Strana 1 z 1

e46 - Solenoid

Napísané: Sobota, 5. Mája 2012, 22:11
od Jozef
cawte.Motor mám 318i po facelifte takže 105kw, N42.Nevie niekto načo vlastne slúži ten Solenoid? http://www.youtube.com/watch?v=khfQ5n1NXLo tuna na tomto videu to aj skúša ale neviem kedy je funkčný a kedy nie. Lebo mám nejaký predpoklad že by tam mohol byť problém len neviem ako to potvrdiť. A ešte možem dodať že niekedy pri štarte hned prve sekundy je fakt divný zvuk ale potom sa to napraví

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 19:52
od eddy159
Uz som to sem raz daval. V tomto mauale mas vsetko ohladne motora n42. To co si sem dal je solenoid pre VANOS to znamena na variabilne casovanie ventilov. V manuale mas popisane presne fungovanie a taktiez aj vedenie tlaku oleja pre VANOS na strane 24. Odporucam ti to predat. Neoplati sa do tohoto auta vrazat peniaze. Radsej si kup 6 valec a budes spokojny aj so spotrebou aj s cenami na opravu. Tieto motory vacsinou hrkocu. Mal som na diagnostike jednu 316i compact so skoro identickym motorom. Prvy majitel. Malo to originalnych 176000 a ten motor hrkal ako stara raroha. A chdieval s tym vyhradne do BMW servisov. Podla mna je lepsou volbou aj stara m43. Netaha to spotreba je mozno o pol litra vyssia ale aspon je ten motor ako tak spolahlivy. http://www.uloz.to/xTR9YJz/bmw-pdf

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 20:23
od Jozef
eddy159 napísal:
Uz som to sem raz daval. V tomto mauale mas vsetko ohladne motora n42. To co si sem dal je solenoid pre VANOS to znamena na variabilne casovanie ventilov. V manuale mas popisane presne fungovanie a taktiez aj vedenie tlaku oleja pre VANOS na strane 24. Odporucam ti to predat. Neoplati sa do tohoto auta vrazat peniaze. Radsej si kup 6 valec a budes spokojny aj so spotrebou aj s cenami na opravu. Tieto motory vacsinou hrkocu. Mal som na diagnostike jednu 316i compact so skoro identickym motorom. Prvy majitel. Malo to originalnych 176000 a ten motor hrkal ako stara raroha. A chdieval s tym vyhradne do BMW servisov. Podla mna je lepsou volbou aj stara m43. Netaha to spotreba je mozno o pol litra vyssia ale aspon je ten motor ako tak spolahlivy. http://www.uloz.to/xTR9YJz/bmw-pdf

keby to nebolo po nemecky tak je to super ale takto mi s toho nič ale aj tak vdaka

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 20:29
od TT-SIMIK
ked sa začne VVTi jebkat,tak to je riadny pruser,ked sa ti rozhasí systém,tak auto už nemusíš nakopnuť, práve také auto riešim v tt,má niečo z ovladanim vanosov,osobne sa pustím len do elektroniky,ale mechaniku už riešiť nebudem.....toto mi poslal môj dobrý kamoš z cz, je to zaujímavé čítanie..... http://cs.autolexicon.net/articles/valvetronic/ a



Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 20:49
od Jozef
TT-SIMIK napísal:
ked sa začne VVTi jebkat,tak to je riadny pruser,ked sa ti rozhasí systém,tak auto už nemusíš nakopnuť, práve také auto riešim v tt,má niečo z ovladanim vanosov,osobne sa pustím len do elektroniky,ale mechaniku už riešiť nebudem.....toto mi poslal môj dobrý kamoš z cz, je to zaujímavé čítanie..... http://cs.autolexicon.net/articles/valvetronic/ a




ale tam je aj písane že to začalo BMW použivať aj v iných motoroch tak neviem či to máju aj tie novšie ročníky?

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 21:01
od TT-SIMIK
ty to máš, tie selenoid ventili služia na nadstavovanie vanosov tlakom oleja-laicky povedané.....profi sa to vanosov nevyznám,ale viem,že z mechaniky to bolo urobené na elektronické nadstavovanie + variabilne časovanie sacích ventilov(nahradilo škrtiacu klapku)....je to zložitý systém...... :-k

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 21:11
od Jozef
TT-SIMIK napísal:
ty to máš, tie selenoid ventili služia na nadstavovanie vanosov tlakom oleja-laicky povedané.....profi sa to vanosov nevyznám,ale viem,že z mechaniky to bolo urobené na elektronické nadstavovanie + variabilne časovanie sacích ventilov(nahradilo škrtiacu klapku)....je to zložitý systém...... :-k


ja viem že to mam a auto teraz konkretne moc skaču otáčky od skapnutia to je tých 400 až po 1000 same od seba aj počas plynulej jazdy a že by to malo byť prave ten solenoid. Ale tak mi išlo o to že ak to maju všetky novšie motory od BMW tak to potom neni bohvie čo? či ako to brať? snad vie aspon ak otak torcha utomobilky čo robi nieže o par rokov nebude nikto kupovať ich auta :D

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 21:21
od TT-SIMIK
to skakanie može robit hocičo,čo vypisala diag????

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 21:24
od Jozef
TT-SIMIK napísal:
to skakanie može robit hocičo,čo vypisala diag????

no praveže som ešte nebol ale tak naposledy ked som bol že mi ich vyčistil ževraj tie solenoidy a že niekedy ak nastane problem tak by mal byť pravdepodobne tam lebo že už mu pisalo o nich čosi. A čo sa týka tých benzinakov tak ako to je? BMW to používa vo všetkých novších motoroch toto nie?

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 21:37
od TT-SIMIK
stále sa do zdokonaluje......... nieže čosi vypísalo,ale treba ist po tom podla toho v akom stave je to,lebo raz to môže zájsť až tak,že už potom nebude rady,len vymenit motor....takže nazaspi na vavrínoch.....

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 10:40
od fishbone
No ja mam rovnaky motor a moc sa netesim ked vidim co ma moze cakat :-( ... Ten system (valvetronic) sa urcite puzival aj v E90 ale tam tusim pri 320i nahradili nepriame vstrekovanie za priame ale pri 318i to bolo myslim ze to iste, mozno s par zmenami . Co sa tyka hrkotania pri starte - ja som to tu riesil ale nic podstatne som sa nedozvedel. Vraj to suvisi s natlakovanim oleja prave do hydrostelov vetlilov. Dospel som ale k nazoru ze ked je dostatok oleja je ten efekt podstatne menej rusivy ako ked ho je malo - cize treba neustale sledovat olej a radsej dolejem pol litra oleja. A mozno to tak vydrzi este dalsich 150 000km... Drzim palce nech sa to vyriesi a daj vediet ako si dopadol.

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 11:39
od eddy159
Odporucam ti skocit na diagnostiku k niekomu co ma ozajstnu diagnostiku BMW t.j. BMW DIS alebo INPA. Zopar chlapcov z fora ju ma tiez. Tam treba zistit pricinu kolisania. Ak ti to kolise len za studena mozu to robyt aj lambdy kedze nefunguje vyhrev. A na diagnostike ti mozu dat zakladne nastavenie pre VANOS a VALVETRONIC. Nic ti nezarucujem ze nieco zistia lebo ak mas v prdeli te kolecka v ktorych je mechanizmus Vanosu neviem co to bude stat. Obrázok Su to diely 4 a 5.

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 11:44
od TT-SIMIK
presne tak....

Re: e46 - Solenoid

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 11:47
od eddy159
Ako tak rozmyslam moze to byt v tych koleckach. Nieco podobne robili aj stare m54 ked si nemal tesne komory a tlak oleja nevedel posunut vacku tam kam mal potom motor klepal a otacky lietali. ak sa milim opravte ma.