... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
eddy159 napísal:Uz som to sem raz daval. V tomto mauale mas vsetko ohladne motora n42. To co si sem dal je solenoid pre VANOS to znamena na variabilne casovanie ventilov. V manuale mas popisane presne fungovanie a taktiez aj vedenie tlaku oleja pre VANOS na strane 24. Odporucam ti to predat. Neoplati sa do tohoto auta vrazat peniaze. Radsej si kup 6 valec a budes spokojny aj so spotrebou aj s cenami na opravu. Tieto motory vacsinou hrkocu. Mal som na diagnostike jednu 316i compact so skoro identickym motorom. Prvy majitel. Malo to originalnych 176000 a ten motor hrkal ako stara raroha. A chdieval s tym vyhradne do BMW servisov. Podla mna je lepsou volbou aj stara m43. Netaha to spotreba je mozno o pol litra vyssia ale aspon je ten motor ako tak spolahlivy. http://www.uloz.to/xTR9YJz/bmw-pdf
TT-SIMIK napísal:ked sa začne VVTi jebkat,tak to je riadny pruser,ked sa ti rozhasí systém,tak auto už nemusíš nakopnuť, práve také auto riešim v tt,má niečo z ovladanim vanosov,osobne sa pustím len do elektroniky,ale mechaniku už riešiť nebudem.....toto mi poslal môj dobrý kamoš z cz, je to zaujímavé čítanie..... http://cs.autolexicon.net/articles/valvetronic/ a
TT-SIMIK napísal:ty to máš, tie selenoid ventili služia na nadstavovanie vanosov tlakom oleja-laicky povedané.....profi sa to vanosov nevyznám,ale viem,že z mechaniky to bolo urobené na elektronické nadstavovanie + variabilne časovanie sacích ventilov(nahradilo škrtiacu klapku)....je to zložitý systém......
TT-SIMIK napísal:to skakanie može robit hocičo,čo vypisala diag????