V Česku je vraj čerpacia stanica Aral a predávajú najkvalitnejšiu naftu z piatich kontrolovaných staníc. Má cetanové číslo 60,2. Ostatné benzinky OMV, Shell a ??? mali naftu kvality od 52,3 do 55,6 (nepamätám presne).

Re: kupa bmw 3 coupe 330/320

Napísané: Štvrtok, 7. Júna 2012, 06:01
od Kabel
Euronimos napísal:

V príručke pre majiteľa sa pre VZNETOVÉ (naftové) motory píše:

- Motorová nafta splňujúca normu DIN EN 590
- Nepoúživajte metylester repkového oleja (REM) ani bionaftu, pretože by mohlo dôsť k poškodeniu motora
-... v zimnom období,musí byť doplňovaná zimná nafta...
- Aditíva nie sú povolené, pretože ich používaním by mohlo dôjsť ku zničeniu motora

P.S.: Kvalita nafty je určovaná cetanovým číslom. Čím je číslo väčšie tým je nafta kvalitnejšia. V Česku je vraj čerpacia stanica Aral a predávajú najkvalitnejšiu naftu z piatich kontrolovaných staníc. Má cetanové číslo 60,2. Ostatné benzinky OMV, Shell a ??? mali naftu kvality od 52,3 do 55,6 (nepamätám presne).



No to pisu v kazdej priručke , to povazujem za obchodny tach ropnymi spolocnostami ...
Co sa tyka kvality nafty tak by som povedal ze kazdoročne klesa... Aditiva tam miešaju uz vo vyrobnych zavodoch takze uz su v nafte, taktiez tam miešaju percenta Bionafty ...
Doma mam sud nafty este z roku 1974+- ked som ho vykopal u starych rodičov tak som si povedal ze to do auta nenalejem ani za nič, ale nakoniec pri tych cenach som to tam nalial plnu cistej zo suda ( pred tym som ju dal na test do laborky v praci na porovnanie z normalnov naftov , cistejšia ako na pumpach !!!) a vysldok? auto šlo jak nove uplne inu spotrebu a vykon ani nehovorim na normalnej nafte bolo lenive (slo tak 170/180 na 90 koni ) nafta zo suda spravila 205km/h co je rozdiel.

Zatial sa mi podarilo vyrobit bionaftu s 55,4 Cč.

Re: kupa bmw 3 coupe 330/320

Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 00:48
od xdrive_11
Zacitovat z prirucky viem aj ja. :D
Presne tak, to co pisu v prirucke je len obchodny tah a hlavne zbavenia sa zodpovednosti ak sa nieco pokazi, aditiva obsahuje vatsina nafty, tak isto aj pridanu bionaftu.